Brott iFokus

Brott

Etiketter: mordmc-klubbar
Läst 17 ggr
Pyttelite
0

MC-klubb hedrar mördad medlem

LIDKÖPING. Den nyetablerade mc-klubben Comanches höll en memorial run för mördade Linus Bergh i Lidköping på lördagen.

Ett stort antal medlemmar från flera länder slöt upp.

– Jag är jättestolt. Jag gör det här för min son, säger hans pappa Joakim Persson, president för mc-klubben.

Läs mer här:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4Bqajg/comanches-i-lidkoping-hedrar-minnet-av-mordade-linus-bergh

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

LIDKÖPING. Den nyetablerade mc-klubben Comanches höll en memorial run för mördade Linus Bergh i Lidköping på lördagen. Ett stort antal medlemmar från flera länd
Pyttelite
0

Han blev utslängd ur Hells Angels och sökte sig till deras värsta fiender. Linus Bergh, 36, mördades nio dagar efter att han närmat sig det ökända mc-gänget Satudarah MC. Ett mord som skedde mitt framför ögonen på hans flickvän Wilma.

Två veckor efter våldsdådet i Lidköping berättar nu närmaste familjen om dramatiken, bakgrunden till dådet och det nya livet under polisbeskydd. Detta är berättelsen om Linus Bergh – en fruktad gängmedlem men också älskad familjefar.

– Jag ångrar varenda minut i Hells Angels, säger pappan och tidigare HA-medlemmen Joakim Persson.

Läs mer här:

Betalartikel

https://www.expressen.se/nyheter/linus-bergh-slangdes-ut-ur-hells-angels-mordades-framfor-flickvannen/?gaa_at=eafs&gaa_n=ARTJ-U-k_ZG8hIHhBis-cNfTH-sJfhCdxrCVxArr5ir46FLqVOYHF_YuQUlUjfqZn00%3D&gaa_ts=66497ac3&gaa_sig=8h9tFiuLAGN0PREEC6JuT8msRO2fCJyE-CrbzSlGnKPIgkp89KNGPxLLtTdXOyiDH3OkN_fe4MhA5tviyUjhjg%3D%3D

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

LIDKÖPING: Linus Bergh slängdes ut ur Hells Angels – mördades framför sin flickvän Wilma
  • Redigerat 2024-05-19 05:54 av Pyttelite
Sindri
0

Obehagligt att svenska medier gör den typen av snyfthistorier om kriminella. Mord är inte acceptabelt, men det är en väg som de inblandade har valt.