Va skönt det måste kännas.
Aftonbladet: Friad för Mord måste kännas fruktansvärt skönt för honom?
Expressen: Friad för 25år gammalt mord.
Men som Fors själv säger, man måste va rik för att kunna få rätt! Det är ju helt absurt egentligen? Men det borde inte va så men problemen är många och lösningarna få.
tvyärr så måste jag beskylla Polisen för detta och Åklagaremyndigheten som har polisen som utredare.
Enda sättet som jag ser att man kan komma till en lösning är att Polisen ska inte va undrsökande i utredningar, då dom har gripen en i första misstanke sen ska dom isin tur binda samme person? Blir en jävsituation som är absurd egentligen.
Om nu åklagare hade en egen stryka som inte var direkt kopplad till polisen så kanske man skulle få andra resultat, då Poliser inte vill sätta eller klanka på egna kollegor, om dom gör så så hamnar dom i ett B-lag bland sina kollegor.
Likväl som att dom utreder egna fel och brott? vilket är helt sjukt.. När fick busar utreda egna brott?
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Ja, det är sjukt.
Sara

Är det här sanning så bekräftas mina fördomar ännu mer!
Det finns bra poliser men, men dom dras ner av dåliga poliser eller utsätts för mobbing eller får sparken!
Sorgligt att läsa!
Det visar att rättsystemet vi har i Sverige inte är opartiskt utan att det är lata dumma poliser som tar den snabba vägen istället för att göra rätt och se till så rätt person dömmes för det brott denne begått.
Kan bara säga -Fy F-n bedrövligt och skandalöst..
Hela svenska poliskåren bör utredas för att fastställa om dom är lojala lagen eller kåren! Illa, illa det stärker inte min tro för systemet inte.
Hälsn. Freke
Det är ju så, några förstör ryktet för andra inom alla samhällsgrupper.
Sara

Ja visst är det så, riktigt sorglikt bara när det är ledningen som skrotar all form av förtroende, för om det är skit i toppen så har det en dentens att följa med neråt, för om man stöter sig med toppen i en organisation så åker man snabbt ut.
Och för d poliser som är bra kommer således att bli tvugna att sälla sig till skaran av mindre bra.
Se Karin Götbladh tex innan hon kom till polisledningen på Gotland fanns det inte och hade inte funnits Heroin här nere, men sen gjorde hon en "undercover" operation ihop med Peter Rätz och nu finns det Heroin här nere också!
Hälsn. Freke
Helt klart sorgligt.
Sara