Brott iFokus

Brott

Etikett: övrigt
Läst 2122 ggr
brunette
0

Skämta om att langa..

Är det en brott att skriva på en hemsida att om någon kan langa alkohol på skämt?? Blev anmäld för jag skämtade om det asså är det brott att skämta om sånt?? Och vrf….

Sara
0

Nej det är inget brott att skämta men det är svårt att skämta på nätet. Folk kanske inte uppfattar det som ett skämt och då blir det ju inte ett skämt.

Sara

brunette
0

men vrf just anmäla

Sara
0

Ja langning är ju ett brott. Så om de tar det seriöst då är det väl därför de anmäler.

Sara

brunette
0

#3 men asså dom på hemsidan visste att jag skämtade men vet ej hur jag blev anmäld…

brunette
0

Fattar ej :*

Sara
0

Det kan ha varit vem som helst som anmälde. Någon som läste det helt enkelt.

Sara

brunette
0

#6 man förstod att jag skämtade ju och alla visste :/

Sara
0

# 7 Någon håller uppenbarligen inte med.

Sara

brunette
0

#8 hahah jao ja -.- polisen sen dom till min pappa dom bara att jag försökte langa alkohol genom nät HAHAHA -.- Jag dricker inte hahah

brunette
0

orden som jag menar är kanske inte langa. Men kolla jag bara jag vill dricka alkohol på skämt på en hemsida för unga. Sen någon anmälde sen polisen ringde och sa att jag ville langa alkohol asså omg Tyst

brunette
0

Tyst

brunette
0

.

elyse
0

Tja, att uppmana till langning är kanske inte så smart. Man ska vara mycket försiktig med vad man lägger ut på internet, vare sig det är i skrift eller bilder för man vet aldrig vem som ser det.

brunette
0

#13 tänk att poliser pallar att ringa till mig bara för en sån liten sak? är det inte lite för onödigt?

brunette
0

…Obestämd

elyse
0

#14 De kanske vill statuera ett exempel? Hade polisen resurser skulle de ta tag i alla brott, men eftersom de inte hinner använder de ibland avskräckande exempel för att visa på att man även kan åka fast för mindre saker.

brunette
0

#16 vad är statuera? och resurser? -.-Skrikandes

elyse
0

#17 Att statuera är att "ta fram", ungefär. Resurser, i det här fallet, är antalet poliser och alla timmar de arbetar. Ibland blir det så här, bara för att visa att även om vi har få poliser som i de flesta fall arbetar med mycket grövre brott så ska vi veta att man ändå inte kan begå små brott och tro att man kommer undan för då och då tar man fast nån när det gäller småsaker.

brunette
0

#18 men jg bara drev? Asså jag skrev inte ens att någon skulle langa alkohol till mig. Skrev bara hur får man tag på alkohol… enligt polisen så är det langning Skrikandes

elyse
0

#19 Polisen har nog koll på lagen och hur saker kan tolkas - det är ju deras jobb.

brunette
0

#19 men vrf ringer dom och säger att jag langar alkohol? när jag inte gör det?

brunette
0

Obestämd