Jag är ett Brottsoffer/Målsägare.
Min fråga är: Hur många måslägare/brottsoffer har blivit svikna av samhället?
Jag menar av:
Polis
Åklagare
Advokat
Läkare
Psykolog
Brottsofferjouren
Brottsoffermyndigheten
Försäkringsbolag
Socialen
Arbetsförmedlingen
Försäkringskassan
Hur många av er Målsägare har tvingats att förklara hur våld uppstår för främlingar som INTE förstår, men de har universitetsutbildning?
Hur många av er måslägare tvingas prata om det gärningsmannen har gjort mot er. Men ingen vill lyssna på vad ni känner, upplever eller behöver.
Hur många av er målsägare har upplevt att yrkesfolk tvingar på sina åsikter och vill kontrollera dig och vad du säger till polisen i polisförhör. De vägrar dig bättre hjälp. De utnyttjar dig för att tjäna pengar, bli kända och ta åt sig äran för det du gör som målsägare.
Hur många av er målsägare har upplevt att främlingar som INTE har läst en rad i er polisanmälan, men kallar sig experter för att få uppmärksamhet. Har Ni upplevt att det dom säger, inte är positivt för er?
Hur många av er mår dåligt av att bli påmind hela tiden om brottet och gärningsman. När Ni ber samhället att sluta. Upplver ni att omvärlden ger er respekt eller tycker Ni får skylla er själva?!
Hur många av er har haft svårt att få en sjukskrivning, bidrag och skadestånd. Hur många av er har fått skadestånd för de mindre brotten och inte det allvarliga brotten.
Hur många av er målsägare har blivit utslängd från vården och samhället. Levt mellan stolarna?
Hur många av er målsägare tvingas att bära skulden för det gärningsmannen har gjort. Blir kränkta, hotade, förföljda och tvingas ta allt ansvar. Upplever Ni att det är svårt att få yrkesfolk med kompetens att lyssna, hjälpa, stödja och skydda er.
Hur många av er målsägare får krav att hålla föredrag, skriva böcker och undervisa polis, åklagare, socialen, brottsoffermyndigheten, brottsofferjouren, media, allmänheten och andra yrkesgruper hur våld uppstår.
Hur många av er målsägare som har polisanmälan över brott, rättsläkareintyg och haft ärendet ute i media, Men ändå INTE blivit trodda av yrkesfolk?
Hur många av er har anmält fel som yrkesfolk har begått mot er och lämnat in alla bevis med anmälan. Ändå får Ni avslag och ansvariga myndigheter påstår att yrkesfolk inte har begått några fel trots att felen är glasklara!
Eller är jag ensam?!