Brott iFokus

Brott

Etikett: begångna-eller-misstänkta-brott
Läst 1299 ggr
Sara
0

Misstänkta för våldtäkter på 8 barn.

"Föräldrarna trodde att de lämnade barnen i trygga händer.

Men bröderna, båda i 40-årsåldern, tvingade barnen till sex.

Minst åtta minderåriga tros ha fallit offer för de två våldtäktsmännen."

Läs mer

Vågar ni eller skulle ni om ni hade barn, våga använda er av män som barnvakter?

Sara

Sara
0

Jag skulle vara tveksam att lämna bort mina eventuella barn till folk (män och kvinnor) jag inte känner väl.

Sara

JMax
0

Fy… Jag skulle inte lämna barnen till okända men annars har jag inget problem med att killar/män skulle vara barnvakter. Tycker det är tråkigt att inte fler killar/män jobbar på dagis, förskolor eller som dagpappor samtidigt som jag förstår att de kanske inte vill pga alla rykten och förutfattade meningar. De skulle ju ha ögonen på sig 1000 gånger mer än en kvinna med samma yrke.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

ingann
0

Jag har aldrig gjort skillnad på kön om jag behövt passning till barnen nån gång men däremot skulle jag inte lämna dem till någon jag inte känner väl…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Aviendha
0

Jag hade de tre bästa barnvakterna någon kunde ha som liten. Mamma sålde en bakaxel mot barnvakter. Den ena matade medan den andre klökade, den andre bytte blöjor medan den första klökade.

Dessa var personer som i pricnip bodde granne med oss, som mamma kännde sedan innan och en var släkt med pappa (och mig). Lite OT men ändå.

Jag skulle kunna ha manliga barnvakter likaväl som kvinnliga, bara jag kännde dem väl och visste att barnet tyckte om dem.

Martin
0

Eftersom att det även finns kvinnliga pedofiler samt kvinnor som begår sexuella övergrepp skulle jag inte låta könet bestämma om jag skulle våga göra det. Det skulle hur väl jag känner personen och hur lämplig jag anser personen vara få göra.

mvh Martin

kerstinjo
0

Det var visserligen länge sedan jag behövde barnvakt,men jag tror att jag skulle vara försiktigare idag än vad jag var då.

Kerstin 

majvi
0

Ofta lämnas väl barnen till barnvakter som föräldrarna tror att dom känner.Det förekommer ju incest inom familjer så varför skulle inte den gode vännen kunna begå ett övergrepp.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

andreas0
0

Fast å andra sidan får man inte bli paranoid. Chansen att det ska hända just en själv är ju extremt liten, det är inte precis så att varje man är en våldtäcktsman som bara väntar på att få chansen, vilket man kan tro när man läser i media ibland.

Man kan inte hålla på och skydda sig mot allt som det finns en pytteliten risk att det kan hända, då skulle man få hålla på och skydda sig hela tiden, och aldrig få tid att leva.

Hur jag skulle göra med barnvakt har jag ingen aning om, det är svårt att föreställa sig hur man skulle göra när man inte har barn.