Annons:
Etiketträttsväsendet
Läst 2258 ggr
[Målsägare]
6/16/17, 1:02 AM

Vårt svenska rättssystem är ett skämt!

Jag brukar roa mig att gå in på BRÅ och titta på deras statistik. Det jag tycker är häpnadsväckande är att varje år polisanmäls ca 1,5 miljoner brott! Bara ca 10.000 personer döms för brott. Av dom är det 197 personer som dömds för grova övergrepp. Detta skapar våldtäktskultur som skadar målsägare utövar de brott de har drabbas av. Jag tycker som målsägare att man ska lägga ner vårt nuvarande rättsystem, som domstolar och åklagare för de lär gärningsmän hur man ska begå brott och gå fria. Jag kan säga att jag är inte imponerad av rättsväsendet i Sverige.

Annons:
landsbygdsbo
6/16/17, 5:24 AM
#1

Och hur vill du att man ska förbättra det?

Rättssäkerhet ska naturligtvis gälla alla.

En anklagan om brott måste kunna bevisas

Brist på bevis är ju den största orsaken till att så många anmälningar läggs ner.

[Målsägare]
6/16/17, 11:26 AM
#2

#1 ta bort alla yrkesfolk i rättsväsendet som kränker målsägare. Att mina trosor ska inte avgöra om jag är en målsägare eller inte. Utan skadorna i underlivet ska avgöra det.  Att mina alkohol vanor inte ska vara en fråga. Jag var nykter. Min klädsel ska heller inte vara en orsak att jag får skylla mig själv. Jag hade jeans på mig! 

Att kraven på målsägare i trauma ska klara av att göra en exakt polisanmälan, att minnas allt i chocktillstånd. Då ska kraven på yrkesfolk som inte lider av trauma höjas rejält., för de är friska och arbetsförda!

När rättsväsendet inte får fast gärningsman, som i mitt fall aldrig blev gripen trots 15 år "jakt" som visade sig bara vara admininstration i rättsväsendet! Då ska en utredning göras på VARFÖR kriminella inte grips, för vårt land vill väl stoppa kriminalitet? Eller?  Utredningen ska också ta upp vilka brister som har begåtts. En ursäkt ska utgå från rättsväsendet till målsägare. För vi anmäler brott och gör det rätta! Idag får vi knappt information om ärendet under hela utredningen. Jag fick min information via media!
 Någon form av skadestånd ska utbetalas till målsägare som ursäkt för att rättvisa inte har skippas för måslägarens trots lagar och förordningar. Det kan man dra av på lönen för åklagare, för de har inte gjort sitt jobb. 

Att målsägre får ett egen bidrag som är högre än soc.bidrag att leva på varje månad. Skadestånden ska gälla bara för skadorna! Inte som inkomst som det är idag. 

Att folk som inte har läst en rad i min polisanmälan, aldrig har träffat mig eller min gärningsman, kan inte kalla sig experter. Eller folk tror de vet vad som har hänt. För ingen vet. Detta möter jag av varje dag sedan 1992.

Att frågor om mina tidigare sexuell partners ska inte vara aktuellt i ärendet! Jag var oskuld när jag drabbades. Det tror ingen på och de har inga bevis. Då gäller yrkestitel som bevis. Det ska bort från hela samhället. Samma bevis krav ska gälla alla. Den som anklagas ska inte komma med bevisen. Det ska den som anklagar! 

Lagen ska gälla yrkesfolk i sin yrkesutövning! De ska kunna fällas för brott som alla andra! Det ska inte vara skydd av brottsling som det är i dag! 

Att målsägares talan ska vara lika stark som bevisen.  Allt det som står i polisanmälan ska gälla.  Vad folk klarar av eller inte klarar av ska inte vara en ursäkt för att målsägare ska stå utan sina rättigheter som det är idag! 

Att yrkesfolk ska lyda sveriges rikes lag själva.  

Den hjälp som lovas till målsägare ska inte vara information på papper. Det ska verkställas även i verkligheten av ansvariga yrkesfolk! Om de har problem, då får de söka hjälp på sin fritid. De har ingen rätt att kräva av målsägare att fixa deras jobb eller förklara hur deras jobb ska utföras. Något jag har varit med om i 25 år. 

Att ökat påfrestningar på målsägare ska ha noll - tollerans, som all annan mobbning. Att målsägara ska ha mer och säga till om än som det är nu. Ingenting! Att kraften och tiden ska ligga vid att gripa gärningsmän, och inte kackla i 17 år i media som åklagare, polis och advokater gjorde i mitt fall. Jag har BEVIS som inte respekteras av vårt rättsväsendet. 

Att målsägare ska vara lika mycket värld som gärningsmän. Jag hade ingen advokat under hela utredningen. Vilket krävs enligt Svensk lag. När jag tar upp detta så kränks jag och blir ignorerad. 

Att brottsffer betraktas till oskyldiga till motsatts bevisas via vetenskapliga bevis och inte som det är nu: folk som har en massa åsikter utan att de har ett ända bevis! Folk ger sig på de som redan ligger borde vara hårda straff på.  Gärningsman ska också komma upp med bevis på allt de säger, vilket inte behövs idag. Då borde måläsgarens bevis ha högre verkningsgrad om dokumentationer där bevis går i symbios med brottet. Då ska det respekteras.

Jag trodde detta var något som rättsväsendet jobbade efter innan jag polisanmälde brott. Efter polisanmälan så kan jag säga att rättsväsendet är ett skämt. Ett stort idiotisk skämt. 

Målsägare anmäler 1,5 miljoner brott varje år. 10.000 dömds för brott. Ska inte siffran vara högre. Statistiken är från BRÅ. Kolla upp det själv!

Om du vill ha mer BEVIS - Läs Flickan och skulden, en bok om samhällets syn på våldtäkt av Katarina Wennstam. Där får du veta hur rättsväsendet behandlar målsägare. Skrevs 2002. Men är lika aktuell idag. Bevisen i boken är domar!

Min fråga till dig: Visste du detta! Jag antar att svaret är nej! Du är lika lurad som jag var innan jag gjorde en polisanmälan!

landsbygdsbo
6/16/17, 4:09 PM
#3

Advokater får betalt för att tillvara ta sina klienters intressen. Åklagare och offrets biträde har det motsatta. En förutsättning för rättssäkerhet.

Det är, och ska alltid vara den anklagande eller hans/hennes representanters sak att bevisa skuld. Inte den anklagades att bevisa oskuld.

Att myndigheterna måste förbättra sin hantering är en sak. (Förhör, bevis fastställning och stöd)Men det juridiska , där finns ingen annan vettig lösning.

Att en gärningsman inte kan ställas till svars beror ofta på att bevisen inte räcker.

Att man inte lyckas finna en eftersökt person.

Det ändras knappast av att myndigheterna skulle starta en utredning för vart olöst fall.

Och har myndigheten inte gjort ngt fel så är väl knappast en ursäkt på plats. Myndigheten har ju inte begått övergreppet.

Ja jag är medveten om att den absoluta majoriteten av alla övergrepp inte ens anmäls och att den absoluta majoriteten av alla anmälningar läggs ner .pga brist på bevis

Och det sker därför att övergreppen i så manga fall hamnar i ord mot ordsituationer där rätten inte kan annat är frikänna.

[Målsägare]
6/16/17, 5:52 PM
#4

#2 

På pappar jag! I praktiken är det en helt annan sak. JAG HAR 25 ÅRS ERFARENHET AV DETTA! 

Du är grundlurad av rättsväsendet propaganda! 

Du kan säga vad du vill. JAG HAR BEVIS PÅ MIN SAK! 

Jag vet vad jag talar om! Min advokat tog dubbelt betalat av stat och försärkingsbolag och träffade mig inte en ända gång. 

Det du beskriver är en drömvärld för folk som inte behöver anlita rättsväsendet. 

VI SOM HAR MED RÄTTSVÄSENDET ATT GÖRA TYCKER DET ÄR SKIT!

Du kan säga vad du vill. Jag har pärm efter pärm med bevis som ingen vill befatta sig med. Alla vill tjäna pengar fort och ha så patetiska ärenden de kan. Ärende av mitt slag klarar inte rättsväsendet av. 

Du kan säga vad du vill. Du kan inte ändra på mig och min verklighet!

landsbygdsbo
6/16/17, 5:57 PM
#5

Hur din advokat agerade är knappast synonymt för hela rättsväsendet.

Att försvarsadvokater ställer frågor som är ämnade att ställa deras mandant i bättre dager visar ju bara att de gör sitt jobb.

Polis o åklagare måste naturligtvis förbättra sitt bemötande och sina rutiner vad det gäller fastställande av fakta. Det har jag redan påpekat. Men själva rättssystemet…där har du fel. Det är inget skämt.

[Målsägare]
6/17/17, 7:11 PM
#6

Är du TRÖG! Hela rättssystemet har blåts mig på alla mina rättigheter i 25 år och tar inget ansvar! dET GÖR INTE EN ÄNDA ANSVARIG MYNDIGHETET HELLER!

Men du verkar inte fatta vad jag skriver! För du har INGA av mina personliga erfarenheter eller läst ett ända bevis jag har. Ändå kommenterar du! 

VAR ÄR DINA BEVIS ATT JAG HAR BLIVIT BEHANDLAD KORREKT. PLOCKA FRAM DEM. ANNARS KAN DU LÄMNA MIG IFRED! 

Det är inte en advokat! Det är alla advokater, åklagare, domare, poliser. sedan kan vi lägga till Landstinget! DE HAR INTE HJÄLPT MIG PÅ 25 ÅR. JAG HAR GJORT ALLT SJÄLV! HÄLSA, INKOMST, SKADESTÅND OCH SÅ VIDARE. Jag har varit med om det värsta rättsfall i Sveriges kriminalhistoria! Men det fattar inte du och alla dina gelikar. Människor som du är orsaken till att jag får ingen hjälp! 

Jag kan hela mitt liv. Du har ingen aning! Du har INtE läste en rad i mina bevis. Ändå uttalar du dig om saker du inte vet ett djävla skit om! 

Dessutom har du inga bevis att jag ljuger! Utan bevis är det en ärekränkning enligt Brottsbalken kapitel 5. LÄS DEN LAGEN!. 

Du är precis som hela rättsväsendet och alla andra som bara har läste en massa text, men aldrig gått i gjutjan. För att detta soppas under mattan! Du dömer mig utan bevis.  Det är vidrigt!

Du och alla dina gelikar kan Behåla  rättsväsendet som det är. När du blir målsägare. Då kommer du fatta vad jag pratar om. fram till dess. 

Gå på denna lögn. För ssamhället sätter munkavle på mig och för din skull ska jag hålla käften!

Annons:
landsbygdsbo
6/17/17, 11:36 PM
#7

#6 Trög? Jag vet inte, men som egen företagare har jag möt svenska rättssystem och utländska och jag hittar inte många bättre än det svenska. Och att sänka mig så långt att jag förklarar hela rättssystemet som ett skämt baserat på några få fall , nej det gör jag inte.

Har f*n ska ju kunna lämna bevis för varken bu eller bä i ett fall jag inte satt mig in i.

Jag har stått på båda sidor skranket och erhållet in fair behandling baserad på den lagstiftning vi gemensamt har fastställt här ilandet. Har naturligtvis inte alltid gillat utslagen men, kallar inte systemet för ett skämt för det.

Exempelvis , hur sätter samhället munkavle på dig.

Har du hållbara bevis så får du rätt i en rättegång.

Du har rätt att uttala dig i egen sak..vem tystar dig?

Vad du inte har rätt till, är att anklaga någon offentligt utan hållbara bevis.

Och så ska det vara!

Du anklagar för lögn, då är det din sak att bevisa.

Naturligtvis kan olika instanser göra fel, det handlar om människor. Men för det är inte hela systemet ruttet..

Jag må vara trög, men jag uppfattar dig och din argumentering som den från en rättshaverist.

[Målsägare]
6/18/17, 8:21 PM
#8

Ja, du säger det. Jag har en annan verklighet. Jag kan hela mitt egna liv och du har ingen aning om något som handlar om mig och mitt liv. 

Tänk att du kan döma en främling, utan att veta något om ärendet. Vad säger det om dig!

Jag låter dig ha ditt fina rättsväsende. Jag kommer aldrig mer anmäla brott för det har förstört mitt liv!

landsbygdsbo
6/18/17, 9:09 PM
#9

Jag dömer ingen främling, inte heller dig. Däremot så dömer jag det du säger.

Om du lugnar ner dig och läser det jag skriver så ser du att jag inte uttalar mig om ditt fall…beroende på att jag inte har en aning om vad det handlar om. Däremot ditt uttalande om det svenska rättssystemet. Därför att där har du fel. Man kan inte, baserat på ett fall döma ut ett av världens öppnaste och säkraste rättssystem .

Men får det dig att må bättre så..

Men annars brukar hat och bitterhet inte drabba målet för de känslorna utan istället slå tillbaka mot en själv….

Upp till toppen
Annons: