Besöksförbud
Kan jag be polisen att få besöksförbud på en som har djurförbud för skydda Mina djur jag har här hemma?
Då jag har en här hemma som ger mig hjälp med saker *han är god vän med denna kvinna med djurförbud* kan släppa in henne hos mig då jag inte är hemma TROTS att han vet att han inte får släppa in henne här då jag inte är hemma.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Högst osannolikt att denne skulle få besöksförbud för den orsaken.
Då djur räknas som egendom och besöksförbuden utfärdas för person, EJ djur även om denne skulle vara dömd för djurplågeri eller dömd till att inte ha djur.
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Synd.. Nu är jag ju sällan borta men ändå..
Håller med # 1 Det lär du aldrig få.
Sara
#3 Jag antog det..
Jag hade ju inte haft en person hemma hos mig som jag inte kan lita på!!
Säger du till din kompis att inte släppa in någon och denna gör det ändå, hur kan du då släppa in denne igen?
#5 Hur få ut en person från sin bostad då denne inte begriper ej önskvärd här, utan att bryta mot lagen? denne är bostadslös men är inte min skyldighet ge tak över huvudet.
Men jag kan räkna på mina 2 fingrar hur ofta jag lämnar min bostad ensam mer än 12 timmar på 1 år.
Historien är super lång och jag orkar Inte ta hela. Jag tvivlar mycket starkt att polisen kan komma och lyfta ut personen.
Byta lås visst men jag har inte de pengarna för göra det idag.
Och jag anser en vuxen person ska kunna respektera ett NEJ du får inte släppa in eller vad det nu gäller. Även den som ej får komma in kan ej heller respektera ett nej..
Visst kan du ringa till polisen om personen inte lämnar ditt hem! HAr du sagt till personen att denne inte får stanna hos dig och denne vägrar lämna så kan du få hjälp av polis.
Detta fick min kompis göra.

Men du får… Använda så pass mycket våld som krävs för att få ut personen som mot din vilja befinner sig i din lägenhet. Om det inte funkar har du som Hera skriver möjlighet och all rätt att ringa polis eller ta hjälp av vem som helst som kan tänkas hjälpa dig med att förflytta personen ut ur lägenheten.
Allt finns att läsa i Brottsbalken Kap24:
1 § En gärning som någon begår i nödvärn utgör brott endast om den med hänsyn till angreppets beskaffenhet, det angripnas betydelse och omständigheterna i övrigt är uppenbart oförsvarlig.
Rätt till nödvärn föreligger mot
1. ett påbörjat eller överhängande brottsligt angrepp på person eller egendom,
2. den som med våld eller hot om våld eller på annat sätt hindrar att egendom återtas på bar gärning,
3. den som olovligen trängt in i eller försöker tränga in i rum, hus, gård eller fartyg, eller
4. den som vägrar att lämna en bostad efter tillsägelse. Lag (1994:458).
Så det finns möjligheter till att slippa personen
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus