Brott iFokus

Brott

Etikettbrottsoffer
Läst 4594 ggr
Imasy
0

Förföljd, hur får jag vara ifred?

Jag vet inte i vilken ände jag ska börja.

För några år sedan blev jag osams med en i min familj. Jag kan inte skriva vilken relation denne har till mig för då slås det nog snart på stora trumman och denne ska åtala iFokus eller liknande.

Jag är nöjd med att inte ha något med denna att göra, jag mår mycket bätrte av att inte ha en relation med denne.

Men denna kan inte acceptera det. Denne håller på att skickar en massa saker till min son, eller tex ett grattiskort till mig osv.

För att sedan med jämna mellanrum maila mig och fråga om vi inte kan träffas osv. Jag har bara tackat nej och sagt att jag vill inget ha med denne att göra.

Då kommer det ena efter det andra. Bara som idag har jag fått höra att jag är en fruktansvärd mamma och att det är synd om min son, jag är så hemsk och elak och jag ska passa mig och jag borde flytta till ett annat land för det vore bäst för hela släkten.

Sedan är det lugnt ett tag och så börjar det såhär igen, först en inbjudan till en fika, och tackar jag nej får jag höra sådant här.

Jag kommer nog snart få ett mail där jag blir beskylld att hänga ut denne person genom detta inlägg, för tydligen är mitt trista vardagsliv SÅ intressant för denne person, att denne dammsuger internet för att snoka runt vad jag skriver.

Jag vet att denne snokar på nätet och har gjort det i flera år, och jag får mail med att jag får inte skriva si och så för då ska jag anmälas och gud vet allt. Det är inte direkt så att jag har skrivit i mina inlägg att "min kusin Anna Annasdotter på söder i Sthlm har…" osv. utan det finns inget som ens visar att det är just denne personen som jag ev har nämnt.

Men jag är så himla trött på detta. Jag vill bara få vara ifred, men det accepteras inte av denne, utan denne måste med jämna mellanrum mucka gräl.

Jag är trött på att få höra vilken hemsk värdelös denne människa tycker jag är. Jag är trött på dennes bråk. Jag är trött på dennes falska påhittade anklagelser.

Jag är så less på dennes människas beteende att jag faktiskt helt seriöst funderat på att riva upp hela mitt liv och flytta långt bort härifrån. Men jag ska inte behöva fly för att denne har problem.

Men vad gör man när denne inte accepterar detta?

Caspia
0

Rent relationsmässigt har jag inga andra råd än att säga ifrån och det har du ju gjort.

Hör med ditt telefonbolag om det går att spärra inkommande samtal från personen, blockera dess e-postadress och liknande kanske hjälper för en stund.

Vad som krävs för att få ett besöksförbud utfärdat vet jag inte men kontakta t ex Juristjouren (finns en artikel om dem här på sajten) och hör vad de har för råd.

Lycka till!

Envishet och drömmar

Sara
0

Om du upplever hot (att du ska passa dig exempelvis) så ska du anmäla detta till polisen, det är olagligt.

Du får skriva vad du vill på nätet så länge du inte skriver ut personuppgifter. Eller ja, inte hot osv men att ni är osams och liknande.

Angående den här personen så upplever jag att h*n inte kan vara helt frisk. Jag tycker det är tråkigt att man inte kan respektera varandra så pass att man låter bli att kontakta någon som inte vill bli kontaktad.

Jag förstår att du tycker det är jobbigt att få höra ditt och datt men tänk på att personen faktiskt inte vet och bara slänger skit.

En annan sak är att be om är besöksförbud. Då får personen inte följa efter, besöka eller kontakta dig. Det kan vara svårt att få men jag upplever att du blir trakasserad och så ska du inte behöva ha det.

Här finns lite mer att läsa om besöksförbud.

Sara

Imasy
0

And here we go again.

Ett litet stycke ur mailet jag fick av denna släkting. Denne ska väl ha cred för snabbt arbete, för det tog inte lång tid.

"Avslutar du inte den påbörjade tråden på iFokus kommer jag att kopiera ut dina elaka mail så får de läsa om dina elakheter också, så får de en annan bild av stackars imasy."

Sara
0

Låt dem kopiera ut mailet då, så kan du anmäla dem för ärekränkning eller förtal.

Sara

Imasy
0

Håhåjaja, denne följer denna tråd med råge, fick ett nytt mail med ett innehåll att jag ska sluta skriva om denne här på iFokus.

Dessutom med fetmarkerad tex och 11 utropstecken. Svarade då för 4:e gången idag att denne ska låta mig vara.

Sara
0

Det handlar ju lite om beteende och konsekvens.

Så om du läser det här så är det lättaste sättet för dig att inte bli omskriven helt enkelt att du slutar kontaktar Imasy, då har hon inget att skriva om.

Sara

AnneN
0

Imasy, vad händer om du skulle helt ignorera denna person? med andra ord, inte svara på mejl, inte svara då denne ringer, osv…

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Imasy
0

Jag har försökt ignorera denne person i 4 år nu, men denne ger sig inte.

Dock hör denne bara av sig via mail numer, och har gjort så under de senaste åren.

Men du ska se de mailen jag har fått idag bara. Jösses vad grälsjukt det kan vara.

Jag svarade bara helt lugnt utan svärord osv, att jag hade inte alls sagt vad denne påstog. Då fick jag veta att jag var aggressiv, en hemsk mamma åt min son osv osv. En attack helt utan anledning.

Har försökt ha en normal konversation med denne person via mail men det går inte. Det är som att prata med en vägg då denne skyller ifrån sig på alla andra och attackerar mig direkt hur elak och jäklig jag är.

AnneN
0

#8 okej då kanske det kan vara en idé att försöka få besöks/kontaktförbud för denna person precis som #2 skrev

_**/Mvh Anne

Pinochio
0

Hej på er allihop!

Eftersom jag också är medelem på detta fokus då jag brukar vara inne på Feng-Shui och läsa vad som skrivs, så tänkte jag bemöta eran disskussion om denna hemska släkting som Jennie drabbats av.

Ni kan vara alldeles lugna för Jennie, absolut ingen oro, då det är hennes mamma hon skriver om, och mamman, det är faktiskt jag det. Hon behöver vara sig besöksförbud eller jurister eller vad ni än rekomenderar.

Visst, vi har ingen kontakt, vilket ingen i familjen vet varför. Det vet nog inte Jennie ens själv. Jag har vid upprepade tillfällen mailat Jennie och bett om att vi kan träffas och prata om det här, inget mer med det.  I bland enbart för att överlämna en julklapp till hennes son. Jag har också mailat och vädjat om en lösning med en mammas innersta känslor för sin dotter, känslor som bara en mamma kan uttrycka som har misst sitt barn. Vet ni vad Jennie gjorde? Precis som nu, kopierade ut mitt känslosammaste mail på nätet! I samma forum beskrevs jag och min sambo som psykiskt sjuka, sambon med namn, yrkesfunktion, och stad. Jag tog kontakt med forumet som låste, och sedermera tog bort tråden för att undgå polisanmälan då de missat hennes inlägg, och råkat låtit det slinka igenom.

Vet inte om ni som engagerat er i detta är förälder själva, så att ni kan förstå att en mamma aldrig ger upp hoppet om sitt barn.

Jag skulle också kunna kopiera ut mail från Jennie, men jag tycker det är för lågt att göra så. Jag skulle aldrig utsätta Jennie för det.

Visst skickar jag presenter till Jennies son, han är ju för sjutton mitt barnbarn, dessa presenter tas tacksamt emot av Jennie, jag får ett mail där hon tackar och redogör att kläderna (oftast kläder) passade och att det var rätt storlek. Hon har även vid ett tillfälle bifogat ett foto av sonen som tack. Skulle det vara trackaserande?

Jag skickar julkort/födelsedagskort till alla i min familj, även Jennie, skulle det var något konstigt med det?

Jag har sagt att jag tycker synd om hennes son, som skall växa upp med en förälder som är så uppfylld av ilska och aggressioner. Det är något som även oroar  resten av familjen också. Men jag har aldrig uttryckt att hon skulle vara en dålig mor för det, jag kan faktiskt inte uttala mig om den saken då jag inte har träffat Jennie och hennes son på tre och ett halvt år.

Att hon skall "passa" sig har jag överhuvudtaget inte skrivit. Jag uttalar inte hot mot mitt eget barn. Jag skrev att Jennie borde ligga lågt med en viss sak, som jag av hänsyn till Jennie inte vill skriva här. Men det kan ju Jennie förklara  själv för er, det gör hon nog så gärna.

Att hon kunde flytta till ett annat land. Ja, hon har ju själv i detta forum berättat att hon har planer på att flytta till Oslo, med sin s.k. sambo, han som bor hemma hos sin mamma. Jag skrev att  det kanske var det bästa för alla, eftersom hela familjen mår dåligt pga Jennie.

Snokar på nätet, ja, jag har svårt att hålla mig för skratt. Man behöver bara gogla på imasy så får man upp hur många sidor som helst. Jag behöver inte anstränga mig precis.

Så ni som engagerat er och ägnat tid åt Jennies öde här i kväll har gjort det alldeles i onödan. Jennie lever absolut inte i någon livsfara, hon behöver inte söka besöksförbud, eller är i behov av jurist, jag utgör inte något som helst hot mot hennes person. Och jag har lovat henne att aldrig mer bjuda på fika , eller skicka presenter till sonen.

Om jag känner Jennie rätt, så komer det snart en dementi på vad jag skrivit.  Men jag skulle önska i detta forum att det ifrågasattes mer, inläggen och påståendena kan ju faktiskt vara en stor lögn.

Ni ska veta allihop att jag älskar mitt barn, men jag accepterar inte att det skrivs om mig på detta sätt, och att ni luras in i något som inte är verklighetsförankrat. Så gör er själva en tjänst och avsluta denna tråd. Detta är ett familjeproblem som ni inte känner till bakgunden i, så håll inte på att spekulera i andras olycka mer. Det gäller även för Jennies skull, hon mår inte bättre av att alla kommer med "goda råd". Låt det stanna i familjen istället vore jag tacksam.

Mvh

Carina

Imasy
0

Det är väl just det du gör, du känner inte ditt eget barn. Jag har inget att säga om ditt inlägg iallafall, då jag som jag skrev i mitt mail till, att sanningen inte har varit din följeslagare.

Du ska veta att de mail du skickat till mig under dagen är det inte bara jag som har läst, och de visar klart och tydligt vilken *redigerat av sajtvärd* person du är, även om du skriver så fint här på sajten.

För det andra så skulle jag vara tacksam om du kunde sluta hänga ut mig med namn samt privata saker enligt PUL.

Skärmdump är tagen och nu har jag fått nog, jag går vidare med detta nu. Visste att du inte kunde hålla dig i skinnet.

AnneN
0

#10 Innan du skrev ditt inlägg så var det okänt vem det handlade om, jag kan heller inte veta vad som är sant eller inte eftersom jag inte känner någon av er personligen, vi skriver tips & råd utifrån den information som vi får i inläggen (jag iallafall) vad folk sedan väljer att göra med de råden får stå för den personen, jag tänker inte sluta försöka vara en hjälpsam medmänniska oavsett vad andra tycker.

Familjeproblem kan dessutom ibland behöva komma upp till ytan och få hjälp från utomstående för att kunna lösas om de alls kan lösas.

_**/Mvh Anne

Pinochio
0

#11#

Du har ju undertacknat ditt inlägg med ditt eget namn. Vart kommer PUL in här?

Imasy
0

Om jag väljer att skriva mitt namn samt personliga saker om mig själv så är det mitt val.

I detta fall har du klart och tydligt talat om att detta är mig det handlar om, vilken relation du har till mig, samt att du skriver saker om rör mig som privatperson.

Det är inte bara mig du hänger ut, utan du hänger ut mitt barn samt min sk "sambo".

Du hänger inte bara ut oss utan du skriver lögner om oss också. Du om någon borde väl veta att det inte är lagligt? Jag kan iallafall bevisa det jag skrev i #0 med mailen ifrån dig.

Jag hoppas du är medveten om att jag har fått mer än nog av dig nu.

ZaraC
0

Du borde kanske läsa om detta inlägg och inse att det finns en anledning till att Imasy skriver här inne..

Det handlar inte om att hänga ut dig, som du precis gjorde med henne, utan om att få vara i fred.

Om du bryr dig om henne kanske du skulle prova att lämna henne i fred, precis som hon vill.

Att googla på Imasy är inte att snoka då? Jag brukar då inte googla folks användare bara sådär, utan anledning?

Jag har läst dina mail, de är ruskiga, du verkar inte veta själv hur dina ord tolkas, det är elaka saker du skriver, en mamma som älskar sitt barn skriver INTE såna saker, usch! Att först sitta och skriva att man älskar och bryr sig om sitt barn, och detta ska vara anledningen till mailet, för att sen skriva såna saker är sån sketen dubbelmoral så det är inte sant. I och med det, tog du tillbaka all sk. kärlek, respekt och öm moderskärlek du tror att du förmedlar.

MVH

Zara

Imasy
0

Det finns mera från idag, har inte hunnit skicka över resterande till dig. De är ännu värre än vad du har läst hittils, eller från idag iallafall. Men du har ju fått en hel del läslektyr de senaste åren ;)

ZaraC
0

Jag trodde inte det kunde bli värre än det jag läste idag…Jo, jag har ju det, det är sorgligt faktiskt…

Imasy
0

Nu har du slutklämmen på mailen ;)

Och att det är jag som är den aggressiva? Jo tjena, mittbena ;D

ZaraC
0

Jadu, jag kan inte mer än ruska på huvudet Förvånad

Loveferrets
0

#10, Om nu ditt dotter vill bli lämnad ifred så låt henne då vara, hon vill ej höra något mer från dig så respektera det, om du nu älskar din dotter så visa det genom att lämna henne ifred. Jag vet inte vad som hänt er emellan men det hör sig inte hit, det viktigaste är att du inte skickar meil eller nått annat till henne för det är vad din dotter önskar och hör sen !!

Casiopeia
0

Det verkar som ni båda har hamnat i en ond spiral, där ni ( avsiktligt eller oavsiktligt) sårar varandra. Jag vill inte rikta mig åt någon av er eftersom jag inte känner till hela historien som uppenbarligen är väldigt infekterad men som jag ser det har ni bara två alternativ i er relation.  Antingen löser ni det eller så bryter ni. Att hålla på och beklaga sig över varandra, skicka mail, pika och anklaga varandra kommer bara leda till att er relation bli ännu mer infekterad och att ni båda såras ännu mer. Det har uppenbarligen inte fungerat hittills och kommer definitivt inte sluta i något som någon av er önskar er. Dags att ändra strategi. Jag är övertygad om att det ligger mer bakom den här historien än att en ena av er är "elak"- så enkelt är det aldrig. Ingen av er vill väl ha det så här, ingen av er mår bra av situationen. Dessutom går den ju ut över resten av familjen kan jag tänka. Ingen vill väl att barnet i fråga ska sitta i den här korselden.

Det kanske är dags att ställa sig vid vägskälet och fråga sig vad det är värt. Alla vill väl innerst inne ha en god relation med sin familj- oavsett om man är olika? Kan man inte det så kanske det är bäst att man går skilda vägar för gott. Jag vet inte hur ni ställer er till familjeterapi, men det känns som det skulle kunna vara en lösning för er. Det måste naturligtvis vara ett gemensamt beslut, grundat på en gemensam vilja att reda upp det som hänt och förutsätter att ni båda kan vara öppna för att ni gjort fel ( It takes two to tango) och att ni är beredda på att tänka om för att lösa er relation. Är det inte värt lite sårad självkänsla om ni skulle kunna umgås igen? Steg ett är att lägga alla gammla sårade känslor och "allt är ditt fel-tankar" åt sidan och steg två är att lyfta telefonluren. Ni kommer säkerligen få kritik båda två av en eventuell terapeft, vänj er vid tanken först.

Klarar ni inte det är det, är det inte värt mödan- då tycker jag inte ni ska ha någon kontakt. För er egen och för resten av familjens skull.  Det kommer inte gå över av sig själv om det inte gjort det hittills.

Ledsen att jag låter hård och rationell, men jag blir så ledsen av att läsa vad ni båda skrivit- det är uppenbart att vad som än ligger bakom detta så mår båda två väldigt dåligt.  Hoppas, hoppas, hoppas att ni kan komma fram till en lösning som ger er båda sinnesfrid.

Stor varm kram!

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Pinochio
0

Tack Casiopeia!!!

Det du skriver är alldeles riktigt, du kan inte ha mer rätt än det du skriver.

Än en gång jättetack och stor kram!

Sara
0

# 10 På det här problemet finns ett mycket enkelt slut. Sluta kontakta din dotter eller hennes son.

Om Imasy väljer att skriva om er relation på nätet så är hon i sin fulla rätt att göra det så länge hon inte skriver ut dina personuppgifter. Det är inget du kan göra något åt.

Det du håller på med är förföljelse och trakassering, vilket är straffbart. Du kanske inte ser det som hot eller trakassering men Imasy gör det, så om du verkligen älskar henne så sluta upp med att skriva till henne.

Som mamma har man inte automatiskt rätten att kontakta sina barn om de inte vill. Som mormor har du absolut ingen rätt till att kontakta ditt barnbarn om föräldrarna inte vill det.

Vill du ändå ge ditt barnbarn något så öppna ett konto där du sätter in pengarna som de presenter du skulle ha köpt under åren kostar. Sen när han fyller 18 år kan du ge honom pengarna. Då bestämmer han själv om han vill ha kontakt med dig.

Sara

Alexej
1

Till Pinochio! Jag är en dotter och en mamma själv. Jag bröt kontakten till min mor för 15 år sedan för hon gjorde samma som du. Förföljde mig, trakasserade mig och anmälde mig. Bara för hon "älskade" mig men ville bestämma över mitt liv. På samma elak sätt som du gör.

Hon har inte bara förlorad mig utan också sina barnbarn. Hon har skadat "min" familj och det kommer jag aldrig att förlåta.

Jag har älskad denna kvinna en gång i tiden men den människa finns inte mer. Min mor dog för mig för 15 år sedan. För den kvinna som förföljer mig och inte har fattat eller lärt sig nånting känner jag bara förakt. Hon är inte ens värd att hata.

Är det så du vill ha det?

Nu har min dotter själv fått en dotter och jag får så mycket glädje av det. Och jag kommer att göra allt för att akceptera min dotters liv. Hon kommer inte behöver vara ifred för mig. Jag finns för henne men det är hennes liv.

Låt Jennie lever sitt liv och var tacksam om hon tillåter dig en roll i hennes och ditt barnbarns liv. Din dotter är vuxen nu och genom tvång stöter du bara bort henne.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[Gisele]
0

Pinochio: En psykiskt frisk och kärleksfull mamma googlar inte på sitt barn, och skriver som du gör på olika forum om din dotter och hotar och trakasserar henne.

Du har ju fler barn, lägg energin på dem istället och släpp Jennie. Låt henne vara. OM du verkligen älskar din dotter så låter du henne vara ifred som hon ber om.

Casiopeia
0

#22 Vill bara förtydliga det där med att om ni ska gå i terapi eller på annat sätt reda ut eran konflikt måste det vara ett gemensamt beslut. Finns inte viljan hos båda så är det ingen idé. Om Imasy föredrar att ni ska hålla er på varsin kant, finns inget annat du kan göra än att acceptera det tyvärr. Ge henne det utrymme och den tid hon behöver och försök inte pressa henne ( och vise versa). Att försöka övertala, tjata eller klaga är nog lönlöst i det här fallet, utan man får nog ha en mer ödmjuk approach när det är så här känsligt och infekterat. Öppna sår ska baddas med mjuka bomullstussar, annars finns det risken att de blir ännu djupare.

Hoppas det ordnar sig.

idaleck
0

Jag tycker den här diskussionen har spårat ut i något som bör skötas privat, inte på ett forum.

[Gisele]
0

#27 Om det vore så väl ändå att det kunde skötas privat. Här är det tyvärr så att mamman googlar sin dotters namn och jagar henne på nätet och dyker upp på de platser dotterna skriver.

idaleck
0

När två personer har personliga vendettor med varandra tycker jag att det är osmakligt att det ska diskuteras på det här sättet - av både de inblandade och av åskådare. Det känns inte som syftet med forumet.

Sara
0

Jag anser inte tråden har gått över gränsen än. Båda två har fått vädra sina åsikter och än har inte gränsen för personangrepp överstigits.

Sara

Imasy
0

Jag skrev denna tråd för att jag ville ha hjälp hur jag går vidare med detta.

Sedan kom personen som jag skrev om i inlägg #0 och dels avslöjar sig själv men skriver dessutom lögner om mig samt min familj.

Det hade aldrig behövt gå så långt som det har gjort.

Loveferrets
0

#31, har hon lämnat dig ifred nu ??

Imasy
0

för nu åtminstonde ;)

Loveferrets
0

#33, BRA, hoppas de fortsätter så eftersom det är din önskan.

Denna kommentar har tagits bort.
Loveferrets
0

#35, Vad orsaken rör sig om struntar jag i för det spelar ingen roll men hon vill bli lämnad ifred o blir hon då inte detta så får hon råd om hur hon kan gå tillväga om det hon redan gjort inte hjälpt. Man har rätt att starta en tråd om man så önskar, inget fel i de,

Som sagts, respektera ts vilja, punkt slut.

AnneN
0

#37 Kan inte se att Imasy skrivit att det var hennes mamma det handlade om utan det var er mamma som själv kom in och avslöjade att det var henne det handlade om.

Nu är det ju så att Imasy bett om råd då hon skrev här, skulle någon på stan komma fram och be om råd så skulle jag nog försöka ge det så gott jag kan då också.

_**/Mvh Anne

Casiopeia
0

#37 Det var din egen mors val att göra den här tråden till en privat angelägenhet genom att berätta vem det handlade om. Imasy försökte hålla det anomymt och det är inget fel i det. Diskussionsforum är till för att ställa frågor och få svar eller råd.

[Gisele]
0

#37 Det är ett oerhört sjukt beteende att sitta och googla på sin dotters namn och jaga henne på olika forum och skriva elaka saker om dottern där. Imasy har rätt till sitt liv och att få lov att vara ifred. Oavsett vad som hänt tidigare i er familj - den rätten har hon faktiskt. Det är riktigt elakt av dig som lillasyster att skriva i den här tråden också.

Loveferrets
0

#37, just precis som inlägg 38-39 skriver, Ts bad om råd hur hon skulle lösa problemet men sen var det hennes egen mamma som kom in o de kan inte ts hjälpa. Men om ni nu lämnar henne ifred så finns de inget mer att diskutera. Visst är det enklare om man kan lösa relationer men ibland funkar de bara inte o då är det bättre att man skiljs åt. Råd ger jag alltid i den mån jag kan o de e vi nog många som gör.

Sara
0

# 35 Jag anser inte det finns skäl att vare sig ta bort eller låsa tråden.

Imasy sökte hjälp och fick det. Det var er mor som trissade upp det hela och berättade vem hon var, detta helt frivilligt.

Det finns inget i tråden som bryter mot sajtreglerna.

Sara

Sajtvärd

Sara

Tatsja
0

Det vore ju bra om Imasys släktingar slutade förfölja henne och skriva massa elakheter. Då blev livet enklare för varje medlem.

Mamman har sig själv att skylla, då det var hon som kom in och upplyste om att det var hon som var boven i dramat. Hade hon gjort det utan att tala om att hon var mor till Imasy, så hade nog tråden utvecklats annorlunda.

Vet hur det är att ha släktingar som beter sig så här.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

AndreasS
0

Kan bara instämma i de senast kommetarerna.

Jag kan inte se nått brott mot sajtens regler.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Imasy
0

Jag har redan fått svar på mina frågor.

Eftersom du inte svarar i telefonen när jag ringer dig, vill jag att du ska veta att jag har pratat med polisen. Hon tyckte att jag skulle göra en anmälan för hot, utpressning, förtal, brott emot PUL samt att jag inte får vara ifred när jag ber om det.

Som du kanske då förstår har jag dels en grund att göra det om jag vill, samt att jag har en hel del bevis för det. Så det är inget som är taget ur luften.

Dessutom så är det ni själva som har avslöjat er om vilka detta gäller, det är helt frivilligt. Det är många som har reagerat över detta beteende över pm och i dolda trådar tex.

Jag vet att du är smartare än så, och det du skriver känns inte som dina egna ord.

Och du har väl inte kunnat glömt hur du själv har blivit behandlad? Har du glömt hur de betedde sig emot dig när du skulle flytta till Karlskoga för att ta ett exempel?

Imasy
0

Kanske för att förtydliga mitt sista svar, så har jag INTE gjort en polisanmälan, även om den kvinnan jag pratade med tyckte att jag skulle göra det. Så slipper det bli några oklarheter där.

[Gisele]
0

#45 Kan bara återigen upprepa det jag skrev tidigare. Det är ett sjukt och elakt beteende att googla på sin dotters namn och jaga henne på olika forum. Jag har själv varit vittne till att den här mamman har skrivit på andra forum Imasy är medlem på - enbart i syfte att svartmåla Imasy.

Det är elakt av dig som syster att söka upp den här tråden som din mamma frivilligt deltagit i enbart pga av att hon googlat Imasy, och är ute efter att svartmåla henne. Och att du fortsätter skriva gör dig ännu mer elak. Jag hoppas att du inte tar efter din mammas beteende och att det är sista gången du förföljer din syster på hennes forum. Man beter sig helt enkelt inte så här mot andra människor, och särskilt inte mot en familjemedlem. Jag blir väldigt ledsen för Imasys skull att hon har en sådan familj.

Loveferrets
0

#47, ja det här är skamligt, att dom nu kom in o skrev kan inte du hjälpa, jag hoppas i alla fall att dom har fattat nu att dom ska lämna dig ifred men fortsätter det så anmäl. Stå på dig.

¤45, Det är strunt samma vad det hela rör sig om, TS vill bli lämnad ifred gör då det istället för att komma in här o beklaga, ska det vara så jävla (ursäkta) svårt att acceptera att hon inte vill ha något med er att göra. Lägg ner nu o respektera det.

Alucard
0

Är det då inte bra att alla parter kan vara med och diskutera och göra sin röst hörd? det är ju mer för att reda ut saker och ting som dessa familjemedlemmarna har skrivigt även dem i detta forum.
Men vad jag kan se i denna tråd, så är det bara en massa *redigerat av sajtvärd* som sitter här och ger såkallade Självexpertråd. Vill man ha tips och råd om sådana här saker, så är då detta framförallt jä***gt fel forum att söka hjälp & råd i.

Då jag även tycker att detta ämne inte verkar ha alla/hela grunderna så kan den lika gärna stängas.

MVH Alucard

Imasy
0

Du kan ju inte veta om alla grunderna finns i tråden om du inte är insatt?

Vart ska man vända sig om man vill ha hjälp då, eftersom du anser att detta är fel forum? Länk tack!

Jag tycker för övrigt att du kan ta dit en titt på både Day´s och Melrose, så kommer nog även du inse att dessa två serier är så långt borta ifrån verkligheten man bara kan komma. Eller är du lika uttråkad som oss andra fruntimmer?

Loveferrets
0

#51, Alucard menar nog familjerådgivning tror jag men detta är ett forum o man har rätt vända sig hit för råd o tips eller vad det nu e så ta inte åt dig.

Alexej
0

Alucard, är det pappan, svåger eller grannen nu?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Imasy
0

Min/vår pappa är död sedan 10 år, men det gör det inte svårare för mig att räkna ut vem Alucard är ;)

Oaktiverad sajt, samt som ny medlem endast fastnar för just denna tråd osar lite katt om du frågar mig. Men det är såhär det går till för husfridens skull ;)

Alucard
0

#50, Jo det kan ju vilken dåre som helst. står ju ingen anledning till varför eller hur det hela har börjat.

Så varför ens lägga ner energi på att spekulera i någonting man knappt vet någonting om?

Här finns ett hett tips, www.google.com och sök efter familjerådgivning.

MVH Skvallerkärringen

Loveferrets
0

#55, samma tips till dig vore på sin plats då, lämna henne ifred !!!

Imasy
0

Hmm, ja jag får tacka för tipset men det känns väl lite fel nu va ;)

Jag citerar dig nu:

Så varför ens lägga ner energi på att spekulera i någonting man knappt vet någonting om?

Om du menar att de andra spekulerar så kan jag tala om för dig att de har fått ta del av de mail mm jag har, så jag tror nog de flesta vet vad jag pratar om ;)

Varför kallar du sig själv för skvallerkärringen?

Alucard
0

#56, Hon vänder sig till ett forum för hjälp och råd. Jag lär väl få kunna ta del och ge henne det. men varför ska jag då få negativ respons för att jag ger henne ett råd som kan komma att ta emot lite granna?

*redigerat av sajtvärd*

#57, En familjemedlem är alltid en familjemedlem. denne lämnar man aldrig bakom sig. och den är alltid välkommen tillbaka oavsett vad. om det var tvärsom att ditt barn var i din sits och du var mammam. hur skulle du då göra?

Ja blir det inte spekulationer hos dem som inte blivigt tilldelade denna information?

Nej var problem har en lösning. alltid inte lätt men man ska aldrig skjuta på dem eller lägga dem bakom sig. dem kommer tillbaka tids nog och biter en hårdare i röven än man anar. IMO

Jag är väl lika uttråkad som er andra fruntimmer antar jag.

MVH Alucard

Imasy
0

Jag behöver aldrig fundera hur jag skulle göra om jag satt i en situation som denna, att jag var osams med mitt eget barn. Hur vet jag det? Jo, jag skulle aldrig betee mig så som jag själv har blivit behandlad. Enkelt va? :)

Sara
0

Alucard, trevligare språk om du ska skriva här!

Sara

Sajtvärd.

Sara

Loveferrets
0

#58, *redigerat av sajtvärd* Hon vill bli lämnad ifred o då e det så oavsett vad nån annan tycker, hoppa av tråden o gör så som hon önskar.

Alucard
0

#60 om du vill det så. men du kan ju ta och redigera inlägg 

#56, där denne ber mig söka hjälp.

Hur har du blivigt behandlad då? Det framgår som om din mor skulle ha gjort någonting extremt hemskt eftersom du inte vill ha någonting med henne att göra? Vad jag ser så vill hon ju bara lösa denna konflikt men du flyr den bara. fly aldrig ett problem, lös det!
Det är mitt svar. jag tror inte det finns någon annan lösning. för er bådas skull!

MVH Alucard

Alucard
0

#61 Nej jag fattar inte trögt! Jag antar att du riktar det mot mig!
Och Jag försöker fortf ge henne råd. Jag har då inte sett att hon önskar  att jag skall hoppa av. Vill hon inte ha fler svar kan hon väl lika gärna se till att låsa tråden.

IVH Alucard

[Gisele]
0

#63 Vad är du för en sk man som trakasserar en kvinna ur din egen familj?

Och vilken släkting ska dyka upp härnest? Först mamma, sedan syster och nu denne som sk "man" Alucard"?

Sara
0

JAG bestämmer om tråden ska låsas, ev efter trådskaparens vilja.

Sara

Loveferrets
0

#63, Men det ts vill är att bli lämnad ifred, varför vägrar du acceptera det ?

Imasy
0

Jag får ju inte säga vem det är, men jag sätter en hundring på att jag har rätt ;)

[Gisele]
0

Imasy: Med tanke på att jag sett förut hur du blivit trakasserad så tror jag också att jag vet vem denne sk "man" är.

Jag känner verkligen med dig! En kvinna ska åtminstone kunna känna sig trygg med sin familj, världen är nog ond som den är.

Imasy
0

Nja, jag tror att du tänker fel nu, men annars var du på god väg ;)

Detta är troligen den som kommer efter mig, om det ger dig någon ledtråd.

Snart får vi säga välkommen till mormor också ;)

Sara
0

Vissa inlägg är borttagna enl önskemål.

Sara

monostear
0

#70: varför är mina inlägg borta och enl vems önslemål?

Imasy
0

Jag skrev ju det till dig i pm juh ;)

Sara
0

# 71 Ska jag lägga upp dem igen?

Sara

Tatsja
0

#58 Du skrev: En familjemedlem är alltid en familjemedlem Men man måste inte älska sina föräldrar. Jag vet hur det är att bli illa behandlad av mor och syskon. Mitt helvete började när jag var 3 år. Så jag förstår Imasy helt och fullt.

Ingen väljer sina föräldrar och det är upp till dem att älska dem, inte försöka bryta ner dem. Föräldrar ska stötta inte stjälpa.

Väl mött, Tatsja

Pinochio
0

Till sajtvärden!

Hur kan du på eget bevåg plocka bort inlägg som inte bryter emot skrivreglerna, på begäran av någon som inte ens skrivit inlägget.

Är inte tanken med detta forum att alla ska få komma till tals.

Sara
0

# 75 Jag förhastade mig och har bett om ursäkt till personen via PM men har inte fått svar på om hon vill att jag skulle lägga ut dem igen.

Sara

Imasy
0

Nu var det jag som bad Sara att ta bort inläggen då jag fick uppfattningen om att Emelie ville ha dem bortplockade.

Dessutom är det iallafall upp till varje värd vad som ska publiceras på respektive sajt, så ja, hon kan faktiskt ta bort dem helt på eget bevåg om hon vill, så kan du klaga hur mycket du vill.

Sara
0

# 77 Fast det borde jag inte ha gjort, jag gjorde ett misstag.

Så vill hon ha inläggen framme så svarar hon på mitt pm eller här i tråden så lägger jag upp dem igen.

Sara

Pinochio
0

Om det skett ett misstag är det väl din skyldighet som Sajtvärd att rätta till dettta.

Det är ju inte ens säkert att den som skrev inläggen har läst ditt PM, alla sitter ju inte vid datorn hela tiden. Om den som skriver vill ha bort sitt inlägg kommer säkert denne att själv höra av sig.

Alexej
0

En Sajtvärd kan göra på sin sajt vad h-n vill. Ett medlem kan vara med eller låta bli. Det är bara sajtvärden som bestämmer sina regler.

Jag som Sajtvärd skulle kunna bestämma att inga män får skriva för det är min sajt. Och en Sajtvärd med Medarbetare kan ta bort inlägg eller delar av ett inlägg efter egen bedömning.

Sara
0

# 79 Och det tänker jag göra när personen hör av sig till mig. Jag fick en bra anledning till varför personen skulle vilja ha bort inläggen och jag tror på det tills personen säger att det inte är så.

Det skadar inte personen att inläggen inte syns tills denne kan meddela mig det.

Sara

Pinochio
0

Till sajtvärden!

Hänvisar till inlägg #71#, som fortsättning på mitt inlägg.

Inläggaren har ju redan ifrågasatt varför inläggen tagits bort och ifrågasatt på vems önskemål. Kan det bli tydligare?

Imasy
0

Läs inlägg #77 så har du svaret där!

Pinochio
0

#83#

Det var ett inläggg ämnat för sajtvärden.

Imasy
0

Om du läser vad jag skriver så har du en förklaring till sajtvärdens agerande.

Ture267
0

Hej. Jag är en ifokus-medlem som mest bara läser, skriver bara vid få tillfällen. På iFokus får man mångar bra tips ibland, bara man kan läsa mellan raderna. Verkar som den här tråden börjar spåra ur. Reglerna kanske inte överträtts ännu, vad gäller brottet?Verkar vara bara huggsexa om självklarheter, alla måste få komma till tals så länge inga kränkningar förekommer. Vill också meddela att jag inte är någon mormor eller vad nu antyds till av tidigare "inläggare".

Ture267
0

Ikväll är jag i skrivartagen tydligen, jag överträffar mig själv. Kom på en sak, varför svarar Emasy för sajtvärden. Vore det inte bättre att sájtvärden svarade själv?

Följer sajten intresserad, hoppas inte det blir en sen kväll.

Imasy
0

Läser du ordentligt så ser du att sajtvärden har redan svarat på frågan. Så varför det fortsätts fråga om en fråga där svar redan har getts känns lite onödigt.

Läser du vidare så ser du att det är "Emasy" som har bett värden ta bort inläggen, och vad som har diskuterats mellan oss är privat.

Och jag kan nog räkna ut att en mormor heter inte Ture, men däremot så känner jag ingen dig från andra ställen.

[Gisele]
0

#87 Så du tänker sitta här i kväll och njuta av att se en kvinna trakasseras och förföljas av sin familj?

Loveferrets
0

#89, Tänkte precis skriva det jag oxå men så hann jag läsa ditt men jag frågar i alla fall.

#87, Tycker du det är angenämt att bli förföljd med tanke på att du skulle följa tråden ?

Ture267
0

Vilka ställen, jag blir nyfiken. Har förstått att du numera är den egentliga sajgvärden. Men du verkar var en intressant person, synd att man är en gammal man. Du kan ju redigera om jag skriver opassande, jag verkar vara pigg ikväll. Det skrivs ju så mycket tok här så jag kan ju fylla på.

Ingen väljer sina föräldrar håller med Tascg, det ska gudarna veta. Men man har ju bara ett liv så det är ju bara att stå ut. Föräldranra, har ju trots stått när man var jobbig tonåring och nu är ju mina föräldrar jobbiga åldringar som pratar massa konstiga saker. Det är ju livets gång. Menn jag är gammalmodig och anser att man ska hålla ihop inom familjen och problem är till för att lösas, annnar blir det ju bara destruktivt och då kan man ju ge upp allt. Vad är meningen med med livet, att överleva eller att LEVA LIVET.

Nu börjar det bli sent och nu hoppas jag att Ni ungdomar löser problemen. Det verkar vara samma problem, generation efter generation, synda att kasta bort sina år är i livet.

Lev väl

Ture267
0

Jag skriver så långsamt så det blir fler inlägg efter den jag svarade på, men den jag svarade på var Tascg.

Ture

Ture267
0

Borde inte inte saitvärden komma snart, har hon ledigt ikväll. Verkar som vi kan skirfva vad vi vill tjejer.Hon kanske jagar illrar eller katter eller vad det är hon håller på om nätterna.

Ture

Sara
0

# 82 Be din dotter höra av sig så löser hon och jag detta.

# 93 Att vara Sajtvärd är inget arbete, vi har inte tider att passa. Jag har ett liv utanför iFokus och om jag jagar katter eller illrar, sover eller har vilt sex på nätter, det får du fortsätta att fantisera om.

Sara

Loveferrets
0

#93, Tycker du är oförskämd, verkar som att du tigger om bråk !

Imasy
0

Du behöver inte fåna dig. Du vet väl men som är den riktiga värden.

Att jag svarade var för att värden agerade på min begäran.

Ture267
0

Hej! Gissele.

Vet inte vem du är, men av ditt sätt att skriva verkar du vara inte vem som helst. Jag gissar att du kan sånt här. Jag har även en del livservfarenhet, främskt kanske genom mitt yrke, men det kanske snart är historia pga min ålder..'

Varför stoppas inte den här tråden, det handlar ju inte längre om kärnfrågan (brottet), en modlígen ung kvinna känner sig förföljd av  sin medelsålders mamma(bara gissningar). Nu har ju snart alla i familljen varit inne och berättat vad de tycker. Är det fortfarande ett brott som vi pratar om. Många har sagt vettiga saker men det verkar som en lösning inte är intressant.

Tjena brudar men jag lever än. Tacksam för svar.

Hoppas jag inter verkar oseriös, men jag vill bara bidra med lite gammelmanserfarenhet.

Sara
0

# 97 Du får gärna bidra med erfarenhet så länge det inte bryter mot sajtreglerna.

Varför tråden inte har stoppats är för att TS inte har begärt det samt att jag väljer att ha den öppen. Är man inte intresserad av tråden behöver man inte läsa den.

Sara

Imasy
0

Ja som jag redan har sagt så har jag fått de svar jag sökte efter.

Tråden hålls ju endast vid liv för att andra ska "förfäras" så av den. Så ni som tycker detta är så fasligt kan ju helt enkelt sluta/låta bli att skriva, så kommer den ju automatiskt att självdö, och då finns det inget att "förfäras" över längre varken för nuvarande aktiva eller nya presumtiva skribenter.

Enkelt va? :)

Ture267
0

Hej Ni som läser.

Skämt åsido, men jag tycker det inte verkar vara etik i detta "brottsforum, om inte ett inlägg passar tar Ni bort inlägget. Förstår att vi som skriver inte har mycket att säga till om, men í  den här tråden verkar ju alla känna till varandra. Även om man raderar inläggen känner ju alla till inlägget inom familjen. Måste säga att detta var nog det mest extrema jag som läsare har läst. Givetvis har jag som gammal man ingen erfarenhet i denna datavärlden, men jag kan i alla fall skriva här, bra med datakurser.

Hej tjejer,vi kan ki höras vid annat tillfälle

Sara
0

Nu tänker jag gå och kurera min influensa under natten och den som inte sköter sig kommer att få skrivförbud i morgon. BASTA!

# 100 Inlägg tas bara bort/redigeras om de bryter mot sajtreglerna eller inläggsskaparen ber om det.

I fallet där systerns inlägg är borttagna så har inte systern bett om det direkt till mig men genom TS så ångrade hon sig. Så tills systern hör av sig och säger till mig att hon vill att hennes inlägg ska synas så är de dolda. Punkt!

Sara

Ture267
0

Hej igen.

Jag är visserligen en gammal man, men med tanke på mítt yrkesliv som visserligen ligger bakom mig kan jag míssstänka ett brott  bakom alla påståenden, ingen nämd.

Kanske bäst att göra en polisanmälan så få detta utredas. Förutsätter att  ifokus rekomenderar detta till de inblandade.

Som jag ser detta verkar det närmast vara anklagelser om brott som för bör anmälas.

I denna familjen verkar alla vara förlorare, ingen kommer att bli lyckligaré, men lagen har ju sin gång.

Imasy
0

Ja då ska vi kanske göra en anmälan båda två då? Är det det som är din rekomendation, med tanke på sitt yrkesliv?

Jag har redan blivit rekomenderad att göra det av polisen själv, så jag kanske borde göra slag i saken då?

Ture267
0

Ja gör det Jennie om Du tycker att det känns rätt. Du behöver inte fråga mig. Jag har ingen anledning att anmäla någon, heller löser jag konflikter på annat sätt. Jag är inte farlig, det går att prata med mig. Allt går att lösa.

Ture267
0

En sak jag funderat över är att imays/jennies nämner sin mormor i detta forum. Hoppas hennes mornor är så gammall att hon inte har dator så slipper hon läsa detta deprimerande om sin familj. Bara en eftertanke jag fick efterson jag börjar bli líte gammelman

God natt så kanske vi hörs imorgon

.

Imasy
0

Jag tror jag hoppar över att prata med dig, och du vet mycket väl varför.

Och vadan denna fixering av min mormor?

Jag tycker bara det är pinsamt att du skriver en massa strunt när du mycket väl vet att jag vet vem som döljer sig bakom ditt användarnamn.

Loveferrets
0

#106, Bry dig inte om det Imasy, har dom annars (förutom här)  lämnat dig ifred ? Om inte, så anmäl istället för då begriper dom inte helt enkelt. Hjälper inte det då heller så anmäl igen, bara stå på dig, vet det kan var jobbigt men håll huvudet högt och låt ingen trampa på dig.

Ture267
0

Okej. Jag är gammal en gammal man, jag slutar att prata om du vill. Om du säger till slutar jag. Vill inte stöta mig eller förstöra.

Om Du vet vem jag är, vore det inte bättre om vi pratade på annat sätt.  Du kan säga vad du tycker och jag lyssnar.  du har ordet. Vill inget ont, vi kan säkert hitta en lösning.

Du vet nog

Ture267
0

Eftersom andra inlägg tagíts bort, vill jag gärna veta om jag  är obekväm på något sätt. Vill ju ta en sista möjlighet att lösa något, kanske jag är orsaken? /Gamle mannen

Namnlös, (emasy vet)

Ture267
0

Hej Imasy.

Vill du veta vem jag är. Okey för mig, jag står för allt jag skrivit. Kanske lika bra. Om du svarar, svarar jag.

Imasy
0

Du vet mycket väl att du har stor skuld i att allt blev som det blev, så vad du ska komma dragandes med nu vet jag inte.

Jag har gjort en slagning på ditt ip-nummer samt en annan skribent i denna tråd och fått mina misstankar jag har haft sedan ditt inträde bekräftade, men nu avslöjade du dig själv. Synd bara att du inte var tillräckligt modig att avslöja vem du är.

Jag står fast vid att jag vill aldrig mer ha något att göra med varken dig eller "du-vet-vem", det ni håller på med äcklar mig.

Jag antar att vi ses på Ravelry nästa gång, för nu lämnar jag iFokus för gott. Grattis till er, forum nummer 2 ni får bort mig ifrån.

Du som nu då påstår dig vara pensionär lär väl då ha alltför mycket fritid över nu då, som du kan spendera framför datorn, men inne på Ravelry kanske du/ni hittar en vettig hobby som inte inkluderar att snoka/förfölja andra på nätet?

Loveferrets
0

#111, men inte ska du lämna hela iFokus på grund av detta vännen, det är precis detta dom vill men låt dom inte ta det ifrån dig. det är dom inte värda, låt dom inte styra ditt liv, strunt i dom och ignorera deras inlägg, man kan annars byta identitet så kan du vara på vilka forum du vill utan att ha dom hack i häl. Jag gjorde det en gång och behöver du hjälp så säg till, förvisso av andra orsaker och det är för jävligt att det ska behövas men biland blir man tvungen.

Ture267
0

Jag är inte gammal tycker jag, men bara en kort tid kvar till pensionen eftersom jag planererat mitt liv på det sättet . Det är därför jag kanske lite vårdslöst utrycker mig så. Förlåt men så är det i mitt fall.

Vet inte hur man ska utrycka sig här, uppger man ID blir det fel,berättar man vem inte vem man är blir det också fel…

Jag kommer inte att snoka efter Dig, inte min grej. Om Du inte vill ha kontakt är det  inget värt för mig i alla fall. Nu vet jag att det är definitivt. Jag tyckte om Dig och trodde att vi skulle kunna bli vänner. Hade inga onda avsikter, varför skulle jag ha det. (saker jag inte vill gå in på här, privat)

Om vi inte hörs något mer Jennie så önskar jag dig all lycka. Orkar inte skriva mer, det känns inte bra att allt skulle sluta så här.

Peter

[Gisele]
0

Imasys mamma borde skämmas för att hon utsätter sin dotter för sådana här trakasserier och drar med sig sina andra barn och vad jag misstänker är sambon också. En mamma ska inte googla och förfölja och trakassera sitt barn, och uppvigla resten av familjen till att skada sitt syskon. Imasys mamma är en skam för alla andra mödrar världen.

En mamma ska älska sitt barn och skydda det från allt ont. Inte orsaka sitt barn ont.

Ture267
0

Till Jennie

Eftersom jag tydligen har stor skuld i att alllt blev fel drar jag mig tillbaka. Dessa år går ju inte att ta tillbaka. Jag pratar med de andra i familjen så får jag ett beslut om framtiden.

Vänligen

Peter

Loveferrets
0

#115, Men kan ni inte bara ta och lämna denna tjej ifred ??? Hon vill INTE ha något mer med er att göra. Fattar inte att det ska vara så jävla svårt att förstå. Ursäkta mitt ordval men att vuxna människor inte kan visa respekt är för mig obegripligt.

Imasy
0

Ska vi gå och jaga en katt eller iller ihop istället ? Flört

Loveferrets
0

#117, Låter som en underbar ide, vi kan jaga både och hehe.

Ture267
0

Gisele vad vet du om vår familj. Det som skrivits här har skapats av en i familjen av olika anledningar. Du borde veta som sakkunning att  man inte kan uttala sig på hörsägen. 

Det är bra att forum finns, men man kanske inte ska leka expert här, i så fall måsta man ju ha  ALLA fakta och sedan stå för detta i sin´proffession. Tror inte att dettta är tanken med ett forum.

I detta fall gäller det brottsforum, hur många brott har konsterats i denna tråd. Hopppas Polisen har anmälningsupptagningen direktkopplad i så fall.

Peter

Ture267
0

Hej Jennie igen.

Eftersom du inte svarade lämnar Dig ifred. Ture kommer inte att användas mer. Förlåt.

Peter

Loveferrets
0

#120, Det var på tiden !!!

Tatsja
0

#Ture267:

Sina föräldrar väljer man aldrig. Jag har tagit avstånd från min familj på grund av misshandel, slag och hugg. Aldrig blivit erkänd i den familjen, även om den är biologisk. Bara på grund av att min far var alkoholist. När jag var tretton år orkade jag inte längre. Har under denna tid fått höra att mor aldrig velat ha en dotter och jag var inte vatten värd.

ändå var jag den som tog hand om familjen från 3 års ålder. Såg till att bröderna hade mat och avstod själv. Vet hur det är att frysa, vara hungrig och bara få ovett.

Även jag är lite ålderstigen och kan för mitt liv inte förstå, varför jag ska tåla sådan behandling. inte imesy heller.

Jennie, stå på dig och lämna oss inte, du behövs här och är uppskattad av oss andra.

Väl mött, Tatsja

Tatsja
0

Oj, det blev dubbelt. Kan någon ta bort det ena inlägget?

Fixat. Mvh Caspia, Medarbetare.

Väl mött, Tatsja

Alexej
0

En sak stämmer här iaf.

Här finns bara förlorare…

Tatsja
0

#125 nejdå, Jag känner mig som vinnare, som vågat stå upp mot min släkt och kunnat få tillbaka mitt självförtroende. Nu kan ingen av dem försöka knäcka mig igen.

Väl mött, Tatsja

Ture267
0

Till sajtvärden och iFocus ansvariga

Som Ni självklart inser känner alla i den här familjen-släkten nu till detta forum, det gäller ju alla i familjen-släkten, inte bara två personer. Om saken gäller två personer bör man kanske tänka på att alla närstående givetvis också påverkas och berörs känslomässigt. Det är ju därför som dessa inlägg skapas.

Tyvärr tror jag inte detta forum har hjälpt någon, Imasys relation till övriga familjen-släkten har givetvis inte förbättrats, bara ett faktum, tråkigt. Inläggen talar ju för sig själva. För övrigt vill jag inte uttala mig om hur någon påverkats.

Min önskan är att den här tråden tas bort nu, den hjälper ju ingen, problemen blev ju bara värre. Vår familj vill nu bli lämnade ifred och slippa bli uthängda och kränkta i fortsättningen. 

Detta är inget inlägg för vidare diskussion, enbart en vädjan ställd till sajtvärden och iFokus ansvariga.

Imasy
0

Jag har aldrig bett om en lösning på det vis som du verkar tro.

Du är ju själv den enda som skriver i denna tråd nu nästan, så slutar även du så kommer denna tråd falla i glömska.

Det är ingen som hänger ut varken dig eller någon annan, ni skriver ju själva erat namn, och det är högst frivilligt.

Sara
0

Först och främst reagerar jag inte bra på hot om polisanmälningar! Det gör mig snarast förbannad!

# 127 Att familj och släkt gått in och kommenterat är deras egen vilja. Av Imasys första inlägg framgick inga namn eller familjerelationer, detta har de själva skrivit. Uthägningen har de således själva åstadkommit och så vitt jag vet så är det inget olagligt i att själv upplysa allmänheten om vem man är och vad man heter.

Tråden kommer inte att döljas men jag kommer att låsa den tillsvidare.

Sara

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer