Brott iFokus

Brott

Etikettmedia
Läst 2318 ggr
Freke
2009-12-09 20:28
0

Traditioner?!

Enskede/Stockholm (källa: Mitt I Söderort):

En 47-årig kvinna har dömts för bedrägeri, till villkorlig dom.
Mellan 2001 - 2005 har kvinnan kvitterat ut sjukbidrag för dryga 530 000kr från Försäkringskassan.

Kvinnan angav en inkomst ifrån makens företag som grundande inkomst, men Skatteverket har inga uppgifter på inkomst för kvinnan från företaget.

Bästa:

Kvinnans förklaring till händelsen är, att i deras hemland är det tradition att mannen sköterdeklarationen och att hon inte läst papperen så noga.

Ännu bättre:

Är att kvinnan är utbildad EKONOM och har tidigare arbetet på SKATTEVERKET som handläggare

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Sara
2009-12-09 23:51
0

Suck… Om hon har arbetat på skatteverket och är ekonom så finns det ingen chans att hon "av misstag" har gjort något fel.

Låter bara som en väldigt dum bortförklaring.

Sara

ingann
2009-12-10 15:56
0

Inte underligt att sjukersättningen är så hög för staten när det inte är de verkligt behövande som får den Obestämd 

Själv sitter jag med sjukersättning på garantinivå och skulle aldrig ens överväga att lämna fel uppgifter…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Trollhassel
2009-12-11 16:45
0

Kallar detta rent bidragsfusk. Någon tradition kan hon inte skylla på. Om det nu är på det viset så får hon lära sig att ta seden dit hon kommer.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Tatsja
2009-12-20 10:06
0

Håller med. Ta seden dit hon kommer. När hon är ekonom så vet hon hur det fungerar.

Inte undra på att vi aldrig får en extra krona i bidrag.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

elyse
2009-12-25 13:13
0

Hon chansade väl för att se om man gick på förklaringen om traditioner och kulturskillnader. Självklart är det bara ren lögn.

Jeans
2010-01-27 00:49
0

Läste ni om han då, som lurade till sig vårdbidrag och blanda in sina barn i karusellen oxå, han påstod sig sitta i rullstol i flera ÅR och lyckades snika åt sig flera miljoner från försäkringskassan. Jösses, Det finns ingen hejd på fantasinFörvånad

Hur lurar man en läkare att man sitter i rullstol??Foten i munnen

Freke
2010-01-27 11:34
0

troligen genom att värgra resa på sig!

Hälsn. Freke

Jeans
2010-01-27 13:04
0

Hehe, jo….så enkelt e det säkert. Men borde ju kunna ses i en närmare undersökning. Nåja…det finns inget som förvånar mig så mkt längre, reagerar knappt.

Sara
2010-01-27 18:52
0

# 7 Fniss..

Sara

Freke
2010-01-27 23:27
0

#6,8 Nu har vi inte sett hans diagnos, men ryggont kan man antingen klaga över och för eller så inte?

Jag har själv brutit nacken och har fraktur på tre kotor men vägrar att känna efter, men jag skulle kunna få en sjukpension för det, farsan min gick med ryggskott i 7år sa inte ett ljud om det, morsan klagade öäver ledgångsrematism men hade troligen cancer de senaste 4-5åren men inte sökt för det?

har en vän som fick en sjukpension för ont i knät?

Så det är nog hur man är som människa och vad man har för inställning till sig och sin samtid?!

Hälsn. Freke

Jeans
2010-01-28 08:55
0

Jo, så kan det kanske vara, men han va inte förlamad som han utgav sig för att vara, han använde bara rullstolen på läkarbesök och i kontakten med försäkringskassan, för övrigt stod den i garderoben. Han anställde sina barn som hans vårdare, eller vad det heter och dom fick betalt för det, i själva verket så kunde han köra bil, gå, stå springa…ska se sen om jag hittar nån artikel.