Brott iFokus

Brott

Etikettmedia
Läst 1469 ggr
Freke
0

Dagens tidning

Aftonbladet: Ung man knivskuren, tillsynes oprovocerat

Personligen tror jag inte det finns oprovocerade brott!
Det brukar alltid finnas något som ligger bakom, även om det är skitsaker. Det kan faktiskt vara något så banalt som annorlunda frisyr, Jag vet, fick själv tänder utslagna just pga det -84. Så oprovocerat - Tror jag inte..

Expressen: Kämpade för kvinnors rätt

Men kastade själv glashus i domkyrkor.
Kan det vara så att han färgats av sitt jobb? eller ljuger hon?

Det som verkar riktigt skumt och talar mot henne! Är ju att dom flyttade ihop igen efter hans gripande?

Så antingen är hon bara dum eller så ljuger hon som en häst travar och sista alternativet är att han utövar psykiskpress på henne så att hon inte kan eller vågar annat?

Men skumt är det.

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Sara
0

Jag tror det kan finnas opovocerade brott. Det kan röra sig om att någon i ett gäng vill visa sig tuff och tar första bästa människa som kommer till offer.

Jag skulle inte kalla det att offret har provocerat angriparen men naturligtvis finns det en anledning, i mitt exempel så är det en bevisning av tuffhet. I andra fall drogor, någon som behöver pengar osv.

Kanske lite märka ord men provocera gör man när någon tar åt sig av just något du gör, säger, har på dig osv.

----

Jag tror att han har slagit sin fru. Det är väldigt vanligt att misshandlade kvinnor går tillbaka till sin man även efter rättegång.

Sara

Aviendha
0

#1 Håller med, det är oerhört vanligt att gå tillbaka till sin misshandlande man! Att flytta ihop igen varken bevisar eller dementerar misshandel i mina ögon.