Annons:
Etikettmedia
Läst 1930 ggr
[GIKmio]
2018-04-14 19:08

GWs mord

Tittar ni på professorn varje tisdag på TV4 kl. 21:00 ? 

https://www.tv.nu/program/gws-mord

Annons:
MonicaLagerquist
2018-04-14 19:18
#1

Jupp det försöker jag göra.

Stolt ägare till fem La permer

[GIKmio]
2018-04-14 19:24
#2

Jag tittar.. Jag gillar GW. Han har skinn på näsan. Anser han att det finns brister inom  polisarbetet och felaktiga domar så säger han det rakt ut.. Och det är inget han säger bara framför en tv-kamera.. Utan är redo att möta dom han kritiserar öga mot öga..

Ford -57
2018-04-14 19:47
#3

Och han har rätt i  allt han säger.

Martin
2018-04-15 08:44
#4

GW är väldigt kunnig men ibland blir det fel, väldigt få om ens någon människa har rätt i allt de säger.

Anser ibland att han kanske skulle vara tyst istället för att säga saker och ting. Det var ju ett uppmärksammat ärende för ett tag sedan där polisen kritiserades kraftigt av honom men de kritiserade anser att han inte har all info och således uttalar sig på fel grunder. Jag är inte insatt så vet inte vem som har rätt eller fel, men faktum är ju att är det färska ärenden med FU-sekretess så kan inte GW sitta på all info och då blir det såklart lite gissningar och generaliseringar utifrån erfarenhet. Det blir säkert oftast rätt men sannolikt inte alltid.

Jag ser nästan aldrig programmen även om jag gillar honom. Ser nästan aldrig TV överhuvudtaget :)

mvh Martin

[Göstage]
2018-04-15 09:24
#5

Tycker kanske att GW börjar bli lite överexploaterad i media, som t.ex. när han förväntas tycka i Akademiehärvan. Endera är han snäll som ställer upp och tycker, eller kanske närig för att det kan ge en slant, eller för att han gillar att synas. Kanske alltsammans? 🙂

"Återkommande expert kan man bli främst av två olika anledningar; att man är kunnig och att man vet hur medier fungerar. Gärna att man kan dra en oneliner. Leif GW Persson uppfyller definitivt båda kriterierna", som medieforskaren Marina Ghersetti uttryckt det i Resumé.

Och visst är han en intressant "TV-profil" (som det ju heter numera), och visst ser jag GW:s mord. Fast dubbelavsnittet om Arbogamordet gav inget mer än en utbroderad version av vad han redan tidigare framfört i Veckans brott. 

Största insatsen han gjort är väl när han uppmärksammat utredningar som lagts ned för tidigt, eller rättare sagt när han förmedlat tips om sådana, vilket väckt utredningarna till liv igen.

Carmarino
2018-04-15 12:00
#6

Brukar titta, men håller med Göstage att de två avsnitten om Arbogamordet mest var "gammal skåpmat".


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
MonicaLagerquist
2018-04-18 16:59
#7

Såg ni programmet igår? Det var filmat nere i vår by. Bron var inte från Hörby utan filmades i somras nere i Örsundsbro.

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
2018-04-18 17:25
#8

Har inte sett det än, men ska eventuellt försöka hinna kolla ikväll.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
2018-04-20 21:05
#9

#7 Jag minns det där.. Det ska visst vara ett av Sveriges mest uppmärksammade och omskrivna mordfall ..

 Det är alla föräldrars största mardröm att bli utsatta för något så fruktansvärt. Att sitt barn blir mördad.

[Göstage]
2018-04-25 08:23
#10

Tittade inte igår på Madsenprogrammet, men kan tänka mig ungefär hur det lät.😉

MonicaLagerquist
2018-04-25 08:36
#11

Gårdagens program var ju ett program jag lika gärna kunnat missat.

Stolt ägare till fem La permer

[Göstage]
2018-04-25 08:42
#12

#11 Ja, jag kände det på mig. Jag har svårt att tro att GW är expert på dansk lagstiftning och rättsprocedurer - också…

Och vill man så kan ju läsa ett fylligt referat av det i kvällstidningarna, som vanligt.

Carmarino
2018-04-25 08:44
#13

#10 Faktum är att jag var förvånad över hur tydligt - och förhållandevis snabbt - han pratade i programmet igår. Tror inte jag har hört honom prata så sedan intervjuerna i yngre dagar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[Göstage]
2018-08-20 11:00
#14

Ny deckarserie av Leif GW Persson börjar på kanal 5 kl. 21.00 den  21 augusti med Robert Gustafsson i huvudrollen. "Det som göms i snö" har fått bra förhandsrecensioner.

[Göstage]
2018-08-21 23:46
#15

#14 Sett första avsnittet, och så här långt är den nog lite för "noir" för min smak, väldigt dyster och totalt humorlös. Men den kanske blir bättre.

[Göstage]
2018-08-22 11:07
#16

Jenny Strömstedt blir ny parhäst till Leif GW i fyran. Känns inget vidare tycker jag, när man blivit van vid Camilla. Men alla skall väl ha sin chans…

https://www.expressen.se/noje/leif-gws-nya-kollega-jenny-stromstedt/

Upp till toppen
Annons: