Gjorde jag nåt fel?
Vet inte om detta är rätt sajt att skriva i. Men kan inte sluta tänka på det. Jag är en ung tjej som var ute på krogen i helgen. Killen jag dejtar var där och vi var väldigt på varandra. Jag var full och sluddrade när jag pratade, men inte mer än så.
Sen tar en vakt tag i mig och drar in mig i ett rum där polisen är. Dom säger att denna kille tafsar på mig och att jag för min egen skull måste lämna tidigare. Fick alltså inte stanna kvar fast jag inte gjort något fel, för det frågade jag till och med om jag hade gjort.
Dom frågade hur jag skulle ta mig hem och jag sa att min dejt kör, för att han var nykter och vi bor i samma stad. Då sa dom att jag inte ska åka med han och fråga om jag hade någon annan att åka med.
Dom försökte tvinga mig att skriva till min mamma att hon skulle hämta. Men förklarade att jag inte vill väcka henne så hon får köra 7 mil mitt i natten om det inte är nödvändigt eftersom jag ändå hade skjuts med min kille.
Jag stängde av min telefon och sa att jag inte tänker ringa min mamma som ska upp och jobba och att jag åker med min nyktra ”kille” hem som jag känt i 2 år. Då tog dom mitt personnummer och sökte upp mina föräldrar och tänkte ringa min pappa. I ren panik döper jag om min kille till pappa i kontakter och skriver till han och dom tar telefonen från mig och ringer ”pappan” på högtalare.
Jag borde inte ljugit om vem jag ringde. Men förutom det. Men ville bara att dom skulle släppa mig. Gjorde jag något fel? Har dom rätt att kasta ut mig och ringa mina föräldrar när jag är 20+? Dom sa själva att jag inte gjort något utan att det var för min säkerhet. Men jag väljer väl ändå själv om jag vill åka med killen jag träffat i 2 år hem? Är förvirrad och kände mig obekväm i situationen. Så undrar mest om jag gjorde något som går emot lagen eller om dom hade rätt att hålla fast mig tills jag ringt min mamma?
Mycket märkligt agerande från vakterna. De har ingen rätt att ringa dina föräldrar eller bestämma vem du åker med, eller avbryta någon som håller på med sin dejt.
Jag hade kontaktat chefen på nattklubben och talat om vad som hänt.
#0: Låter mycket märkligt.
Hade du varit under 18 så är de skyldiga att ringa dina föräldrar. Men är du 20+ så har de inte rätt att göra det, det är tjänstefel.
Dom grep inte din dejt?
#3: Nej det var bara mig dom kastade ut för ”min säkerhet”. Han gick ut frivilligt när han fick veta att jag inte var kvar.
Polisanmäl! Så arg jag blir!
Hade killen gjort nåt som inte du visste om men som polisen visste?? Som de då inte kunde säga nåt om?
Det är min första tanke som dyker upp när jag läser detta.
För detta låter inte riktigt klokt i mina öron så du inte hade gjort något fel.
Och just orden "för din säkerhet".
Har du pratat eller träffat killen efter detta?
- Redigerat 2023-03-09 19:11 av [Mia-45]