Brott iFokus

Brott

Etikettböcker-tv-radio
Läst 1161 ggr
Caspia
0

Polis berusad i tjänsten

Uppdrag Granskning sände den 20/5 ett reportage som bland annat tog upp en polisman som vart berusad i tjänsten och ett ingrepp som gick överstyr med ett vapen som av misstag avlossade massor av skott.

Länk

Envishet och drömmar

Sara
0

Jag blir rädd och förbannad!

Rädd för att poliser kan vara så oansvariga och farliga. Förbannad för att de blev friade.

Polisman C, chefen, borde minst inte få fortsätta inom insatsstyrkan och kanske även inte som polis. Polisen som sköt 30 skott, h*n har uppenbarligen inte styrkan att vara lugn i skarpt läge och borde kanske ha skrivbordstjänst.

Sara

JMax
0

I bland blir man riktigt rädd…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

reptilia
0

När jag ringde hit polisen en natt då när vi hade problem med skadegörelse så kom det en bil med två poliser i så va den ena polisen kraftigt berusad och halva tiden dom var här så stod hans kvinliga kollega och skällde på honom för att han var berusad i tjänsten.

//Joe, Spårvagnsförare

Freke
0

Polisen borde inte få ha vapen överhuvudtaget..

Se som i England… Lev och lär efter deras metod..

Det finns en särskild insats styrka som inte bär men har tillgång till vapen som dom kvitterar ut vid behov och då ska överordnad ha godkännt detta..

annars har dom bara batong och pepparspray.
Har sätt alldeles för många poliser på skjutbanan och vet hur illa dom skjuter så även nyktra poliser är farliga speciellt med de kulor som dom nu har i SigSauern.. Hmm 9mm XTP gör stor skada om den kommer i en kropp och speciellt med tanke på hur illa dom skjuter.

Undrar vad dom har för instruktörer i skytte, den som NI hade han sitter häktad så nu vet jag inte vad dom har, men bra kan han inte vara då jag även vet att ett antal poliser var "polisman utan tjänst" då dom inte lyckats klara sin kompetens skjutning. Så då blev dom poliser utan vapen och tillika utan tjänst.

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Sara
0

Jag tycker nog att polisen ska ha vapen MEN de ska ha en betydligt bättre skjututbildning/vana om det är som du beskriver.

Sara

Freke
0

Tycker nog att en psykologi kurs skulle var mer behövligt

Kan bara relatera till mina erfarenheter och jämfört med x-kollegor och deras sätt att jobba på..
Jag har jobbat som ordningsvakt i dryga 20 år(aldrig sökt till PHS)

Men under mina år som ordningsvakt på allehanda krogar, köpcentrum och konserte, båtar och arrangemang så har jag aldrig haft eller fått slagsmål riktat mot mig, har brutit och särat på ett antal..

Men har kanske ett annat sätt att jobba på en vad de flesta har, då jag vet x-kollegor som så fort det är något att dom ska saga till eller så, så blir det bråk.

Har sett samma hos poliser, har varit med om när polis kommit till plats och det har blivit ett jä-la väsen så privat eller i tjänst har jag, då jag inte orkar med mer bråk.. Gått in och pratat med personerna och de lugnar ner sig.. Allt efter ett samtal

När jag lärde mig till att bli Väktare/Ordnings vakt så den bästa instruktören vi hade var en psykolog, som fick oss att vakna och tänka lite annorlunda, vilket jag tror många skulle behöva då man lätt hamnar i ett låst beteende och då är det svårt att komma loss och komma ur det.

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus