Ev. brott & rättspsykiatri.
Landstinget vill sparka politikern Sasa Sacipovic (V) från jobbet som chef för Hallands rättspsykiatriska avdelning, som bland annat behandlar dömda våldsbrottslingar. Orsaken är misstankarna om att han misshandlat sin sambo upprepade gånger. Sambon har polisanmält honom.
Läs mer på http://hn.se/nyheter/halland/1.522631
Vad säger ni? Rätt eller fel?
Åtal har ännu ej väckts och ingen dom har förkunnats.
Rätt eller fel att stänga av honom innan dom förkunnats?
Om det blir fällande dom, kan han vara kvar som chef för Rättspsykiatrin?
Om det blir en friande dom, kan han vara kvar som chef för Rättspsykiatrin?
Om det blir en friande dom så kan han absolut vara kvar, då är han ju oskyldig enligt domstolen.
Annars.. Nja.. Nej, jag tycker nog han inte ska få arbeta kvar. På vissa arbetsplatser så ska personalen och cheferna föregå med gott exempel.
Sara

Hur blev han chef för pysk kliniken? Politiskt beslut eller att han hade kunskapen/kompetensen? Han var i grund sjuksyrra!
Om det är politiskt, ska han enligt min mening bort.. för då är han folkvald och ska automatiskt stå för föredömmen och en hög moral, då jag anser att politiker som även de är människor dock lite sämre sort(har fullt politikerförakt då min mor var politiskt överaktiv i mina unga år, med all dubbelmoral).
Är det en anställning han sökt?
Blir han dömd, bör han avgå, annars om det är friande bör han även då bort men erbjudas annan tjänst, då det finns en misstanke och det är sällan misstanke utan någon grund.. (ingen rök utan glöd)
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
# 2 Nja, det där med ingen rök utan glöd håller jag inte med om.
Ett tag var det hetsjakt på i princip alla manliga dagisfröknar, de var antagligen pedofiler hela gänget.
Men om frun har polisanmält flera gånger så glöder det nog om honom.
Sara
# 4 Men om han är oskyldig då?
Sara

Skulle man alltid döma på "ingen rök utan eld" så skulle vi ju inte behöva ha så mycket till rättsväsende. 
Envishet och drömmar

#6 Har vi det nu menar du??
Kan rabbla upp en massa rättsröta i det här landet som ingen kan göra något åt, men fel är det!
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus