Brott iFokus

Brott

Etiketter: mordo-sundsvallefterlyst
Läst 73 ggr
Pyttelite
0

Två efterlysta för mord häktades efter rån på ICA

Två av männen som på fredagen begärdes häktade efter rån mot två Ica-butiker i Västsverige är tidigare dömda för mord och ska avtjäna långa fängelsestraff. Männen som är i 25-årsåldern dömdes efter en dödsskjutning i Sundsvall 2019 och har sedan januari 2021 varit på fri fot men sökts av polisen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/tva-av-de-misstanka-for-ica-ranen-tidigare-domda-for-mord

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Draken
0

Den där historian kommer jag ihåg. Det var riktigt obehagligt. Det var ett knarkrelaterat mord i Nacksta där 3 av mina vuxna barn bor.

Pojkarna var lite lugnare, men dottern vågade inte vara hemma dagarna efter mordet, så hon bodde hemma några dagar .

Jag begriper inte hur de ens kunde släppa killarna i väntan på straffet, vad inbillar åklagaren sig, att de snällt skall sitta och vänta på att hamna i finkan 🤬

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Pyttelite
0

#1: Det är hemskt när brottslighet påverkar och inskränker andras liv.

Draken
0

#2: Det är sanslöst. Det borde inte ha varit några problem att hålla dem hä'ktade i väntan på domen, eftersom de skulle dömas.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Pyttelite
0

De tre män som har dömts för dödsskjutningen av en man i Nacksta i Sundsvall får inte målet prövat i högsta instans. Det står klart efter att Högsta domstolen har gått igenom materialet och sagt sitt.
Pyttelite
0

Två av de tre män som åtalats för dödsskjutningen i Nacksta förra vintern har häktats i sin frånvaro av hovrätten. Männen som släpptes på fri fot efter den friande tingsrättsdomen söks nu återigen av polisen. Hovrättens beslut om att männen nu åter ska häktas indikerar på en fällande dom.

Läs mer här:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/vandning-kring-nackstamordet-de-atalade-haktade-av-hovratten

Två av de tre män som åtalats för dödsskjutningen i Nacksta förra vintern har häktats i sin frånvaro av hovrätten. Männen som släpptes på fri fot efter den friande tingsrättsdomen söks nu återigen av polisen. Hovrättens beslut om att männen nu åter ska häktas indikerar på en fällande dom.
Draken
0

Ah okej, det var så det var med det fallet. Fick för mig att de blev dömda i Tingsrätten och släpptes i väntan på domen.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Pyttelite
0

#6: Det är stora svängningar i domarna frikänd - 18 år eller frikänd - livstid. Verkar vara ett vågspel hur domarna faller de kan ialla fall inte överklaga på ett tag nu.

Draken
0

#7: Hoppas att de inte kan överklaga alls. Lås in dem och släng bort nyckeln tycker jag de kan göra.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis