Annons:
Etikettfråga
Läst 1356 ggr
akvarium123
6/8/18, 2:55 PM

Parkeringsavgift

Jag tror inte detta är något brott men måste bara fråga. Vi har nu fått upp parkeringsavgifts sak som vi måste betala för att få vara vid. Denna parkering ligger alltså vid en skola intill ett bostadsområde. Och kommunen vill ha så att det ska vara gratis att vara på parkeringarna i kommunen. Parkeringsavgift måste betalas mellan 22-07 på kvällen/natten vilket jag tycker är lite konstigt. Det är väl mer rimligt att den är på dagen då barn vistas i skolan och parkeringen precis utanför än kl 22. Och jag tror att det är bostadsområdet som har fått hit vaktbolaget men jag tror inte att det är bostadsområdets Mark eller så. Tror mer på att det är kommunens då det är precis vid skolan. Kan bostadsområdets förening göra så här?? Känns inte heller rimligt att det bara finns SMS parkering. Gamla personer (bor mest 80 åringar här) är ju inte alla som kan SMS;a ens. Ska dom då få betala böter på 400 kr eller vad det är? Blir bara så irriterad. Detta känns inte okej och det känns som att det inte är bostadsföreningens mark.

  • Redigerat 5/18/21, 9:12 PM av Pyttelite
Annons:
Maria
6/8/18, 3:04 PM
#1

Vem är det ni ska betala till?

Jag förstår inte riktigt denna meningen:

Vi har nu fått upp parkeringsavgifts sak som vi måste betala för att få vara vid

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

akvarium123
6/8/18, 3:28 PM
#2

Ojdå men den här parkeringsmaskinen fast skyltar om att man ska sms;a ett nummer och reg nummer mm. 

Securitas. 

Vi har även fått ett infoblad får föreningen om att föreningen gjort ett avtal med Securitas som innebär att det kommer kosta att stå där… … … .

Niklas
6/8/18, 3:40 PM
#3

Ring kommunen och fråga.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

akvarium123
6/8/18, 4:13 PM
#4

Ja. Får väl göra det. För jag har ju nu sett tomtgränserna via internet (hitta.se) det kan ju vara fel men där stod iallafall att föreningen INTE ägde tomten. Skolan inte heller. Men det är ju kommunen som är ansvariga för vägarna och det kan väl antagligen inte göra de tomtgränserna för vägarna antar jag.

Maria
6/8/18, 4:17 PM
#5

Kanske det kan vara så att föreningen har nåt avtal med kommunen om platserna och att det då kommer utomstående som ställer sig där på nätterna. Jag bara gissar… men precis som skrivet så får du nog bäst svar om du ringer och frågar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

akvarium123
6/8/18, 4:40 PM
#6

#5 Ja det kan ju såklart vara så men vi är ju trots allt "kända" för att inte ha parkeringsavgifter i kommunen. Och sedan så behövs det faktiskt inte. Känns bara som att fler bilar åker runt och stör än vad dom gör nytta på parkeringsplatsen. Har aldrig klagat på att någon stått där då. Men uppenbarligen finns det personer som inte gillar att bilar står där på nätterna. 

Ja jag får ringa och höra helt enkelt.

Annons:
vallhund
6/16/18, 1:31 PM
#7

Märkligt upplägg på avgifterna.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Pyttelite
6/27/18, 10:36 PM
#8

Kan vara så att parkeringen ligger på en samfällighet.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Martin
6/30/18, 9:42 AM
#9

Om det är så att biltrafik till och från skolan nattetid innebär ett problem med skadegörelse och annat kan detta vara ett sätt att få bort det. Det har gjorts på andra ställen. I Malmö har vi t.ex. ett par gator som plötsligt började användas av övernattande lastbilschaufförer intill ett dagis och det ledde till ökad nerskräpning samt att de gjorde sina behov i buskarna intill förskolan. Genom att införa parkeringsförbud så löste man faktiskt det problemet (man kan ju annars tänka sig att lastbilschaufförer på genomfart kanske inte skulle bry sig så mycket men det är såklart billigare att leta upp annat ställe för övernattningarna).

mvh Martin

Martin
6/30/18, 9:42 AM
#10

Men precis som du säger i första meningen, parkeringsavgifter handlar ju inte om brott i den bemärkelsen som man generellt menar med när man säger att brott har begåtts.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: