Brott iFokus

Brott

Etikett: rättsväsendet
Läst 1388 ggr
Sara
0

Positivt bemötande från polisen?

Här får ni gärna skriva om de gånger ni känner att ni blivit väl omhändertagna och fått ett positivt intryck av polisen.

Sara

Caspia
0

Jag bor i ett område med en del prostitution och när jag ringt och anmält vad vi sett det tycker jag att vi varje gång fått ett väldigt bra och seriöst bemötande.

Envishet och drömmar

Sara
0

Jag och en vän blev hemskjutsade av två poliser efter en utekväll när vi var 18 år. Vi skulle egentligen sovit hos en vän men vi kände att vi verkligen inte hade lust med det, så vi frågade om de kunde köra oss de tre milen och det gjorde de.

Men jag tycker faktiskt inte att det är ok att polisen gör sånt.

Sara

majvi
0

Visst kan poliserna ut och köra lite om det är lugnt.De arbetar ju samtidigt med att iaktta olika saker som de kan ha nytta av sen.Det kan också vara så att de pga att de skjutsar hem någon råkar komma på rätt plats och tid för att gripa en brottsling.

En del kanske vet att bandyfinalen har spelats i Uppsala i många år sen .För nåt år sen vann Edsbyn och en kvinnlig,medelålders supporter firade segern lite väl mycket och det skulle bli fyllecellen.Men poliserna som skulle skjutsa dit henne tyckte inte att man kunde sätta en  alltför glad, medelålders kvinna där, det var ju inte fråga om någon alkoholiserad kvinna. I stället åkte de runt med henne i stan och varje gång dom åkte förbi domkyrkan utbrast hon oh så vackert.När hon hade nyktrat till tillräckligt fick hon gå.Men det hade ju anmälts att dom skulle komma med en kvinna till fyllecellen så poliserna fick en del att förklara.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Aviendha
0

Blev stoppad av en mycket trevlig trafikpolis, två gånger på 40 mils avstånd och innan det var fördigt visade det sig att han jagade i samma jaktlag som min väns pojkvän hemma, dvs 40 mil från stället han bor.

Mycket trevlig och resonabel person, även om det blev en rolig anekdot av det hela =)

villain
0

För ungefär två år sedan blev jag stoppad nere på stan för att jag drack alkohol på offentlig plats. Polisen frågade efter min ålder, -ahaja, du är minderårig. du får du ju inte dricka! sa han. Han tog sedan flaskan, och hällde ut den lilla mängden öl som fanns kvar. Sedan vände han sig emot mig och sa: haha, ja unga har vi alla varit! detta efterföljt av ett leende. Innan han slängde flaskan frågade han: Hade du tänkt panta den eller är det okej om jag slänger den? Tyckte det var lite komiskt, en väldigt trevlig och rolig polis som omväxling.

Freke
0

När jag växte upp, då var polisen nästan alltid bra att ha att göra med oavs vad man gjort.. Och det kunde vara en hel del dumheter.. hmm

Men dom varnade och sa till vad som skulle kunna hända om man fortsatte med vissa saker.
Sen brukade dom skjutsa hem en om möjlighet fanns när man var lite för onykter och allt för ung.. Men det var inte så att det pverkade deras normala arbetsuppgifter, fick dom ett upprop så var det bara att kliva ur.

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

moondancer
0

Jag blev i förra veckan påkörd av en bil när jag cyklade hem från träning, och igår blev jag uppringd av en polis (säkert efter påtryckningarna min far gjorde om att få se en utredning av olyckan) som förklarade ungefär vad som hade hänt och vad som ska hända. Otroligt trevlig människa som tippsade om vart jag ska ringa och så.

Han förklarade också bra vad som hade hänt, vilket behövdes, då jag inte har något minne av den dagen olyckan skedde.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Qviq
0

En gång under hultsfredsfestivalen när jag var runt 15 år så skulle jag och två killkompisar hem, jag nykter, killarna stupfulla. Vi hade bara en cykel så en utav killarna satt sig på sadlen för att cykla, jag på styret och den andra killen på pakethållaren. Vi lyckades cykla ca 50 meter och skulle svänga i en korsning där några poliser stod utanför sin bil. Självklart far vi alla tre av cyklen mitt framför poliserna och vi slår och ganska rejält. Polisen bara skrattar och säger: Somliga straffar gud med desamma.

Ibland har man tur.

"Chaos is a friend of mine."