Angrepp av hund
Fruktansvärt att det får hända
Rottweiler med en 11-åring som rastade och angep en jämnårig 11-åring!?
Men det är något som blir vanligare och vanligare och grövre.
Tyvärr, men personligen förstår jag inte hur man som vuxen kan släppa ut en 11-åring med en hund, oavsett storlek oövervakat? Även om det nu vore en vavva eller något annat litet?
Tycker det är mer och mer på plats med lite sunt förnuft bland föräldrar och hundägare överlag??
Åtminstånde för djurens skull om dom nu inte vill tänka på eller för sina barn?
Jag började för en tid sedan att skriva på en avhandling om just Hund Angrepp vilka raser och varför det hänt, ska nog ta upp den igen för att få fram aktuella siffror.
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Pojken hade antagligen ingen ledarroll för hunden och på något sätt så tror jag hunden uppfattade den andra pojken som ett hot.
Helt och klart försäldrarnas fel att släppa ut hunden med pojken.
Sara

Föräldrar är märkliga, så ojämna. En del ser sina 11-åringar som bebisar och låter dem inte ens gå över gatan själva och andra släpper utan att blinka ut ensamma på en ponny eller ut med rottweilern. Klart att ungar är ojämna i mognad osv men någon slags distans får man väl kunna se sina egna barn med?
Envishet och drömmar

Rottisen ifråga, var 10 månader gammal.
Och om nu grabben som blev biten, sparkade boll tror jag att hunden uppfattade det som lek till en början och ville ta bollen.
Sen ville väl grabben inte ge med sig och försökte hålla bollen och hunden lackade ur och bestämde sig för att ta den vare sig den fick eller inte.
Och så kunde inte den andra hålla emot, sen blev det som det blev!
Men det är bara vad jag tror hände.
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus