Kontraktsbrott?
Undrar om detta kan bli kontraktsbrott:
Hade en utvecklingsanställning på 4 år genom AF och ett företag här i stan. AF betalade 75 % av min lön och företaget 25%.
Detta kontrakt var satt till 2009-12-31. Därefter skulle det göras en ny bedömning om jag fick förlängt eller ej.
Men i juni som kommer min chef med ett annat anställningsavtal som löpte ut den sista september detta året.
När sista september kom fick jag alltså inte fortsätta och anmälde mej på AF som arbetsökande. De fattade ingenting!
Jag har hela tiden känt att nåt är fel. De skyllde på ekonomin så därför kunde de inte behålla mej.
Igår fick jag ett registerutdrag från AF som socialen vill ha.
Läste detta och blev helt paff.
Jobbet har alltså skrivit ett annat avtal som tydligen inte gäller då AF inte godkänt detta. Jobbet har alltså inte kontaktat AF om det kortare kontraktet.
Dels så kunde chefen i Kalmar anställa mej på ett år till Men det ville inte min chef här i stan. Varför?
Men....kan detta ses som kontraktsbrott? Då jobbet inte kan gå in och avbryta och sätta annat datum då AF inte vet om det? Allt går ju genom AF så varför skulle inte detta med göra det?
Vad kan man göra åt detta?

Är du medlem i något fack? I såfall kan du kontakta dem och be om hjälp med detta
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hej AnneN.
Jag ska ta kontakt med facket på måndag. Och ta med mej bägge kontrakten.

Jag håller helt med Anne, det är ett solklart fall att engagera facket i. Ta med alla papper du har.
Envishet och drömmar