Brott iFokus

Brott

Etikettbegångna-eller-misstänkta-brott
Läst 2330 ggr
Ceciliaolucifer
0

Hyresnämnden..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För en vecka sedan damp det ner ett brev här hemma och jag fick en chock när jag öppnade det.

Det var ifrån hyresnämnden och jag är anmäld för att ha tagit ut oskälig hyra. Deras uträkning är långt ifrån verkligheten, dessutom har hyresgästen inte tagit upp alla merkostnader som har förkommit i och med bredband och  kabeltv som hon har beställt i mitt namn.

Ja, jag erkänner. Jag har tagit ut oskälig hyra, hela 3,9kr i månaden.  

Idag skickade jag iväg mitt yttrande, det blev hela 25sidor där jag dragit ut kontoudrag på alla elfakturer, bredband och kabeltv räkningar. Jag har gjort kalkyler och även skickat ett brev där det står vad hon egentligen är skyldig mig för allt hon hade sönder. För skojs skull skickade jag med lite bilder på hur hon lämnade lägenheten.

Mitt enda problem är att jag har sammanfattat tv och bredband i en och samma punkt dvs "Tv" i kontraktet. Men i annonsen så står det klart och tydligt att kabeltv och bredband ingår.

suck..

Jag undrar, om jag nu skulle bli fälld, hamnar jag i ngt register då?

Sara
0

Hmm.. Vet inte men jag tror inte hamnar inte i brottsregistret i såfall. Dessutom tror jag inte du fälls om det 3,90 kr i månaden.

Hur har hon kunnat beställa i ditt namn? Det är olagligt och du borde anmäla det!

Sara

Freke
0

Hur stor är lägenheten? och var den möblerad vid tillfället??

Och vad är grundhyran??

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

NaimaG
0

Det du kan åka dit för om du nu gör det är bedrägeri och det ger en prick i brottsregistret.

Freke
0

#3 Vad är oskäligt i dina ögon? För slitage och bruk av annan?

Nu vet vi förvisso inte om lägenheten var möblerad eller vad som stod i kontraktet, men en lägenhet får innehavaren ta ut en skälig kostnad för annans bruk ock slitage

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

NaimaG
0

#4 Tycker inte hon gjort något fel men sa bara att om hon skulle få någon prick överhuvudtaget så skulle det bli bedrägeri om nu hyresnämnden är så pass jävliga. Har hyresgästen däremot satt respektive resurser till lägenheten i hennes namn utan lov så åker givetvis den dit för bedrägeri om hyresnämnden ser att det är hyresgästen som gjort felet. Tycker det är lite som en ond cirkel men i själva verket bör det vara hyresgästen som fälls.

abbis
0

#0 Hyresnämnden fäller inga domar .Dom fäller yttranden! Har du tillräckligt på fötterna när det gäller omkringkostnader så tar dom hänsyn till detta!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ceciliaolucifer
0

Idag var jag i tingsrätten och jag VANN stort.  Jag fick beröm för mitt välskrivna yttrande och han som företrädde motparten (hon var inte med) tyckte att det blev väldigt pinsamt eftersom motparten inte hade fog för sin anmälan.

Den som företrädde motparten var oehört ohövlig ute i väntesalen och riktigt kaxig. Han var övertygad om att rå hem det här.

Jag är så glad! :) Rättvisa kallar jag det!

abbis
0

#7 GrattisCool

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Sara
0

Grattis!

Sara

JMax
0

Skönt för dig!! Stort grattis!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!