Annons:
Etikettlagar
Läst 679 ggr
VampireGirlElvira
4/26/18, 8:33 PM

Grannungar och EU-Moppar

Ja, nu var vi här igen… Grannungarna och deras EU-Moppar… Dom har riktigt hög volym på sin stereo och riktigt hög bas just utanför vårt hus. Vad säger reglerna för det? Dom står ibland på den allmänna vägen och ”skriker” ut sin musik och tror att dom är tuffa, och varje morgon och kväll så åker dom förbi denna allmänna väg till deras hem som ligger i slutet av denna gata med full bas på. Och jag som tyckte att det var lugnare i ett hus utanför stan. X(

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
Anonym
Anonym
4/26/18, 8:43 PM
#1

Om de skulle stanna och vara där ett tag och vara högljudda så kanske det finns en lag som berör "störande av allmänheten", kanske finns någon som berör bostadsområden också. Men om de "bara" låter när de åker förbi tvivlar jag på att det går att göra något… annat än att prata med dem och deras föräldrar.

Om du tillhör någon form av bostadsförening eller något liknande med grannskapet så kan du fråga dem om det finns något som kan göra

VampireGirlElvira
4/26/18, 8:58 PM
#2

Vi alla här tillhör en bostadsförening, och har talat med fyra andra grannar sen förra året dom gjorde såhär också, men det verkar som att man inte kan göra nåt åt det. Och jag tror att det hörs till andra sidan gatan också med tanke på bashögtalarna deras. Det hörs redan när dom kommer in från en rondell hit till gatan. Jag och min man brukar skratta och säga till varandra att ”Nu kommer ungdommarna hem igen”, men när dom stannar längre än några sekunder till en minut, alltså i femton till trettiofem minuter, så är det irriterande. På en allmän och trång väg där det rymms bara en bil åt gången. Då är det ju ”tur” att den är trång, för då brukar dom inte stå så lång tid med tanke på att bilar måste ju passera dom. Det var samma sak förra året, och jag tänker bara på hur det var när vi bodde i lägenheten, så slutar jag att bli uppstressad över att dom är utanför en längre tid, men nu märks det att det börjar att bli sommar igen, då brukar dom stå där och hänga. Men finns det inte en regel på att inte störa alla grannar i närheten av andra hus?

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Anonym
Anonym
4/26/18, 9:22 PM
#3

Är osäker, men om de hade varit högljudda i sitt hus så att det stör grannarna så kan man anmäla detta till bostadsföreningen, men det kan också handla om de de måste vara högljudda vissa tider på dygnet. - Har själv råkat orsaka detta, inte min mening då jag trodde att klockan inte var så mycket då det var ljust ute. Det uppskattade ju såklart inte grannarna som skulle lägga sina små barn. Mycket tråkigt att inte grannarna kom och sa till direkt eller prata med oss efteråt istället för att göra en anmälan då vi inte brukar ha problem med att prata med varandra. Då fick vi en varning via brev och jag tror man kan få tre och sen blir det mer allvar - kan behöva tvingas flytta. Men då var jag som sagt inomhus, på ett par trummor….

Kanske ni kan göra en sorts anmälan om ni har konkreta bevis som inspelning på ljudet eller ännu bättre video på ett helt tillfälle - bevis på hur högt ljud, vilka som orsakar ljudet och hur länge.

Vet du om någon har pratat direkt med ungdomarna eller föräldrarna

VampireGirlElvira
4/26/18, 9:54 PM
#4

Vi har våra övervakningskameror som plockar upp all ljud och bild bra. Igår så höll dom på klockan elva på kvällen. Jag har ingen aning om vad dom tror vad klockan är, men jag tycker på ett sätt att dom borde vara mer försiktiga nu när det gäller barnfamiljer inom detta område. Det bor ca. fem till sex barnfamiljer här eller mer, och en del pensionärer.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Upp till toppen
Annons: