Brott iFokus

Brott

Etikett: media
Läst 2568 ggr
Freke
0

Gäng och gängverksamhet!

Hur många gäng känner till till?

Stora som små, inriktningar? Organiserade eller andra varianter?

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Freke
0

Det ifrån Tidningen idag! Expressen - Black Scorpions

Dessa och deras "Storebrors" organisation(Black Cobra) är nog de enda som jag är lite oroliga över, då de inte verkar ha någon form av styrning och är endast ute i kriminella syften? Ingen direkt sammanhållning eller något

Hälsn. Freke

Sara
0

De vanliga kriminella gängen känner man ju till typ Hells Angels, Bandidos, Naser, OG osv. De är organiserade gäng och multikriminella.

Jag håller med dig Freke om att det är riktigt skrämmande när det är lite yngre personer som försöker komma in i ett större gäng. Initieringen kräver att de visar sig värdiga och består av att de ska göra brott. Kräver brotten våld så använder de våld och kanske mer okontrollerat än "vana" gängmedlemmar.

Sara

Freke
0

Har även hört att när det gäller BC/BS så kostar medlemskapet 2-5000kr

finns ett annat gäng som jag inte riktigt fått pejl på som kallar sig

FFÖ och värvar unga under 15 för att göra snatterier och små stölder?!

Hälsn. Freke

Freke
0

Här i omgivningen där jag bor finns följande representerade:

HA: City Capital
Red&White
HogRiders

Bandidos
X-team

OG

Black Cobra
Black Scorpions

Evil Crew

Ducce

Kartellen
FFÖ
KGB
DFG
Black Army

Sen finns det någr lösa? som ingen riktigt har koll på och dessa vänder kappan enfter vinden, några riktiga överlöpare.

vilka finns där ni bor?

Hälsn. Freke

Sara
0

Ska jag vara ärlig så har jag ingen aning om vad det finns för gäng i Alingås. Har inte hört talas om att det förekommer gängverksamhet här även om det säkert gör det.

Sara

kerstinjo
0

Sedan beror det lite på hur man definierar ordet "gäng".

Det finns de kända, mer eller mindre, gängverksamheterna. Men det finns även mindre kända, eller inte lika omtalade.

Då tänker jag på grupptryck. "Gör du inte som jag/vi vill så har du inget här att göra."

Det är skrämmande.

Kerstin 

AndreasS
0

En bra bok som är bra att läsa är Svensk Maffia, En kartläggning av de kriminella gängen som är skriven av Lasse Wierup och Matti Larsson. Där tas det upp om BMC, HA, OG, Brödraskapet, Naser, FFL med flera.

I min omgivningen där jag bor finns följande representerade
BMC, Brödraskapet, HA och har hört ryckten om att Black Cobras ska finnas. Det fanns tills för ett tag sedan X-team.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Freke
0

Ja det är underhållande att läsa dessa böcker, för det är vissa sanningar men en himla massa fictioner oxå.

Men dom säljer, ska bli kul att se vad som kommer att stå i nästa bok.
Den om Peter Räts

Sen är jag lite färgad då jag har ett horn i sidan till Lasse Wierup, av andra anledningar..

Vidare finns även Jens Lapidus, Snabba Cash och Aldrig fucka upp.
och Infiltratören samt Hanteraren

Men om man ska va ärilg och sannings enlig så är det lite för mycket fiction i dessa vilket blir farlig även det, då gemene man kan och ofta gör, -Tror blint på vad som skrivs.. eller visas på Tvn.

Hälsn. Freke