Annons:
Etikettövrigt
Läst 1066 ggr
[VSK]
2016-01-30 21:37

Vi har tappat vad som är normalt

"En av de största emigrationsorsakerna torde vara kriminaliteten, och jag talade med norra Cyperns rikspolis- och säkerhetschef om saken, och han sa:

– Vi löser problem, ni i Europa samlar på dem.

Cypern, såväl södra som norra delen, anses vara en av världens tryggaste länder. Kerela i Indien har också en mycket låg kriminalitet. Jag har utrett våldtäkterna, och Kerala har tre per dygn på 35 miljoner invånare, och Sverige har över hundra. På norra Cypern var det en våldtäkt för sex, sju år sen och rätt nyligen en sexuell attack som gav sju års fängelse".

"Här är de tydligt ute efter att ingen ens ska våga – riskerna ska vara för stora. Om ingen begår brott sitter heller ingen inne. Nyligen fick en 7 års fängelse då han hade sexuellt förolämpat, slagit till och bitit en ung kvinna"

http://www.emigrera.com/vi-har-tappat-vad-som-ar-normalt/

Jag är för hårdare straff vid allvarliga brott. Straffskalan skall avskräcka buset. Avskräcker det inte, så skall det svida om man åker fast. Vad tycker du?

Annons:
VildaVittra
2016-01-30 21:52
#1

Källkritik tack!

"Jag har utrett våldtäkterna, och Kerala har tre per dygn på 35 miljoner invånare, och Sverige har över hundra."

Nej, vi har 18 våldtäkter om dagen. Sedan ska man tänka på att våra lagar angående vad som är en våldtäkt, är mycket striktare än dom i Indien. Som exempelvis kan du i många länder aldrig bli våldtagen av din man, eftersom ni är gifta. Ytterligare något att tänka på är huruvida man anmäler våldtäkten alls, i många länder råkar kvinnan väldigt illa ut om hon gör det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
2016-01-30 22:03
#2

Och det låter ju "absolut inte" som att våldtäkter skulle vara ett stort problem i Kerala. http://www.dn.se/nyheter/varlden/bussar-och-taxi-for-kvinnor-gor-succe-i-indien/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[VSK]
2016-01-30 22:05
#3

#1

Poängen är att Sverige (med Brå´s siffror) är 21 ggr högre än i Kerala. 21 ggr!

Exakt. Om man som gift inte kan anmäla en gärning som våldtäkt, så innebär det att handlingen är än större. Det är handlingen som är det viktiga, inte vad det heter på ett papper eller i folkmun.

Nu till min fråga jag ställde i ts. Är du för hårdare straff vid allvarliga brott?

VildaVittra
2016-01-30 22:15
#4

#3 "Det är handlingen som är det viktiga, inte vad det heter på ett papper eller i folkmun."

Du missar poängen, vilken är att statistiken som finns inte går att jämföra eftersom man definierar våldtäkt på olika sätt i olika länder, samt att man enbart kan gå efter antalet anmälda våldtäkter. Jag kan garantera dig att mörkertalet i Indien är gigantiskt stort. 

Nej, jag är inte för hårdare straff eftersom man kan påvisa att dessa ökar kriminaliteten.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[VSK]
2016-01-30 22:49
#5

#4

Nej, jag är inte för hårdare straff eftersom man kan påvisa att dessa ökar kriminaliteten. 

Jasså hur då. Vilka straff har utdelats då? Du är väl medveten om att en gärningsman som sitter bakom lås och bom inte utgör nån större fara för de utanför murarna?

Alltså inte tillräckligt hårda straff nog. Förvisso så förstår ju var man det, men ville ändå höra ditt svar.

🙂

Emo
2016-02-21 15:12
#6

När jag var hos polisen för att identifiera sakerna som plundrarna hade tagit i min affär, upplyste poliserna mig om att araberna hade skrattat när de åkte fast och talat om att det är vårt eget fel att vi blir bestulna och plundrade för de får så lite (inget) straff här i Sverige.
Naturligtvis hade vi, som inte kan fortsätta med våra företag på grund av sådant gärna sett att det var viktigare med skötsamma svenska skattebetalare än importerade brottslingar.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Stallmima
2016-02-24 16:06
#7

#6  Det är beklagligt att det skall vara på detta viset, håller fullt med att skötsamma personer skall uppskattas

_Fisken
2016-03-06 21:33
#8

Fängelsestraff är väl också riktat mot den som är i gråzonen att göra brott? Om de blir hårdare straff så kanske fler undviker att bli brottslingar. Förvisso tror jag också på att långa fängelsestraff föder värre brottslingar men det beror väl i mångt o mycket på att vården som borde finnas i fängelserna inte finns? Så har då jag läst artiklar om fångvården - som inte kan kallas vård.

Fillifjonkan60
2016-03-07 21:07
#9

Jag vet inte om det hjälper men jag är för hårdare straff, det ska vara kännbart att pågå grova brott.


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Upp till toppen
Annons: