Dansbandstaliban?
Bandet har fått hotsamtal och elaka mail pga att de är med i Dansbandskampen. Nu får de livvaktsskydd av SVT.
Förra året var det en av jurymedlemmarna som blev hotade och fick skydd.
Sara

Det skulle vara väldigt intressant om han kunde utveckla uttrycket "dansbandstaliban" litegrann.
Envishet och drömmar
Haha, ja det är ett ganska så stort ord.
Sara

"Dansbandstaliban" ger 6 träffar på Google. Verkar vara något som förekommit som jurykommentar, om man kikar längst ner i den här artikeln. Jag har ju aldrig sett på Dansbandskampen så jag fattar inte riktigt sammanhanget, men okej. Det hade inget med Afghanistan att göra. Helskumt uttryck.
Envishet och drömmar

#3 - taliban, refererar nog enbart till terrorism, i detta läge
Förenklat och amerikaniserat, då enligt dom är alla talibaner terrorister och hela mellanöstern lika så..
In the Great land of the free and home of the brave - Där man hellre visar någon bli ihjäl skjuten än en naken kropp, för det är ju helt onaturligt!?
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Men oj, det var ju inget trevligt, jag vill ändå tillägga att jag inte förstår vad dom gör i detta tv.program, det är inte alls deras genre och vad jag hört så gick dom med enbart med för att öka sin egen omsättning men dom som valde Black Ingvars måste ha fått de helt om bakfoten av vad ett dansband är, man SKA kunna dansa till det annars är det inget dansband och kan dom inte spela det så har dom heller inte där att göra !