Annons:
Etikettlagar
Läst 738 ggr
taylor__lambert
1/15/16, 3:41 PM

Är del olagligt att radera någon annans konto?

Jag undrar om det är olagligt att radera ett google konto som en skola givit till en elev?

Jag hade ett google konto, precis som många andra elever på skolan, och saken är den att där hade jag MYCKET arbeten som jag gärna vill kunna komma åt, men nu får jag reda på att dom har raderat den, får dom verkligen göra det utan att berätta det för mig? Det är ju liksom som ett personligt konto bara att det är för skolan

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
[1990]2
1/30/16, 7:19 PM
#1

Kolla med google! Kan vara så att skolan ändå äger kontot.

taylor__lambert
1/31/16, 3:55 PM
#2

#1 jo jag tänker att det måste vara så att skolan äger kontot. Tänkte kontakta google men skriver jag in konto namnet så hittas den inte. Kanske är för att kontot varit avstängt nu så pass länge.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

[1990]2
1/31/16, 6:12 PM
#3

Det skolan kan säga är att det är ditt ansvar att göra backup på ditt arbete i någon enhet som inte ägs av skolan. Kan vara google konto, på skolans datorer osv.. :/

fatcat
2/17/16, 7:11 PM
#4

Jag arbetar på en skola och kan säga att det tyvärr är ditt egna ansvar att göra säkerhetskopior på skolarbete. Är det skolan som skapat gmail kontot så kanske de kan begära att återöppna det. Är kontot privat så kontakta Gmail support så kan de hjälpa dig.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Upp till toppen
Annons: