Terrororganisationen 764 - No Lives Matter (NLM)
764 och No Lives Matter (NLM) är våldsbejakande nätverk präglade av högerextremism, nihilism och brottslighet. Båda nätverken, som är svåra att separera från varandra, använder manipulation och sexuella övergrepp som metoder för att bygga den egna gemenskapen och destabilisera samhällsstrukturer.
Läs mer här;
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
764 är en onlinesekt med högerextrema, satanistiska kopplingar som har kopplats till flera knivdåd i Sverige. Sekten groomar barn, främst pojkar och unga män och får dem att begå våldsdåd mot för dem okända människor. Sekten är klassificerad som en terrororganisation i USA.
Läs mer här:
Statusjakt driver 764
Lyssna här:
Åklagaren har i dag väckt bevistalan mot en 14-årig pojke misstänkt för försök till mord på en kvinna i Trandared, Borås, den 4 januari i år. Åklagaren är tillgänglig för media.
Läs mer här;
Amerikanska FBI har gripit två utpekade ledare av det våldsbejakande sexuella utpressningsnätverket 764.
Männen riskerar livstids fängelsestraff för att ha lett en grupp som utfört sadistiska sexualbrott mot barn.
I häktningsframställan nämns en svensk pojke, som förra året knivhögg två personer i Stockholm, som medbrottsling.
Läs mer här:
- Redigerat 2025-05-04 11:21 av Pyttelite
Lady Gaga höll under lördagen en gratiskonsert inför miljonpublik på Copacabana-stranden i Rio de Janeiro, Brasilien. Dagen därpå meddelade brasilianska polisen att man avvärjt en bombattack mot konserten – som mycket talar för att sadistnätverket 764 låg bakom.
Läs mer här:
Marie Ekström knivhöggs i ryggen när hon var ute och rastade sin hund. På måndagen meddelade Borås tingsrätt att en 14-årig pojke bedöms vara skyldig, men att det inte rör sig om ett mordförsök.
– Jag tror att han mycket väl förstod vad som händer om man knivhugger någon, säger Marie, som är besviken över tingsrättens beslut.
Läs mer här:
https://www.expressen.se/nyheter/krim/marie-57-blev-overfallen-med-kniv-livesandes/
Detta är helt sjukt…läste om det i nyheterna.

#6 Hur kan det inte vara mordförsök?!
Om han huggit henne i benet, javisst. Men i ryggen!!
#8: Man måste skilja på vad som står i lagen mot vad man känslomässigt tycker.
För att det ska räknas som mordförsök måste vissa delar uppfyllas.

#9 Oavsett känslor. Om någon tagit en kniv och huggit mig i ryggen hade jag definitivt tänkt att någon ville döda mig. Inte att någon inte hade någon uppsåt till att döda, eller att personen inte förstod att om man hugger nån med kniv kan man dö. Det borde även barn förstå.
#10: Det är inte så lagen är skriven - för att du ska bli fälld för mordförsök måste det finnas ett uppsåt - rätten har inte sett att det funnits det.
Domen kan naturligtvis överklagas och som lekman kan man tycka att det är förfärligt men det är trots allt juridiken som ligger till grund för domar.
- Redigerat 2025-05-20 12:02 av Pyttelite

#11 Fast vad var uppsåtet? Att knivhugga "litegrann"?
#12: För att man ska bli dömd för mordförsök ska avsikten varit att döda.
Jag har inte läst domen men förstår varför det inte blev en fällande dom för mordförsök.
- Redigerat 2025-05-20 12:21 av Pyttelite

#13 Men det är ju det jag menar. Vad är avsikten annars om man hugger nån med kniv i ryggen?
Då borde ju alla klara sig från straff om dom skjuter eller knivhugger nån och dom klarar sig.
Bara att säga att dom inte menade att döda, bara skjuta nån litegrann.
#15: Du blandar ihop orsak och verkan.
Man kan i lagens mening ha ihjäl någon utan att det är mord.
För att det ska räknas som mordförsök måste det finnas ett uppsåt dvs det ska finnas en rimlig bevisning att syftet med gärningen var att mörda.
Det handlar inte om hur grov skadan blev utan vilket uppsåt gärningspersonen hade.

#16 Och det kan ingen veta förutom gärningsmannen. Som kan ljuga ihop vad som helst.
#17: Det är inte så det fungerar.
Den åtalade ger sin historia som en del i rättssaken oavsett om den är sann eller inte.
Domen baserar sig på helheten och inte bara på vad den åtalade säger.
För att förstå hur man resonerade i denna sak behöver man ha domen - allt annat är rena spekulationer och i vissa fall rena felaktigheter.
När Marie Ekström i Borås gick ut med hunden blev hon oprovocerat knivhuggen i ryggen av en 14-årig pojke med koppling till ett nätbaserat sadistiskt nätverk. Hennes tillstånd var livshotande efter attacken. – Det var inte min tur att dö och det är jag glad för, säger hon.
Läs mer här:
I mitten på maj larmades polisen av socialtjänsten i Kalmar. Man misstänkte att två 14-åriga flickor groomats online av den satanistiska sekten 764. Nu uppmanar polisen till ökad vaksamhet kring tecken på att unga utnyttjas i onlineforum.
Läs mer här:
Tonårskillen i Umeå kallade sig ”Chai” på nätforum och greps inför ögonen på klasskamrater.
Som anhängare till sadistnätverket ”764” misstänks han ha begått mordförsök och försökt uppmana människor att begå självmord, rapporterar VK.
Läs mer här:
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tonarskille-haktad--for-sadistiska-dad--knyts-till-natsekt/
Fjärrstyrda mordförsök, torterade katter och våldtäkter. 18-åringen från Umeå misstänks för över 70 brott – i flera länder. Bland annat ska han ha tvingat barn att skära sig själva och skriva hans chattalias i blod. Nu startar rättegången i det omfattande 764-fallet.
Läs mer här;
- Redigerat 2026-05-20 17:57 av Pyttelite