Hur skulle ni ha gjort? :o)
Jo det är så här att jag börjar gilla en kille som har suttit inne i fängelset han är typ 24 eller 25år och han har till och med varit förälder men är inte det nu. och jag vet inte längre för nu har en kompis till mig sakt att jag ska akta mig lite för den killen då han har det väldigt struligt + att han dricker sprit varenda dag. och jag vet inte vad som är sant eller inte är sant.. Nu vill jag höra hur ni skulle ha gjort skulle ni varit tsm med någon som skulle ha suttit på kåken? eller skulle ni försöka leta efter någon annan?!
Jag har ingen erfarenhet av att ha förhållanden med killar som suttit inne. Har han suttit för kvinnomisshandel eller likande hade jag nog dragit öronen åt mig.
Du ska inte tro att du kan ändra på honom. Det kan bara han göra själv. Dricker han alkohol varje dag så hade jag nog sett upp med honom.
Sen undrar jag om det där med att han har varit förälder, har hans barn dött? Iof har väl inte det med detta att göra men en sån sak kan ju knäcka vem som helst.
Sara
För att vara ärlig så hade jag inte börjat umgås med honom, efter en tid så är du kanske inne i något som du ej kan ta dig ur, så för din egen skull, träffa honom inte.

Jag har erfarenhet av struliga killar så det räcker och blir över. Trodde att jag skulle va speciell och att han skulle bli bättre, och det det blev han. Första halvåret iaf, sen föll han tillbaka i samma spår och misshandel o annat skit blev min vardag.
Nu sitter han åtalad för mordförsök och jag har aldrig varit så glad över att blivit dumpad!
Okej, man ska inte dra alla över ett streck men, oftast blir dem tyvärr bara bättre om det själv väljer att göra något. Men har man blivit nerdragen iskiten så är det oftast väldigt svårt att ta sig upp.
"Chaos is a friend of mine."
#1. Ne han tjej som blev med barn ville inte ha kontakt med honom så dom bröt kontakten helt..
#2 och 3 Ok. fast jag vet hur underbar han kan vara :P
#4, Jo men det är just det, dom visar sin bästa sida från början, frågan är hur det blir senare, visst man har inga garantier men var åtminstone på din vakt och var rädd om dig.
#5 Ok.

Alltså, du verkar vara på väg att trampa i världens äldsta kvinnofälla.
Visst, han behöver såklart inte vara kvinnomisshandlare eller mördare, men struliga killar ger alltid struliga förhållanden.
Sen är det säkert som du säger att han har underbara sidor. Problemet är att du inte vet vilka negativa sidor han har, och hur djupt det går.
Mitt råd är att INTE ta reda på detta, risken är för stor att han faktiskt är en uppfuckad jävel som kommer att oraska dig rejält lidande.
#7 tror inte han är så uppfuckad jävel han har väll försig gjort misshandel eller något.. jag jobbar på samma jobb som den här killen.
#8, Ja men var vaksam och vi säger bara detta för att vi är rädda om dig, många har upplevt liknande erfarneheter och sen har det tagit år för dom att bli människa igen och innan man vet ordet av så sitter man i fällan, man är kär och blind. Jobbar du på samma ställe så försök undvik honom även om det är svårt som tusan.

#8 Varför tror du att kvinnor blir tillsammans med män som sedan slår dem?
Det är ju knappast så att de från början tror att han är en galning, men blir tillsammans med honom ändå. Utan för att de tror att mannen är underbar och ser inte varningssignalerna.
Alla människor måste få en chans.Om han strulat och suttit av och nu vill börja leva normalt så ska man inte döma ut honom.Han kan vara den bästa av killar!Men om han fortsätter att strula så ska du däremot inte tro att du kan förändra honom.För det måste komma från honom själv.Lycka till.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Helt spontant och ärligt..
Så hur du än vrider och vänder på det och dina känslor, så kommer du bli bränd.
Även Psykopater är snälla när det passar dom, jag vet.. då jag själv varit en manipulativ person tidigare i livet, förvisso aldrig blivit dömd för något, men det just pga att jag alltid "varit" eller gett skenet av att vara trevlig och korrekt, snäll och omtänksam.
Sen att jag utan problem kunde "hoppa in huvudet" på någon eller spöa skiten ur någon när det inte passade mig
Men samtidigt så är det du själv som ska leva med dina val och du kommer ändå inte lyssna på vad någon annan säger åt dig eller vilka råd som ges, har du redan visat i dina svar.
citat: han är snäll, jag vet för vi.. bla bla bla.. Du ser själv..
Du vet fast du har inte en aning om vad dennes mörka sida är!
Detta säger jag bara för att jag själv vet hur man kan vara.
Mina vänner har inte en aning om vad jag gjort i tidigare liv.
Men jag kan likväl lova att jag idag ändrat mitt liv och levene helt, till att försöka va den där snälla och omtänksamme som alla trodde jag var då.
Så tro inte på vad folk säger utan se till vad dom gör och var dom är, sittar man på kåken så är det inte för att man gick i söndagskolan och snubblade påväg ut ur kyrkan, finns mer bakom.
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Bryr han sig inte ens om sitt barn så lär han inte bry sig om dig heller..
Att säja att mamman till barnet inte vill ha kontakt med honom är bullshit för det kan inte hon bestämma… han har alltid umgängesrätt såvida inte en domstol utfärdat ett besöksförbud mot barnet…
Har man en gång fått barn så slutar man aldrig vara förälder oavsett om man träffar barnet eller inte… förälder är man tills man dör!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#12, Mycket bra inlägg.
Har man barn så har man ansvar. Han tar inte det ansvaret och det skadar barnet.
Det verkar klokast att leta efter någon annan som kan tillföra positiva saker till ditt liv istället!
Du vet ju egentligen själv att det är så, annars skulle du inte ha frågat…
Lita på din magkänsla!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
#12 Bra skrivet,och du ser själv! Man kan förändras till det bättre men det måste ske självmant,inte för att någon annan vill.Jag är glad för din skull.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#16 tack..
klart att det är egen vilja som styr det, säger någon annan blir man bara motvals
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Låter som en strulputte. Tänk dig noga för…

TS har avslutat sitt konto på iFokus, så jag tror inte hon bryr sig mycket om denna tråd…
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
#19, Så vida hon inte återvänder med ett nytt nick 

#20 Nä, den risken finns ju 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
#21,