Fejk garanti?
Ett icke svenskt företag har gett mig, precis som sina andra kunder, en garanti, som innebär att jag får pengarna tillbaka för det jag köpt, om jag hojtar till inom 8 veckor. Jag har hojtat till 3-4 ggr nu (redan efter första veckan t o m), och har varken fått tillbaka mina pengar eller fått ett svar tillbaka någon gång. Att ringa dem skulle inte funka, för jag kan inte uttrycka mig väl i det engelska språket, åtminståne inte muntligt.
Hur går jag tillväga nu? Det har t o m gått över 8 veckor nu. Finns det något jag kan göra? Jag tycker det är fruktansvärt fräckt att lura sina kunder på pengar, och när man har det dåligt ställt, ja då bryr man ju sig extra mycket om den där förlorade slanten. För mig är 300 spän mycket. Jag tänker inte ge mig.
Har aldrig varit i denna sits tidigare, hur går man tillväga för att faktiskt få sina pengar tillbaka?
Jag har ingen aning om hur bundna de är när de lovar en garanti som inte är lagstadgad.
Jag tycker ju personligen det är ett bedrägeri om de inte håller det de lovar.
Kolla inne på konsumentmakt.ifokus också om de har några förslag.
Sara

Kontakta konsumetverket eller konsumentrågivaren i din kommun..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Tyvärr kan du nog inte göra något om inte företaget har kontor/fasta säljare i Sverige. Utlänska företag omfattas inte av svensk lagstiftning… Detta har jag fått lära mig den hårda vägen 
Däremot kan konsumentverket lägga ut en varning för företaget om det kommer in tillräckligt många anmälningar mot det.
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#3 *mumlar fram många svordommar* Man lär sig ofta den hårda vägen -.-
Tack ska ni ha för de råd jag fått, jag får se hur jag gör..
#4 jag inte bara mumlade fram dem när jag råkade ut för det
Som tur är så lär man sig av misstagen…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#5 Hahaha jag fick ju lov att behärska mig lite så här på forumet ;)