Blev Anne Heche mördad?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det officiella påståendet är att bilen som Anne Heche färdades i hade hög hastighet, kanske 150 km/h, när den krockade med korsande trafik. Notera att FOX-reportern i videon tror att den skadade är en man "..his condition…".
Den officiella historien påstår att Anne Heche hamnade i koma med svåra hjärnskada som uppstod av syrebristen pga branden i bilen. Några av mina frågor:
- Varför placerades Anne Heche i en vit liksvepning med huvudet täckt?
- Om Heche var i koma pga syrebristen, hur kunde hon slita upp liksäcken?
- Om Heche var i koma pga syrebristen, hur kunde hon sätta sej upp?
- Om Heche utsatts för brand, hur klarade sej hennes ljusa hår från lågorna?
- Vad gjorde att bilen kom upp i 150 km/h?
- Redigerat 2022-08-14 16:34 av Pyttelite
#0: Att en reporter slarvar till pronomen är knappast indikation på konspiration.
- Det är inte en liksvepning utan ett skynke för att skydda patientens integritet från medias kameror som bokstavligen hovrar ovanför dem.
- Som sagt ingen "liksäck". Enligt den rapportering jag läst lite snabbt senaste dagarna så var hon inte i koma direkt efter olyckan utan hennes tillstånd förvärrades på sjukhuset.
- Eftersom hon inte var i koma direkt efter olyckan så är det inte konstigt om man i hennes tillstånd vaknar till och rör på sig. Andra medier nämner att hon även var talför efter olyckan.
- Jag tycker mig se att hennes hår är både tilltufsat och sotigt.
- Troligen fungerande gaspedal. Läst rykten om att hon var gravt alkoholiserad bakom ratten.
// Harley
Varför placeras en liksvepning över huvudet och en rem över halsen? Borde inte liksvepningen och remmen allvarligt försvåra andningen? Är det brukligt att sjukvårdare täcker över huvudet med svepning på någon som kan antas ha svårt att andas redan från början?
Det går att se i videon om man sänker hastigheten att något är fel.
Media påstår att 59 brandmän jobbade i 65 minuter med att få ut henne ur bilen. Om hon skadat lungorna så att hon senare påstods avlida, borde inte det hänt mycket tidigare under dom 65 minuterna?
Hur kunde hon vara vid så mycket medvetande att hon kunde slita loss liksäcken och sätta sej upp, göra motstånd mot dom som förde bort henne om hon inte kunde andas för att lungorna var utbrända?
- Redigerat 2022-08-13 21:28 av Huygens
#0 Varför skulle någon mörda henne på detta, får man väl säga, spektakulära sätt?
"I'm too old for this shit."
#2: Då tar vi det igen. Det är ingen liksvepning eller liksäck. Det är ett skynke för att skydda patienten från kameror och nyfikna blickar. Spännbandet ligger över hennes bröst inte hals. Det är inget konstigt att spänna fast patienten på båren så de inte riskerar att trilla av om de börjar röra på sig.
Jag tror mer att det är du som vill se att något är fel i klippet eller hela händelsen.
// Harley
- Redigerat 2022-08-13 21:28 av Herveaux
Spännbandet är inte över bröstet, för då hade hon aldrig kunnat ta sej ur spännbandet så lätt som hon gör. bandet är draget över halsen och hon lirkar huvudet under bandet.
Hon kämpar för att överleva.
Granska bevisen.
Hur kommer det sej att inga sjukvårdare är närvarande? Jag ser bara personer utklädda till brandmän i klumpiga dräkter, trots att dom jobbat på platsen väldigt lång stund.
Hur kommer det sej att ingen andningsapparater eller syrgastält används? Är inte det brukligt vid lungskador?
Varför finns ingen pulsmätare inkopplad på hennes arm?
Varför finns ingen syrenivåmätare inkopplad på hennes hand?
…
Varför trycker brandmannen bara ner henne utan att först fråga henne hur hon mår, vilka skador hon har eller varför hon sätter sej upp?
Lägg märke till hur lätt hon glider ur spännbandet, som är slarvigt placerad över halsen. Troligen trodde dom hon var utslagen.
Varför är hennes armar svepta innanför liksvepningen?
…
Kan det vara så att Heche förstod vad som hände? En säkerhetsman på gatan, tog över styrning och gasreglage via fjärrkontroll och körde hennes bil in i korsande trafik.
Hon överlevde kraschen fastklämd i bilen, låtsades sedan var medvetslös och väntade ända fram till ambulansen när hon visste att det var minst folk runt om för att fly.
#7 Frågar igen då, varför vill någon mörda Anne Heche?
#7: Go'dag yxskaft. Jag ger upp. 🙄 Du vill uppenbarligen inte ha svar på dina "frågor" utan bara raljera dina idiotier som vanligt.
// Harley
- Redigerat 2022-08-13 22:08 av Herveaux
Men snälla nån…
Du sitter alltså och fantiserar hejvilt om den våldsamma olycka som krävde en verklig människas liv, som om allt bara var på låtsas..? Du fattar inte hur jäkla osmakligt det är?
Sajtvärd Katter iFokus
Alltså för fan. Lägg av med din idioti var gång någon känd dör! Du hittar ju på saker SOM VI SER INTE ÄR SANT I VIDEON.
Sätter man sig full bakom ratten och har en fungerande bil är det inte svårt att köra i 150. Hon ligger inte i en liksvepning och hon har remmen runt sin kropp som alla patienter som riskerar trilla av. Det sitter inte runt halsen.
Visa nån jävla respekt nån jäkla gång.
#3: Instämmer. Det finns väl betydligt enklare sätt att ta livet av någon om man nu skulle velat mörda henne?
(Vilket jag alltså inte tror på för fem öre.)
Håller för övrigt med Nina, det är ganska osmakligt och definitivt respektlöst att sitta och vända och vrida på någons död i en tragisk olycka. Syftar nu inte på dig Syntium utan på vår kära konspirationsteoretiker.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Nej Anne Heche blev inte mördad. Hon dog pga olyckliga omständigheter och droger.
Ofta när kändisar dör kontroversiellt så gror ett konspiratoriskt frö. Är det som i Anne fallet dessutom kryddat med en tragisk bakgrundshistoria inkluderat psykisk ohälsa och drogberoende ger det ännu mer bränsle till allehanda historier.
Historiskt har det alltid skett - det blir ett folknöje och man ser inte till varken familj eller person för de kommer man ju aldrig att träffa.
Visst är det osmakligt - jag kan bara hålla med men det är varken första eller sista gången det kommer att ske.
Anne donerade sina friska organ så vi får hoppas att hon istället lever vidare genom dom än via en tråkig konspiratorisk saga
Hör en redogörelse för förloppet i Daily Mail:
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#2: Som det står i artikeln Pyttelite länkar till:
burn victims are regularly wrapped in a sterile sheet doused in sterile water to cool the wounds
Det var alltså - som påpekats flera gånger - ingen täckande liksvepning utan ett sterilt lakan indränkt i sterilt vatten för att kyla ner brännsåren. Det syns tydligt att lakanet inte är ihopbundet men hålls på plats av remmarna, så därför kunde hon ta sig ur lakanet.
Att hon reste sig upp och försökte komma undan beror troligtvis på att hon var hög på kokain, och dessutom svårt brännskadad. Då är det nog inte särskilt ovanligt att man agerar irrationellt. Hon föll i koma strax efter hon kom till sjukhuset och vaknade sedan aldrig mer.
Håller för övrigt med övriga här att det är respektlöst att få hennes död till en konspirationsteori. Har du abstinensbesvär eftersom du inte kan skriva på Existens och Utomjordiskt längre?
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
År 2008 hade Heche en huvudroll i filmen Toxic Skies, med aktuellt tema. Filmen är allmänt tillgänglig på nätet genom V Movies.
Kan det ha varit så att Heche lagt ihop 1 + 1 och tänkte uttala sej offentligt?
#15 Ja, självklart vill nån mörda henne för att hon var med i en spelfilm för femton år sen. En film med betyget 4.9 på IMDB som många antagligen inte hört talas om.
Kan det inte helt enkelt vara så att hon självmedicinerade mot psykiska problem med droger och tog det ödesdigra beslutet att köra en bil? Varför är den förklaringen orimlig?
- Redigerat 2022-08-14 15:50 av Syntium
Det råder inga tvivel alls kring hennes död. Vi får bara åter igen se dit fullständiga vansinne.

Hon testades positivt för kokain direkt hon kom till sjukhuset.
Hon kraschade bilen först en gång, sen väljer hon att köra vidare och kraschar då in i ett hus. Där undviker hon ganska precis att köra över husägaren.
Dom talade ju redan om en stämning mot Heche då huset förstördes i branden efter att bilen brunnit.
Så hur tragiskt det än är att en människa är död (pga kokain?) så kunde det varit två dödsfall.
Konspirationsgrejer ger jag mig inte ens in i.
Känner att olika synvinklar kommit fram i diskussionen nu både från konspirationshåll och verkligheten så för att inte dra detta i långbänk låser jag denna tråd.
Välkommen att komma tillbaka med ett nytt ämne!
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.