Hur kan man glömma...?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5431992.ab
Hur kan man glömma sitt barn i bilen?? Vilken fruktansvärd död barnet har gått till mötes
Blir det vållande till annans död eller vad blir det för straff? Han har ju förhoppningsvis inte gjort det med flit utan det är slarv och det värsta straffet har han ju redan fått…
Han sitter ju häktad
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Oj vilken tragedi!
Vet inte vad jag ska säga, jag tror inte pappan glömde med mening och kommer att avsky sig själv hela livet.
Frågan är vilket straff som kan bli aktuellt. Vållande till annans död låter rimligt som åtals punkt. I ett sådant här fall, om vi nu går på linjen att han faktiskt glömde barnet, anser jag att fängelse inte har någon verkan.
Hur straffar man egentligen olyckor som ex glömska? Ska man böta? Samhällstjänst? Eller är det bara en ren olycka som inte borde bestraffas?
Sara

Glömde han det så tycker jag nog ingentligen inte att han ska ha nått straff…jag vet inte riktigt men den skuld han kommer känna och från mamman o övrig släkt o vänner kommer han ju få leva med resten av sitt liv.

Om han döms för vållande - alternativ grov misshandel.
Så blir trorligen påföljden fängelse eller villkorligt..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Jag har sett ett TV-inslag om precis samma sak, undrar om det var på Oprah? Det var en mamma som glömde dottern i bilen och hon dog också av värmeslag men blev inte åtalad. Jag tror inte det behövs, den egna ångesten är nog i det fallet nog. Stackars människa.
Envishet och drömmar

http://www.gt.se/nyheter/1.1621154/skulle-shoppa-lamnade-nyfodd-i-stekheta-bilen
Nytt fall men med lyckligt slut denna gång.
I denna artikel står att pappan till det avlidna barnet misstänks för vållande till annas död.

Förstår ijnte hur folk är funtade?? Visst finns det tillfällen man varit stressad och glömt både det ena och andra men Aldrig har jag då glömt något av mina barn, någonstans.. Även om jag ibland skulle vilja "råka" glömma bort en av dom.. hmm
men det lär ju aldrig hända
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus