Brott iFokus

Brott

Etiketterbegångna-eller-misstänkta-brottbalkongfallo-katrineholm
Läst 94 ggr
Pyttelite
1

Kvinna död efter balkongfall - Katrineholm - mars 2023

En kvinna dog efter att ha fallit från en balkong i Katrineholm på fredagskvällen. Polisen utreder händelsen som ett misstänkt mord och har gripit två personer som efter beslut av åklagare nu har anhållits.

Polisen larmades vid 23.16 på fredagskvällen. En kvinna i 50-årsåldern hade fallit från en balkong på fjärde våningen i Katrineholm. Kvinnan dog av fallet och polisen har nu inlett en mordutredning.

Läs mer här

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/kvinna-dod-efter-balkongfall-i-katrineholm-polisen-utreder-mord

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

En kvinna dog efter att ha fallit från en balkong i Katrineholm på fredagskvällen. Polisen utreder händelsen som ett misstänkt mord och har gripit två personer som efter beslut av åklagare nu har anhållits.
Sindri
3

Jag blir väldigt upprörd när media konsekvent kallar det för "fall". "Alla" vet ju att kvinnor och flickor blir knuffade. De kan väl lika gärna skriva "sannolikt blivit knuffad", då har de inte dömt någon på förhand.
väldigt märkligt att den där balkongfallsjukan inte smittar män eller pojkar!

Pyttelite
0

#1: Fast du faller väl även om m du blir knuffad?

Det finns ingen som säger att ett balkongfall inte är orsakad av en knuff eller brott.

• Redigerat 2023-03-04 17:42 av Pyttelite
Pyttelite
0

Så här kan det beskrivas i form av åtal:

Bevisvärdering i mål om försök till mord (fall från balkong).

Draken
0

"Fall" heter det. Men jag tror att det är ganska svårt att "ramla" över balkongräcket om man inte är kraftigt berusad eller en "daredevil".

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Karmatarerskanise
0

#4: fall från balkonger som klassas som olyckor har jag inte sett de senaste åren. Det har varit mord eller mordförsök.

Draken
0

#5: Ja eller hur. Men ändå vill vissa ha det till att personen/personerna ifråga har ramlat över räcket …Märkligt nog mestadels kvinnor och barn …😒

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis