Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1017 ggr
anonymtjejen
2018-08-03 22:35

Får dom?

Får grannar gå runt halvnakna på deras gård? Min kompis ena granne går halvnaken just nu och poserar medan den andra tar kort. Om dom tar kort på huset deras, vad räknas det som då? Han är ju lite konfunderad över deras beteende med tanke på att det pågår just nu en fest hos dom.

Annons:
annia1
2018-08-04 00:17
#1

Är dom på sin egen tomt så ser jag inte vad som skulle vara problem. För är man på sin egen tomt får man göra det mesta. Så om man störs av det så får man titta åt ett annat håll. 
Dom som kan tar av sig så mycket kläder det bara går när det är så här varmt. Så att dom går halvnakna är knappast konstigt. 

Bor man i bostadsrätt så är det upp till vad föreningen har skrivit i sina stadgar, om det är tillåtet att vara halvnaken.

Om dom bor i en vanlig hyreslägenhet så är en gård mer att ses som allmän mark och då kan det kanske ses som förargelse väckande beteende beroende på vad man nu menar med halvnaken , men inte när det är på privat mark (egen tomt). 
Är det så att man har bar överkropp, med shorts/trosor/badbyxor/bikinitrosa så tror jag inte det är att anses som förargelse väckande beteende, vare sig det gäller man eller kvinna, om det är allmän mark.

Inte heller ser vad jag vad det skulle vara för problem med att dom tar kort. Antar att det är på din kompis hus som dom eventuellt kommer  ta kort på. Och enligt lag så får man ta kort på det mesta. 

Så det enda jag kan se  från ditt inlägg är att grannarna har fest och  tycker att det är varmt och är  lite uppsluppna.

.

Maria
2018-08-04 06:50
#2

När vi hade sommarstuga så gick vi ofta omkring helnakna t.om. Vi hade bastu på en del av tomten och det var en bit att gå. Dessutom var duschen utomhus så där var vi ju helnakna dagligen när vi duschade.

Nu hade vi inga grannar i närheten men vem som helst som promenerade kunde ju i princip se "allt" om de gick förbi.

Annia har bra funderingar. Vad menar du med gård? Sedan undrar jag vad du menar med halvnaken.? Nu när det är varmt så har ju folk oftast på sig så lite kläder som möjligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

anonymtjejen
2018-08-04 07:44
#3

Bra svar från er. 🙂 #1 och #2, det är en hyreslägenhet dom bor i och hon var ute en lång stund i behå och trosor så att alla kunde se. Dom har en liten gräsplätt ute. Han bor i ett hus som vetter mot hyreslägenheterna.

Maria
2018-08-04 08:29
#4

Bh och trosor är väl i princip samma sak som bikini och så får nån väl vara klädd på sin egen uteplats.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: