Etikettbrottsoffer
Läst 1309 ggr
jela96
2015-01-27, 21:19

Hackad

Hej!

Har blivit hackad på snapchat där någon har från mitt konto skickat bilder på underliv (bilder från google) och bröst samt skrivit 'jag är ensam inatt' De har skickat de här till hela min lista + ett stort antal andra som blivit 'addade'

Har anmält de till polisen nu och  de lär gå under antingen förtal eller ofredande och ev. dataintrång.

Är det möjligt att ens få fram vilka som gjort detta och vad kommer hända om man hittar/inte hittar de skyldiga?

Missa inte Månadens dvärgkanin  -   Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Humi
2015-01-27, 22:13

Är troligtvis ingenting dom kommer att lägga ner större resurser på. 

Har hört om liknande saker som inte leder någonstans efter som att det i slutändan inte är värt det. 

Nu säger jag inte att det är en liten sak för dig, men för politikerna så är det en struntsak.

Hallonregn
2015-02-13, 11:10

Det är nog tyvärr inget att göra åt det än att skaffa ett nytt konto med ett starkt och svårt lösenord bara du kommer ihåg

fatcat
2015-02-18, 10:28

Svårt att få fram konkreta bevis på sådant, speciellt snapchat då bilder försvinner efter en stund (om man inte rootat telefonen).

Det är viktigt att vara aktsam och inte ta snuskbilder på sig själv, man vet aldrig vilka som kollar. Har personligen en del erfarenheter av just IT-säkerhet då jag skapat diverse trojaner i utbildningssyfte..

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Upp till toppen