Brott iFokus

Brott

Etikett: begångna-eller-misstänkta-brott
Läst 1685 ggr
Sara
0

Avlidet spädbarn försvunnet

Lokalen som kistan förvarades i har stått olåst och en mängd personer har haft tillträde.

Polisen har inlett en förundersökning om brott mot griftefriden.

Källa

Vad får en människa att stjäla ett avlidet spädbarn?

Sara

MoiraIne
0

Men herregud, helt sjukt ju! Stackars föräldrar, som först mist sitt barn och sen får dom inte ens begrava i lugn och ro!  Skrikandes

Ebba-A
0

Läste i tidningen igår. Mår illa när jag tänker på det, ett litet nyfött avlidet spädbarn. Vad är det för galning som tar ett dött spädbarns kropp ur ksitan? Nä fy f*n, undrar hur föräldrarna mår, först förlora sitt barn. Sen förlora barnets kropp, utan en värdig begravning? Usch, stackarna.

Värd på Choklad iFokus

Linnah
0

Extremt konstigt faktiskt. Det jag funderat över är om man inte av misstag kan ha råkat kremera barnet av misstag eller liknande, att det förväxlats instruktioner på något sätt. Misstag kan ju alla göra. Men då borde ju å andra sidan hela kistan ha försvunnit. Så ja, verkligen jätteunderligt fall! Ett barns kropp kan ju inte bara försvinna.

JMax
0

Men usch så fruktansvärt! Stackars föräldrar…Gråter

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Faxlin
0

Det här är så hemskt. Kan inte förstå hur någon kan stjäla en död bebis.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

kerstinjo
0

Tyvärr har jag inte läst så mycket om det, men Björnvall (kyrkogårdsförvaltningen STHLM) berättar att kistan inte skrevs in, togs emot eller kvitterades på någon av de tre platser i Stockholm som kyrkogårdsförvaltningen anvisar i avvaktan på en ceremoni.

"-Den har aldrig varit inskriven hos oss vid de tre ställen vi har. Vi vet bara att en begravningsbyrå har ställt dit en kista, men vi vet inte när den kom dit eller andra omständigheter, säger Björnvall till TT"

Mycket märkligt. Stackars föräldrar.

Kerstin 

Ebba-A
0

#6 Läste också det och funderar på om det verkligen inte kan vara så att föräldrarna inte skrev in den, det kan inte vara lätt att förlora sitt barn, efter att gått runt och längtat i flera veckor efter barnet. Mamman kan ju inte må bra, kan hon inte ha behållt barnets kropp? Det måste ju vara en omskakande upplevelse särskilt för mamman.

Värd på Choklad iFokus