USA idag?
Vad ska man säga??
Låt barnen beväpna sig för eget försvar
Aftonbladet idag, det är ju en lösning fast jag vet inte vad det ska lösa om det inte skulle och kan bli värre av den
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Åh herregud.. Är de inte kloka?
Ungarna kommer ju att skjuta ihjäl varandra över allting. När inte ens vuxna kan hejda sig hur förväntar de sig att barnen ska kunna det?
Sara
Vilken chock att det var en politiker i Texas som kommer med ett sådant förslag…

Vet inte om man ska se det som så chockerande av att en texas politiker kommer med ett sådant förslag? NRA är rätt starka i Texas..
Men överlag så blir jag mer och mer förvånad över hur dom tänker i USA överlag??
Dels har dom inte koll på vad som händer utanför deras gränser, sen när dom kommer på att det händersaker utanför då ska dom dit och bestämma?? Förstår faktiskt inte deras resonemang??
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Freke; sarkasm, sarkasm… Det finns mig veterligen ingen plats i västvärlden som förespråkar så liberala vapenlagar. De är dessutom den delstat i USA som mest frekvent använder sig av dödsstraff, även för underåriga och förståndshandikappade.
Risken för att bli skjuten ökar rejält med faktorn om du själv äger ett vapen som förvaras i ditt hem. Både vådaskott där vapeninnehavaren skjuter medlemmar i sin egen familj, och vid inbrott/rån där förövaren upptäcker pistolen och då istället skjuter ägaren. (Går ju lätt att jämföra med våra svenska jägare som alltför ofta skjuter sin egen hund, när de är på helspänn ute i skogen.) Vilket kanske inte vore en bra idé att sprida vapnen ännu mer, 25 % av den amerikanska befolkningen äger idag ett skjutvapen.
Amerikaner i allmänhet har ofta extremt dålig koll på sin omvärld. Något som tragiskt nog inte är ett skämt är när en kurskamrat till mig åkte på en utbytestermin till USA i höstas. Hon reste tillsammans med en spanjor, mannen som satt i kontrollen på flygplatsen i USA frågade då i vilken del av Mexico som "Spain" låg i… Bara som en liten parantes. =)
Det var länge sedan jag förstod mig på vad de amerikanska politikerna tänkte med… Fast är valen extrem höger, eller bara lite extrem höger så blir det ju kanske svårt att få till en förändring!