Brott iFokus

Brott

Etikett: media
Läst 1399 ggr
Freke
0

Vart är Sverige på väg??

Aftonbladet

Tror det är 7 personer som skjutits i år?

Och det verkar gå ner i åldrarna? Hur ska vi i Sverige komma till med missförhållanden? Även om jag personligen tycker att vissa personer fötjänar en kula så är det i mitt huvud, det är inget man går ut och gör.

Har tagit en och vet hur det känns.

Kan bara säga att det är sjukt.. och en sjuk utveckling

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Sara
0

Svår fråga men jag tror inte att människor som är friska gör något sånt här. De kanske inte är psyktiskt sjuka men nån form av störning måste de ju ha för att kunna skjuta människor.

Sara

Freke
0

Ja isst måste det till en störning för att skjuta någon under sådana förutsättningar, kan förstå att om man skjuter nåon i självförsvar men att medvetet skjuta någon för att som det verkar "hävda sig" tycker ajg mest verkar patetiskt?

Och jag tror defenitivt inte på sjukdom eller diagnos fö, då jag själv har en ADHD diagnos och visst har jag slagits och visst reagerar jag (ibland i överkant) men inte så pass att jag skulle skjuta någon

Hälsn. Freke

Sara
0

Tror inte heller på bara en diagnos utan det måste till nått som gör att empatin är borta hos gärningsmännen. Möjligtvis en diagnos ihop med någonting annat.

Sara

Freke
0

Personligen tror jag mest på Kompis tryck och inblandning av vissa kemikalier (läs Rohypnol) för Roppar i kombo med alkohol har en förödande effekt, sen kan man lägga till lite speed så har man en Cocktail som bara bygger aggressivitet.

Hälsn. Freke

Sara
0

Det är sant. Droger förstör mycket.

Sara

Jeans
0

Det är en kombination av alla möjliga och omöjliga ingredienser där hela samhället får dra sitt strå till stacken…och naturligtvis så blir det inte bättre av att individen som begår handlingen lyckas spetsa på det hela själv genom någon form av missbruk (ibland), tillsammans med kompisar i liknande situation, där alla i sin tur vill synas, få uppmärksamhet och att höras. Va man inte bäst på att va bäst så kan man kanske va bäst på att va sämst.

Hur man nu ska få bukt med det är väl inte i första hand att man skapar individen för att sen spärra in den, utan man kanske ska jobba med beslutsfattarna på regeringsnivån…för att sen kliva neråt, för att slutligen möta barnen….på dagis, och följa med dom hela vägen upp…i samarbete med föräldrar och andra närvarande individer i barnens liv.

Har nog inte sagt nåt som inte blivit sagt miljoner ggr förr, men….jaja.

Eine
0

#6 Klokt skrivet.Och vi ska inte glömma att  ansvar för ett barns uppfostran är den största utmaning en förälder/människa kan ställas inför,och kanske det enda som verkligen kan göra skillnad i moral och sättet att se på andra levande.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Jeans
0

Jo, man måste jobba från grunden och inte som vi gör nu, stå som ett frågetecken när skadan redan är skedd.