Brott iFokus

Brott

Etikettbrottsoffer
Läst 1867 ggr
Tatsja
2009-08-29 09:11
0

Polisanmälan

Mitt älskade stora, lilla bonusbarnbarn slagen av en annans pojke pappa. Han är 14 år men i utveckling som en 7 - 8 åring. Lider även av epilepsi

Jimmy och en kompis, blev jagade av en pappa som trodde att de slagits med hans barn. Detta var inte sant, utan vittnen har berättat att barnen var och hoppade på en studsmatta och gjorde sig lite illa där. Men skyllde på pojkarna.

Pappan jagade grabbarna ut i skogen. Detta hände i förrgår. Vi letade och ropade på dem, när de inte kommit in vid avtalad tid. Den andra grabbens mamma hittade pojkarna vid 23-tiden, tryckande under en gran.

Som ni vet, så har Jimmy epilepsi. Tur han inte fick ett anfall.

Pappan, hade även gått hem till barnens föräldrar och hotat dem, så mammorna kom överens om att göra en polisanmälan.

Polisen kom först till Jimmys mamma igår och då kom det fram att pappan som jagade dem, även har slagit Jimmy flera gånger. Senast samma kväll. Han hade bevis av blåmärken på benen.

Detta att Jimmy både har epilepsi och är lätt efter, gör det extra hårt för oss. Jag bad polisen att be brottsofferjouren kontakta mammorna. Såg att både Jimmy och den andra pojken, var rädda för att gå ut. Både tryckte hemma igår.

Hur kan vuxna människor som ska vara förebilder för oss, bete sig så här? Vad ger det för signaler till barnen?

Pappan är norsk, mamman från Filipinerna och barnen är Filipiner/koraner/norska. De är 4 och 7 år. Är ute vind för våg på dagarna. Många barn berättar att de inte får gå hem, Pappan sitter bara och spelar teve-spel.

Nu blir socialen automatiskt inkopplade, vilket är bra. Det är många föräldrar som haft problem med dessa barn

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Tatsja
2009-08-29 09:11
0

Lite uppdatering.

Nu har Jimmy äntligen varit på förhör hos polisen. Vi trodde inte att han skulle få ut honom något men det var tydligen en underbar polis som fick Jimmy att berätta hur det var. Hans mamma fick inte vara med. De ringde henne när de var klara.

Tur Sussi tog kort på Jimmy efter slagen från det andra barnets pappa. Hon har bildbevis på misshandeln. Polisen kopierade över till sina datorer.

Nu väntar vi på papperet och att de ska gå vidare.

Väl mött, Tatsja

Sara
2009-08-29 15:07
0

Förfärligt!

Skönt att polisförhöret gick bra!

Sara

Aviendha
2009-08-29 17:29
0

Vad hemskt!

JMax
2009-08-29 20:42
0

Men fy!

Hoppas verkligen att han blir straffad o inte bara slipper undan nu.

Stackars pojkar

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tatsja
2009-08-30 10:54
0

Ja, jag hoppas också att han blir straffad. Nu ser de ju på saken lite värre, bara för att Jimmy är sjuk och lite efter. Det är ju han som råkat ut värst. Inte första gången den pappan slagit honom.

Såg i helgen att deras lilla på runt 2 år får vara vind för våg också

Väl mött, Tatsja

Sara
2009-08-30 14:31
0

# 5 Kanske dags att tipsa sociala myndigheter om den familjen.

Sara

Tatsja
2009-08-31 10:01
0

#6 Enligt polisen så går en anmälan automatiskt till sociala myndigheterna. Tydligen är det fler personer i området som ringt dit och talat om hur barnen får vara vind för våg.

Väl mött, Tatsja

Sara
2009-08-31 14:28
0

# 7 Så skönt, barnen kan ju inte må bra.

Sara

Tatsja
2009-09-01 10:42
0

Nej, tror inte det.

Väl mött, Tatsja

mona43
2009-09-09 12:16
0

Hoppas att det reder ut sej för er och att mannen får sitt straff, hans familj har det inte lätt.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-09-11 10:26
0

Nu har polisen meddelat att de vill prata med den andra pojken som var med Jimmy och hans mamma. Sen när alla förhör är klara, så blir det förhör med pappan som slog Jimmy. Tycker det har gått för lång tid mellan förhören. Barnen glömmer ju saker rätt fort

Väl mött, Tatsja

mona43
2009-09-11 10:55
0

Ja de borde verkligen ta upp det snarast efter händelsen.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Sara
2009-09-11 15:01
0

Ja, det ska verkligen inte behöva gå så här lång tid när det gäller barn. Det ska prioriteras!

Sara

Hausswolff
2009-10-18 16:22
0

Visst borde det prioriteras, men det struntar våra politiker i…

Tatsja
2009-10-21 10:46
0

Tyvärr glömmer barn fort och kommer inte ihåg allt som det var, utan blandar ihop saker och ting.

Väl mött, Tatsja