polis bussade hund på 14 åring
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7293100.ab?sms_ss=facebook
Två stolar hade gått sönder - polisen bussade aggressiv hund mot pojken
Polishunden attackerade Jonas, 14, och trasade sönder hans arm.
Anledning: Pojken hade förstört två stolar…
sjukt!

Det är något som inte stämmer med artikeln?
Då jag bor på Gotland och det har inte stått något i de lokala tidningarna om den här påstådda händelsen?
Även om jag inte är någon favorit av polisen, då jag tycker att dom gör allt för ofta fel och tar felaktiga beslut, Men att dom skulle släppa en hund… Tror jag inte ett ögonblick på, för då har grabbarna gjort mycket mer än vad som står i Aftonbladet.
Och det är pappan som uttalar sig inte grabben eller den andra som också var med om händelsen.
Så något är fel, i mina ögon.
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Kan bara instämma med #1. Det är nått som inte stämmer.
Har kollat Gotlands polisens händelserapporter och finns inget där som kan skildra vad som hänt.
Som Freke också säger så släpper inte polisen hunden hur som helst. Nått annat än vad pappans utsaga säger måste ha hänt som inte pojken vågar erkänna.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
För det första så är hunden inte aggressiv, den gör sitt jobb.
För det andra håller jag med ovanstående, nått annat måste ha hänt och bara en sån sak att springa från polisen är skitdumt.
Jag kan tycka att det är aningen dumt att släppa en hund för en sådan sak men som sagt, springer man från polisen så får man nästan skylla sig själv lite grann.
Sara
Förresten, jag fixade till länken.
Sara

En kommentar till ang släppande av hund.
Om en Polis eller Väktare alt Ordningsvakt(finns dock inte många som får ha hund(är själv en sådan)) samt skyddsvakt kopplar loss hund och låter den springa..'
Så juridiskt sätt är det likställt med dragande och avfyrande av skjutvapen.
Så det är fler än en ska som inte stämmer.
Skulle gärna vilja träffa grabben och hans farsa, skulle vara intressant att veta vad som egentligen hänt. Då jag är otroligt hund intresserad och då främst på aggressioner.
Hälsn. Freke
Ja,inte lätt att vare sig veta eller förstå av bara en tidningsartikel,hur det egentligen för håller sig i verkligheten.Ja menar den verkliga händelsen kan lätt ändra skepnad,beroende på vem som förtäljer :)
Kan ju ha varit så att det var två gulliga snälla pojkar som gick in på vallen med gott uppsåt, och bara så gärna ville bryta av ett par stolsben.
Eller så kan pappan ha glömt bort att uppfostra sonen närmare i det hela ligisto.
Mvh
Liza

M`Finns fler saker som inte stämmer, då min syrra jobbar på kommunen och uthyrningen av alla idrottsanläggningar på ön.
Och hon har inte hört talas om händelsen, vare sig trasiga stolar eller annan åverkan på gutavallen? Så farsan är nog ute efter medlidande.
Vet av egen erfarenhet hur föräldrar var..
"- men inte skulle väl mitt barn göra! Skulle inte han, det måste varit nån annan, han skulle aldrig göra nåt sånt" hette det när man växte upp, tills faktumet var att hon fick se vissa saker själv..
Hälsn. Freke

Vilka idioter skriver jag bara!