Annons:
Etikettlagar
Läst 716 ggr
akvarium123
2018-04-21 16:59

Går det att anmäla

Hej! För några år sedan så hade vi en vikarie på skolan som var inte så snäll i språket om man säger så. Och där sa hon bland annat att vi (klassen) var snorungar och att hon skulle polisanmäla oss allihopa. Vet att vi kanske inte vore så schysta mot henne och vad jag vet var vissa lite kaxiga mot henne och hon ville ju då reda ut det i klassrummet och sa era snorungar och att hon skulle polisanmäla oss allihopa. Alltså nu i efterhand (väldigt många år sedan haha) så känns det inte helt ok att hon sa så. Är det något olagligt att hon sa såhär till oss. Bevis finns mot henne i form av e post som vår dåvarande ansvariga lärare skrev till allas vårdnadshavare samt vittnen (oss elever). Känns Inte alls bra att hon sa så faktiskt…

Annons:
Carrosh
2018-04-21 17:16
#1

Något brott i sig är det väl inte, men däremot är det väldigt oprofessionellt. Var det ingen som pratade med rektorn om saken?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

micki78
2018-04-21 17:31
#2

En anmälan kommer ni inte komma långt med idag. Polisen har ju knappt tid att utreda våldtäkter längre. Det är inget brott att kalla elever snorungar även om det är fel. Det kommer inte hända någonting med anmälan, den kommer läggas ner direkt. Inte ens om ni hade anmält när det hände hade polisen gjort någon åt saken. Däremot hade hon nog fått en varning av sin chef. Eller kanske sparken.

Maria
2018-04-21 17:32
#3

Jag tycker hela din fråga är ganska konstig. Det hände för många år sedan och varför har du kommit på detta nu?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

akvarium123
2018-04-21 17:58
#4

Ok. Ja det är ju synd att så mycket läggs ner. Antagligen har väl polisen för mycket att göra. #3 För att vi prata om det i skolan för några dagar sedan och då så tänkte jag att det kanske inte var helt lagligt.

Pyttelite
2018-04-21 19:03
#5

Jag tror att ni kan vara lugna - om ni behandlade läraren så illa hade ni tur att ni inte fick något straff alls.

Varför skulle hon straffas när ni själva vet med er att ni burit er illa åt?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


akvarium123
2018-04-21 21:22
#6

#5 Nu (vad jag vet) så var det ju inget fysiskt våld utan mer typ en lite lättirriterad som blev irriterad röst när vi frågade om hon kunde komma till en som hade ramlat (vikarien ville inte detta) och då så ville hon prata om detta i klassrummet varför hon inte kom. Så uppfattade jag det som och mer som om det var hon som överreagerade på oss. Men jag kan ha fel. Dock är jag säker på att hon sa snorungar till oss. Vi var alltså på typ klassträff.

Annons:
Upp till toppen
Annons: