USA? igen
Hur kommer det sig att i USA allt som oftast dyker upp folk som ska skjuta ihäl en massa? Jag blir förvånad varje gång det inträffar? Veckan som gått är det två gärningsmän som skjutit ihjäl flera?
och om man ser till staistik så dör lika många människor av vapen/per capita i Sverige som i USA, med skillanden av att i Sverige skjuter folk sig själva och i USA skjuter man andra?!
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Jag undrar om det är tillgängligheten på vapen som gör det?
Sara
I fallet i Florida så beror det antagligen på en hämdaktion. Antagligen har hans liv gått utför sedan han fick sparken och han skyller allt på det. Han kan inte vara frisk måste ha någon deppression eller liknande.
I Texas så blir jag förvånad över hur någon så snabbt kan vända från att ha varit yrkesmillitär i USA till att bli mer muslimskt aktiv.
Sara

Blir du verkligen förvånad Freke, haha….? Jag skrattar inte åt de tragiska händelserna, bara åt att jag verkligen INTE blir förvånad över NÅGOT som händer i det landet! Synd att detta rika land i väst med mest makt i hela världen, har en befolkning med en sammanlagd IQ, jämförbar med ett medelstort dagis i Enköping, haha….!? Skrämmande att DE styr och bestämmer vad som händer i världen! Jag är övertygad om att tillgängligheten är EN självklar faktor, till att det sker så mycket skit med skjutvapen där!