Byta från samhällstjänst till böter???
Hej! Jag blev dömd till 140 timmars samhällstjänst och skyddstillsyn i februari 2010. För något jag gjorde TVÅ år tidigare. Jag är nu mammaledig och undrar om de går att byta samhällstjänsten mot böter istället? Annars måste jag släpa med mej min 3 månaders och göra de jag ska göra och ta pauser och amma mm.. De hade varit enklare med bara böter nu känner jag!
Någon som vet??
Böter och samhällstjänst är två olika straff, så jag tror inte det är möjligt att byta. Däremot borde de ta hänsyn till att du är mammaledig tycker man ju. Barnet ska ju inte behöva avverka ditt straff.
Kolla med din övervakare så hjälper de dig säkert.
Sara
Angående att du gjort det två år tidigare har ingen betydelse så länge det inte är preskriberat.
Sara
Fast 140 timmar är ju inte oändligt och det beror på vilken typ av jobb man ska utföra.Det behöver inte vara svårt att ta en liten baby med?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Du kan inte byta ut samhällstjänsten mot böter. Din andra fråga bodre din övervakare på frivården kunna lämna ett svar på.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek