Inboxen
Är inte våran inbox för PM här på iFokus privat?
Nu när jag kom tillbaka efter en tids frånvaro så saknar jag ett av mina PM.Alla andra finns kvar men inte ett speciellt så det handlar med största sannorlikhet inte om någon bugg…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Har upptäckt samma sak idag då jag av Sara fick en fråga om konversationer med en annan, men en massa PM som funnits inte längre finns i inkorgen?
Jag hoppas nu att jag har de sparade på en annan dator, för om inte så kan man likaväl skippa hela idén med iFokus för då är det bättre att skriva allt över FB eller liknande socialt nätverkande..
Tycker det dock är bedrövligt om en intigritet inte är skyddad medans vissa andra är överbeskyddade… Och inte behöver står tillsvars för sina handlingar…
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Då faller ju frågan vem är det som har lyckats ta bort de PMn som saknas och har försvunnit??
Och mer intressant, varför har dom försvunnit?
För att dom varit obekväma? Eller annan anledning? För att dom kan påvisa fel och/eller favoritiseringar?
Kan bli många frågor men jag tror man inte kommer få så många svar för det kommer alltid att finnas fler försvar än svar..
Lovar och svär att det även kommer ett i den här tråden snart, skulle inte förvåna mig en minsta bit…
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Sara: Jo, det finns de som har tillgång till PM´en, till allt som finns på iFokus faktiskt… Och en av dem var andra part i den konversationen som försvann
/Ingalill
Jag har läst denna tråd men inte tänkt skriva, Men när det verkar som det finns felaktiga uppfattningar om saker och ting på iFokus så kan jag inte avstå.
Dom enda som har tillgång till medlemmars konton är ägarna inga andra. Alltså, staffan, niklas, johan, charlie och så antar jag att dom nya killarna björn och erik har tillgång till medlemmars konton. Och jag svårt att tänka mig att dom tar bort pm från någons konto för det finns inget som helst intresse i det.
I nya pm boxen så är det numera nytt så att man ser numera det namn som startade pm-diskussionen. Alltså skickar jag ett pm till någon så står mitt namn oavsett vem jag skickar till.
Om en medlem skriver första som den skickar till mig så står dennes namn.
Så kanske kika på rubrikerna och se om pm verkligen har försvunnit. Och öppna de pm som finns runt tidpunkten som det försvunna ska finnas för att vara på säkra sidan att det verligen är borta.
ANNIA: Jag har kollat alla PM som finns ända tillbaka till december men hittar ändå inte det jag saknar.
Jag har det iofs sparat i den gamla datorn så det är ingen fara på det sättet. Jag hade bara tänkt läsa igenom allt nu när jag kommit hem men det kan vänta tills jag fått ordning på mitt OS i den datorn.
Men det kan iofs vara en bugg också, man kan aldrig vara säker när det gäller stora uppdateringar på en sajt. Jag tycker bara det är märkligt att allt finns kvar utom ett;)
/Ingalill
När det gäller nya så har ju gamla som man raderat återkommit så jag vet inte om det även kan ha försvunnit.
Det jag vet att det fanns personer som fick sina konton avstängda av systemet och dom förlorade flera saker från sina konton då. Tex hela personliga presentationen raderades även vilka som besökt dennes sajt. Och såg nån som skrev att den även hade tappat trådar från sin inläggslista. Så möjligt att även pm försvann från dom som fick sina konton avstängda. Om dom även förlorade pm så bör det även försvunnit för andra partnern eftersom det då raderades från systemet.
Men som sagt sen när det är helt nytt så går ju inte att säga säkert om det uppstod nåt problem i överföringen.
Det jag däremot kan säga att killarna går inte in och tar bort medlemmars pm.
Du som har lite koll på saker… Ska man gå in via nya.ifokus.se nu eller kommer den gamla vanliga adressen vara kvar? när jag loggar in via den gamla som ligger i favoriter så kan jag inte radera "uppdaterade inlägg" medn det funkar när jag går via nya ifokus…
/Ingalill
Du ska kunna gå in via vilken adress som helst tex http://brott.ifokus.se
Däremot så kanske du behöver göra en webhistorikrensning eftersom det är helt nytt.
När det gäller favoriter vet inte om jag fattar dig rätt där, men är det favoritmappen i själva webläsaren så kanske du får byta ut dom länkarna då allt är nytt, ska inte säga säkert där, men prova rensning först.
Ja, det var favoritmappen jag menade:) i ie heter den ju favoriter medan i firefox som jag använder ibland heter den bokmärken om jag inte har helt fel…
ska byta ut länkarna o kolla om det funkar bättre:) Tack för hjälpen!
/Ingalill
Nu har jag bytt ut alla gamla länkar och allt verkar fungera som det ska. Förutom att 2 av våra låsta grupper, bla värd/medarbetare-gruppen inte fungerar inne på singelföräldrar… Hoppas det fixar sig snart med.
Så stort tack för hjälpen 
/Ingalill
Vad bra att det börjat funka. När det gäller de låsta grupperna så kan jag inte säga vad som är problemet men jag talar om det.