Brott iFokus

Brott

Etikettbegångna-eller-misstänkta-brott
Läst 1740 ggr
Caspia
0

Stulen ryggsäck

Ikväll när jag var och simmade bröt någon upp låset på skåpet och snodde min ryggsäck med såklart allt viktigt, bla plånbok med körkort och visa-kort, klocka, telefon, nycklar, almanacka med hemadressen dit nycklarna går osv. Behöver nog inte orda mer om frustrationen.

Hur som helst, jag kommer ju bli ersättningsskyldig för en hel del, b la en biblioteksbok och nyckeln till ytterdörren på min praktikplats. Täcks såna grejer av hemförsäkringen? Jag har ju inte vart slarvig eller tagit onödiga risker, det var bara en förbannad otur.

Så, svart ryggsäck i närheten av Aq-va-kul i Malmö efterlyses. Hittelön utlovas!

Envishet och drömmar

Sara
0

Fy så irriterande! Att folk inte kan hålla fingrarna borta!

Sådana kostnader borde gå på hemförsäkringen. Se bara till att spara fakturorna.

Sara

JMax
0

Fy så tråkigt :o(

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Caspia
0

Har fått svar från försäkringsbolaget, de ersätter inte kostnader för låsbyten i andra lokaler än det egna hemmet. Grrr.

Envishet och drömmar

Sara
0

Va? Så dåligt av dem!

Sara

elyse
0

Där jag går på gym har de små värdeskåp man kan låsa in viktiga saker i. Finns inga sådana på ditt badhus?

Freke
0

#3 Överklaga med motivering, vad hade dom gjort om det hade varit en cykel som blivit stulen? Den stod inte heller hemma.. Men jag har kvar nyckeln till låset!

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Eine
0

#5 TS skriver att skåpet blev uppbrutet,det tar jag som att det fans låsbara skåp där.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

elyse
0

#7 Det är skillnad på vanliga låsbara skåp och värdeskåp. Det är sådana där boxar som man har på hotell.