Brott iFokus

Brott

Etiketterpolisennarkotikabrott
Läst 65 ggr
Karmatarerskanise
2023-10-29 23:41
0

Tipsa polis

Jag såg att en by i närheten hade haft besök av poliser som hade lyckats ta flera kriminella tack vare allmänhetens tips.

Det har jag bestämt mig för att göra. Tänk om alla gjorde det, så många drogförsäljare och narkomaner som stjäl från folk som skulle tas!

En annan har jag ordnat så det blir drogtest, för både hennes och andras säkerhet. Bort med droger från våra gator.

Lona
2023-10-29 23:51
0

Förutsatt att polisen har resurser att göra något. Hos mamma sker drogförsäljning öppet även dagtid, polisen har inga möjligheter att agera - och tycker dessutom att det är bättre att de vet var handeln sker. 😐
Så är det väl när man bor på "fel" ställe och där polisen inte har chans att göra sitt jobb.
Folk där vågar heller inte anmäla brott eller kontakta polisen vilket jag har full förståelse för med tanke på de repressalier som förekommer.

Jag håller annars med dig men vissa områden känns det som att både politiker och polisen helst vill glömma att de ens existerar.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Karmatarerskanise
2023-10-29 23:54
0

#1: sjukt att det kan fortgå trots att dom vet.

Här var det polisen som skrev ett tack inlägg för alla tips som gjorde att flera greps. Och uppmuntrade till tipsade.

Karmatarerskanise
2023-10-29 23:56
0

#1: när man tipsar kan man vara anonym. Så den kriminella kan inte veta vem som tipsat.

Pyttelite
2023-10-30 02:09
0

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Forum där vi diskuterar brott, misstänkta brott, juridik, rättssamhället, etik och moral. Rättegångar, kunskap om rättsväsendet och mycket mera finns på denna sajt!
Karmatarerskanise
2023-10-30 03:09
0

Är ju inte samma sak där. Det är ju efterlysningar och brott som skett.

Lona
2023-10-30 17:11
0

#3: Polisen ser ditt nummer även om du dolt det och det går att ta reda på om man vet vilka trådar man ska dra i. Själv har jag inte alls den kunskapen men det finns det dessvärre andra som gör.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Pyttelite
2023-10-30 18:29
0

Här lite information hur man kan tipsa polisen:

Läs mer här:

https://polisen.se/om-polisen/kontakt/tipsa-polisen/

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Har du sett eller hört något som skulle kunna hjälpa polisen att upptäcka, förebygga eller utreda brott?