Brott iFokus

Brott

Etikett: media
Läst 1338 ggr
Freke
0

Nu får väl Polisen ta och ge sig?!

Hallandsposten idag

Poliser attackerade man

Helt sjukt?? Om det hade varit så att en man hade gått runt och spanat in bilarna så är det ändå inte olagligt förrän brott begåtts?
Tänk om det bara är någon som har intresse av bilar?

Blir sjukt arg på poliser och ordningsvakter som inte kan uppföra sig och tar lagen i egna händer..
Hoppas dom åker dig så det visslar om det, för så här får det det fan inte gå till…

Beklagansvärt, finns det någon Polis inne på Brott iFokus som skulle vilja kommentera det och motivera våldshandteringen?

För enligt min bok så mostsvaras det inte någonstans i legelitetsprincip
Även om dom kan stödja sig på PL 10, 13 men ändå inte…

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

kerstinjo
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Där kan man snacka om nojjiga poliser, som ser spöken mitt på ljusa dagen.

Kerstin 

Sara
0

Jisses! Vilka galningar!

Jag hoppas verkligen de får nått för det här. Mannen lär ju aldrig lita på en polis igen.

Sara

Freke
0

Tyvärr så kliver min kritiska sida in här IGEN!

Det kommer säkert att heta att dom trodde ju, och det såg ut som, för dom kunde ju inte veta.

För Polisen kan ju inte göra fel! Och kårandan är höre än lag och rätt.

Även om Diciplinnämden granskar ärendet så kommer troligen inget straff att utdelas för det är ju mänskligt att fela, och hon som gjorde detta har säkert pga tidigare stress och bla bla bla bla därför kommer hon inte att få någon reprimand, I princip så är det faktiskt resande av förstärkningsvapen, för om en tjej har med sig pepparsprej eller tårgas i handväskan en fredag eller lördag och sprejar ner en möjlig våldtäksman så dömmes hon för misshandel och olaga vapen innehav, eftersom han hade ju inte fullbordat våldtäkten, hade han gjort det så hade hon bara dömts för olaga vapen innehav..

Sverige???

Hälsn. Freke

kerstinjo
0

Sverige? Ja visst är det så, det kommer inte att utdelas något straff och tyvärr kommer den drabbade inte att få skadestånd, men han kommer kanske att få psykiska problem. Men polisen gjorde ju inget fel (ironi), han såg ju så konstig ut!! Som du skriver Freke, sammanhållningen inom polisen är hög och de gör aldrig fel…………. "Felet" beror på att den oskyldigt drabbade betedde sig konstigt och att polisen använder övervåld hör snarare till regel än undantag. Poliser måste vara en samling livrädda människor….. eller?

Kerstin 

Freke
0

#4 Ja som du säger, en samling livrädda människor..

Med vapen och tillhyggen dessutom, det om något är farligt..
Nä.. Avväpna polisen och skick dom på psykologikurser..

Det fungerar i England…

Sätt in en specialstyrka i varje polisdistrikt som är vapen kunniga och har tillräckligt med utbildning istället för Kling&Klang med livsfarliga vapen.. Jag som har jobbat som Ordningsvakt sedan -88 och har aldrig batong på mig, handfängsel har jag dock men endast ifall situationen kväver att det är fler än en eller personen är så pass orederlig att det inte finns annan möjlighet.

Men jag lever efter skolan att om jag inte har batong på mig, provocerar jag inte till någon eskalering av våldsanvändan och tror det fungerar för under alla år som jag jobbat har jag bara varit i ett bråk som var riktat mot mig.. behövde inte använda märkbart med våld ändå, men det var riktat mot mig som person..

Så jag är övertygad om att psykologi fungerar till 99,9% och den sista 0,1% faller inom accepterbar felmarginal.

Tankens kraft är starkare än handens..

Sun Zi (540-496 f.Kr.) -Kinesisk krigs strateg
Den som inte behöver dra sitt svärd har redan vunnit kriget

Hälsn. Freke

ingann
0

Helt jäkla sjukt!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner