Annons:
Etikettbegångna-eller-misstänkta-brott
Läst 744 ggr
akvarium123
2018-06-25 10:32

Ofredande??

Det är såhär att vi ska byta mur på våran framsida här hemma nu. Och det är en förening som ska betala för muren och tillbehören ifall vi gör jobbet. Och då så är det 2 st personer som HELA TIDEN verkligen HELA TIDEN går och frågar den som gör jobbet när det blir klart och hur många stenar som vi lagt ännu o.s.v. (Alla möjliga frågor) Och nu är det såhär att pga familjeförhållanden så är arbetaren helt knäckt och är helt slut på att höra deras tjatande för dom tittar ju på och verkligen RÄKNAR stenarna. De har ju knappt någonting där att göra. Och nu så har vi tänkt på det att det kanske är ofredande. För det kan knappast vara okej att stå där ute och fråga frågor, ha med ett anteckningsblock ut och räkna stenarna, stirra på arbetaren, tjatar hela tiden, kolla ut genom fönstret och när vi också sagt vad som händer i familjeförhållandena så fortsätter dom ändå. Är det ofredande? Eller är det lagligt? Eller är det nåt annat brott?

Annons:
akvarium123
2018-06-25 10:38
#1

Vi har verkligen försökt att säga ifrån men inte det lättaste när det bara kan gå 1-2 minuter innan dom kommer tillbaka igen som om ingenting har hänt och fortsätter där dom slutade.

Maria
2018-06-25 10:47
#2

Att vara tjatig är ju inte olagligt men kan vara väldigt jobbigt😃

Det bästa är väl att ignorera helt och inte ens svara på tilltal så kanske de ger upp…?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

akvarium123
2018-06-25 10:49
#3

Okej. Men alltså det går inte. Tro mig det går verkligen inte!! De fortsätter och fortsätter och fortsätter.

Anonym
Anonym
2018-06-25 10:54
#4

Det finns väl någon ordförande i föreningen som ni ksn prata med. Troligtvis har de tjatiga fått uppdrag från någon. Ett alternativ är att ni gör en uppskattning kring tid och stenåtgpng och ber att återkomma om det blir någon ändring. Låter som att det är nitiska pensionärer som fått till uppgift att hålla koll.

Mooniq
2018-06-25 11:13
#5

Tur jag inte är på plats. Jag hade parkerat på utsidan och när vederbörande kommer så hade jag ställt mig i vägen och sagt - du får inte prata med dem som arbetar - de behöver arbetsro. När jag går härifrån behöver de fortfarande arbetsro - och om du inte respekterar det så kommer jag och mina vänner utsätta dig för samma behandling - tex ringa på dörren 1 gång i timmen natten/nätterna igenom (tills han öppnar). Vederbörande skulle tycka det är oerhört orättvist men kanske kan ge en aha-känsla. Det finns nyfikna personer som bara "måste" hålla koll på alla andra - men alla andra måste sätta ner foten. Ordentligt. Tjötmumriken kan tex ta kort på morgonen och sen på kvällen och sen kan väl han sitta o räkna stenarna på sina kort. 

Jag har just läst boken omgiven av idioter - den är en källa till kunskap måste jag säga.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

akvarium123
2018-06-25 12:44
#6

#4 Ja men de skulle aldrig acceptera det. De vill ha fram alla siffrorna så fort som möjligt. Det skulle inte gå att uppskatta det. De skulle fortfarande vilja veta EXAKT hur mycket sten det är.

#5 Ja så långt ska det dock inte behöva gå. Det känns lite väl hårt att ringa på dörren 1 gång i timmen till ett par pensionärer. 

Ja dom har verkligen blivit värre med tiden kan jag säga. När vi flytta hit var dom båda chefer till olika företag men nu är dom båda pensionärer och i början gick det bra men nu 5 år senare så vill de ha koll på verkligen ALLT. Men det är nog så att ifall man varit "högsta hönset" hela sitt liv så blir det nog ganska jobbigt att nu inte ha samma "makt".

Annons:
Maria
2018-06-25 12:54
#7

Be dem att höra av sig till föreningen som står för kostnaden av muren.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

akvarium123
2018-06-25 13:16
#8

#7 Ja det vore ju bra men dom vill ju veta allt på en gång. De skulle ALDRIG kunnat acceptera att få reda på priset efter att det är klart utan de vill veta exakt allt innan det är klart.

Maria
2018-06-25 13:35
#9

#8 Men det är ju sådana frågor som föreningen kan svara på. Jag skulle hänvisat dit hela tiden.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

akvarium123
2018-06-25 16:23
#10

Jaha! Ja då skickar vi dom dit istället😊👍

Upp till toppen
Annons: