Annons:
Etikettbrottsoffer
Läst 943 ggr
Åsa S
2016-11-25 12:55

inbrottsförsök

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte kul komma hem till nått sånt här. Man blir rätt mållös då man är den ende med säkerhetsdörr I porten, och så är det den de försöker bryta upp? man blir mest bara arg för även om det inte blev något inbrott så blir det en hel del jobb med polisanmälan, anmälan till försäkringsbolag, beställa ny dörr etc. och även om försäkringsbolaget kanske går in med pengar får man säkert punga ut med en hel del tusenlappar själv, inte vad man hade budgeterat för såhär I juletider då man har en massa andra utgifter.

Annons:
Aleya
2016-11-25 13:19
#1

Fy så trist.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Skorpion76
2016-11-25 13:21
#2

Fy Fahrenheit! Förstår att du är arg! Det skulle jag också vara om jar var i din blus!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

TjockaBerta
2016-11-25 13:29
#3

Vilken jättetur att du har en säkerhetsdörr så de inte kom in. Tänk hur dyrt och besvärligt DET hade blivit. 

Grannen hade inbrott i våras. Hon går fortfarande hos en psykolog för det.

>>>Malum domesticum<<<

Martin
2016-11-25 13:37
#4

Hur bor du? Dörren kan eventuellt ersättas av hyresvärd (är det hyreslägenhet är dörren deras så att säga) eller bostadsrättsförening beroende på vad som är bestämt och eventuellt inköpt. Annars brukar det vara självrisken hos försäkringsbolagen och det är ju aldrig kul för det brukar vara ett par tusenlappar.

Tur i oturen får man väl säga att de inte kom in, inte bara för kostnaden men även för eventuellt oersättliga saker som kunde försvunnit.

mvh Martin

Skorpion76
2016-11-25 14:51
#5

#3 Förstår det! En sån grej är svår att glömma.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Åsa S
2016-11-25 15:46
#6

Det är bostadsrätt och tyvärr står inte min bostadsrättsförening för kostnaden, när jag ringde  dem när jag skaffade dörren sa de OK till att installera  ifall dörren inte avvek för mycket I färg + att jag fick stå för alla kostnader själv.

Annons:
[helga21]
2016-11-25 17:58
#7

Vad bra att du har säkerhetsdförr. Tjuven kom inte in och fick tillbringa mycket tid till att försöka. Det gjorde kanske att ingen annan fick inbrott. Men tråkigt för dig det förstår jag 😭

Martin
2016-11-25 20:39
#8

#6 Tråkiga pengar med självrisken då, men för mig i alla fall så hade det varit väl värt den. En säkerhetsdörr är en bra investering och ni skall vara glada att ni gjort den även om jag förstår att det känns surt med de extrapengarna just nu vid jul om ni har massa extrautgifter just nu.

mvh Martin

Ms_Raptorskull
2016-11-25 22:09
#9

Obehagligt. 😕 Tur att de inte lyckades ta sig in, men himla surt med extrautgifterna som sagt.

Upp till toppen
Annons: