Brott iFokus

Brott

Etikett: övrigt
Läst 1425 ggr
Trollhassel
0

Upprepade rån och misshandel i Katrineholm.

Jag bor i "epicentrum" för de upprepade rånen och överfallen som pågår i Sveaparken/sjukhusparken i Katrineholm. Polisen gör nada. Noll. Ingenting. Att läsa om överfall i morgontidningen har blivit vardagsmat.

Flertalet av dessa rån och överfall gös av vad jag förmodar är samma gärningsmän. Mörkklädda ungdomar/unga vuxna män. Överfallen brukar äga rum någon gång mellan 16.tiden till sen natt. Igår överfölls en 82-årig man med rullator. Dessa rånare har inget samvete. Jag är mållös.

Nu är det så att jag iaktog något skumt nä jag var ute i den omtalade parken för några timma sedan. En mörkklädd man i 20årsåldern stog och tryckte i buskarna. Han vände sig bort men stog kvar när jag såg honom. Skumt tycker jag. Vad tycker ni? Han stog säkert där och "väntade" i 10 minuter.

jag noterade hans utseende noga så jag vet precis hur han såg ut och vad han hade på sig (så noga man kan notera sånnt i mörkret i allafall).

Skulle ni avvakta eller ringa och berätta om det?

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Sara
0

Oj, så svårt.

Han kan ju ha en alldeles naturlig förklaring varför han står där men likaväl kan han invänta ett nytt offer.

Jag vet inte hur jag skulle göra, antagligen ringt polisen och så får de avgöra vad de vill göra med tipset.

Sara

Trollhassel
0

#1 Jag har pratat med en pensionerad utredare som tyckte att jag absolut skulle ringa och berätta. Min info kan ju komma till nytta, om inte så är ju ingen skada skedd.

Med Vänliga hälsningar

Freke
0

#2 Precis mitt tycke oxå.

Klart du kan ringa och påtala det, sen är det upp till myndigheten att ta det på allvar eller inte?!
Eftersom det kommer att komma en ny lag angående Civilkurage och privatas påtalan om händelser så har man ringt har man dock gjort det man kan om man inte själv vill vänta tills det händer något!

Så det tycker jag inte alls är fel å ringa

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Trollhassel
0

Nu har jag mailat in tipset till polisen. Satt i telefonkö till 114 14 i 20 minuter för att få ett dött pip i örat, annars hade jag nog föredragit att ge dem tipset per telefon. Det är ju lättare att beskriva händelsen med ord än i text. Jaja, så kan det vara.

Med Vänliga hälsningar

Trollhassel
0

Fick nyss ett samtal från polisen i Katrineholm. De uppskattade mitt tips och det har varit till hjälp för dem. Nu känner jag mig som en hjälte! De var väldigt tacksamma.

Med Vänliga hälsningar

Freke
0

Grattis.. Känns skönt att det togs bra, kanske finns hopp för polisen oxå?? Glad

Hoppas de griper dom som håller på och att dina tipps var en bidragande orsak

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Sara
0

Skönt! Skrattande

Sara