Brott iFokus

Brott

Etikettövrigt
Läst 2209 ggr
Imasy
2009-08-13 15:47
0

Stackars Tito Beltran

Är det bara jag som tycker karln är pinsam, då han sitter och gråter ut i tidningen att han faktiskt måste jobba i fängelset?

I tidningen står det att han vill studera operor istället för att jobba. Alla andra interner då? De kanske vill spela tv-spel eller något annat under arbetstid? Men de jobbar på endå.

Även i fängelse har man väl fritid? Och har han inte insett att han sitter i fängelse? Fängelse är ju ett straff för en handling man begått. Hade han väntat sig ett lyxliv eller vad?

Sara
2009-08-13 15:57
0

Ja, jisses..

Man kan få studera istället för att arbeta, iaf 50 % men jag tror det måste vara gymnasie eller högskolekurser.

Sara

Freke
2009-08-13 16:05
0

Visst är det "Grymt" att han skulle vara tvungen att "skita" ner sig lite?

Uttrycket - Don´t do the chrime if you can´t take the time! är väl något att tänka på?! Men men ja just det har är ju oskyldig! så synd om han att det fanns något som fällde han då!

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

kerstinjo
2009-08-13 16:13
0

#2 Är det inte så att 99,9 % av internerna på våra fängelser är oskyldiga?Oskyldig Så han är i gott sällskap!

Har han inte förstått att han sitter i ett fängelse??

Kerstin 

miklo
2009-08-13 23:34
0

Killen verkar ju totalt distanslös! En galen operasångare, hahaha….. Låter inte så respektingivande och med tanke på de brott han bevisligen begått så är han ju verkligen en *redigerat av sajtvärd* människa. Ger sig på oskyldiga och försvarslösa barn och andra tjejer. Nu har jag inte läst just detta att han suttit och beklagat sig om hur jobbigt han har det i finkan, men jag kan ju tänka mig att han försöker få sympati hos svenska befolkningen, vilket jag verkligen hoppas han inte lyckas med! Han har begått några av de lägsta och vidrigaste brotten (min personliga åsikt) och ska ha ett straff därefter, men tyvärr tycker jag att straffet han fick är på tok för lindrigt efter att ha gett minst två personer, varav en 6 årig flicka, svåra men för livet! Nu sitter han tydligen på en anstalt som delvis är öppen och mkt lugn, och enl fångarna där har han privilieger de andra internerna inte har (Expressen förra veckan)? Han går omkring m näsan i luften och är allmänt otrevlig mot andra interner, utan att få några som helst repressalier!? Han är en skam för Sverige och jag hoppas att han, efter avtjänat straff, blir ihåg kommen som den pedofil och våldtäktsman han är och flyttar från landet (som han ändå klagar så jävla mkt på). Han är en *redigerat av sajtvärd* människa!

Sara
2009-08-13 23:45
0

# 4 Även om jag helt håller med dig om vad du skrev så gäller inga personangrepp även på dömda förbrytare. Glad

Sara

Tatsja
2009-08-14 10:18
0

Så är det väl för alla kändisar som begår något brott. De ska gråta ut i tidningarna. Nämner inget namn, men vi har ju haft både en och två som åkt dit för rattfylla. Sen har de gråtit och bett om förlåtelse. Några veckor senare, dags för nästa fylla.

Pinsamt att läsa om dem på löpsedlarna. Finns annat att fokusera på.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

JMax
2009-08-16 15:02
0

Nämen jösses!! Han är ju mycket finare än alla de andra internerna och oskyldig givetvis så han ska väl inte behöva jobba och riskera att smutsa ner sig!Förvånad Fruktansvärt!

*ironisk*

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Freke
2009-08-16 19:37
0

precis.. det är ju inte så att man kan besöka manikyristen varje dag på svenska anstalter..

Och skit under naglarna det går ju rakt inte att ha.. Det är för arbetarklassen.

Hälsn. Freke

AndreasS
2009-08-18 11:34
0

Kan bara säga:

If you can´t do the time, so don´t do the crime.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Tatsja
2009-08-19 10:08
0

Tror inte han är så oskyldig som han försöker göra sig. Sen anser han väl att det skrivs för lite om honom, då är det dags att gråta lite offentligt.

Väl mött, Tatsja

Freke
2009-08-19 11:52
0

Klart det skrivs för lite om honom, medlidande är ju det enda han kan få?

För jobb kan han ju inte ha, eller sjunga på kåken betalar sig inte särskilt bra, det är mest klagolåtar som hörs där ändå!

Hälsn. Freke

Tatsja
2009-08-20 10:18
0

En som begår våldtäkt, kan inte få mitt medlidande.

Väl mött, Tatsja