Annons:
Etikettetik-och-moral
Läst 1590 ggr
VampireGirlElvira
2015-04-17 20:06

Vad kan man göra åt detta?

Vad kan man göra när en person stirrar på en från balkongen när man ska parkera ens bil på sin parkeringsplats och gå hem till lägenheten? Mannen stirrar på mig och min man hela tiden när vi går till våran bil på parkeringen och när vi ska kliva ur bilen. Han verkligen stirrar på oss som ett fån varje gång vi gör något. Han har gjort det ett x antal gånger och det börjar gå oss på nerverna, plus att han har gjort det nu i flera år. Det verkar som att han (på ren Norrländska) käkat blängsylta, och har inget annat för sig när han sitter i hans balkong och tittar på oss. Jag och min man har stirrat tillbaka och så har han gått tillbaka in i lägenheten igen. Vad kan man göra åt det? Kan man anmäla honom för något?

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
Maria
2015-04-18 10:05
#1

Vad jag förstår så bor han i ett flerfamiljshus eftersom han har en balkong eller?

Är det från långt håll? Han kanske bara sitter där och njuter och fördriver tiden och då tittar man väl naturligt på det som händer runtomkring.

Kan ni inte försöka att vinka till honom? 😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

VampireGirlElvira
2015-04-18 17:47
#2

Jo, det är flerfamiljshus det han bor i. Och jag och min man bor i en bostadsrätt mittemot det huset. Vi har vinkat glatt till honom första gången han höll på glo sådär på oss, men han var inte på ett glatt humör och sedan så gick han tillbaka in i lägenheten. Sen efter det så har han bara blivit konstigare och konstigare. Det känns ju inte så bra att han glor på oss sådär när vi ska sätta oss i bilen och fara till akuten till exempel. Han är ju lite creepy har jag hört från andra grannar. 🙀

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Honestyisdead
2015-04-20 17:05
#3

Tror inte man kan anmäla att någon glor.

Maria
2015-04-20 17:59
#4

Är det säkert att det är just på er som han glor?

Han kanske tittar ut bara och på håll kan det ju se ut som om han tittar på er men blicken kan ju vara fäst någon annan stans. 

Det kan vara svårt att se på avstånd vart någon egentligen tittar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

VampireGirlElvira
2015-04-21 08:23
#5

Ja Maria. :) Det är oss han glor på eftersom att han vrider sitt huvud mot oss när vi går mot våran lägenhet. Så gör han varenda gång, och vi ser ju att han inte tittar på något annat än oss. Så det blir lite creepy eftersom att han gör så varenda gång vi far någonstans eller när min man far till jobbet varje morgon. Min man berättade för mig igår kväll att samma man glodde på honom en lång stund när han klev ur bilen och när min man gick upp till våran trappuppgång. Mannen vred huvudet efter honom den gången också, och min man var bara ensam på våran gård då. Min man tittade bakåt en liten stund bara för att se ifall han glodde på honom, och surprise surprise! Han tittade fortfarande! Det är ungefär tretton meter från våran trappuppgång till våran bil, och ungefär tre till fyra meter från parkeringen till hans lägenhet. Han har full sikt på parkeringen, och jag hörde dessutom från min man igår att den mannen hade också glott så f**bannat mycket på våra grannar som bor i huset också. Det var två andra som hade pratat med min man lite fort om det igår. Så dom tyckte också att det var obehagligt att den mannen stirrade på dom också när dom gick från parkeringen till deras trappuppgångar.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Maria
2015-04-21 08:30
#6

Jag försöker bara tänka min in i hans situation.

Om han är ensam och tillbringar mycket tid på balkongen så kommer det någon eller några som ska gå till bilen eller tvärtom. Då hade jag nog också tittat. Det är ju liksom det enda som händer verkar det som.

Jag har bott i lägenhet i större delen av mitt liv och alltid är det någon som har full koll på grannarna på gott och ont😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
VampireGirlElvira
2015-04-21 08:36
#7

Det är det att jag glömde också skriva att vi har en liten bilväg på den sidan han bor på, så det passerar bilar och annat hela tiden. Ja, det kan nog vara det som du skriver Maria. Det kan nog vara på det sättet att han vill vara en bra granne och ha koll på allt och alla. Jag har inte tänkt mig in på det spåret. :D

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Maria
2015-04-21 08:41
#8

Jag bara gissar förstås😉

Vi bodde i ett höghus en period och där var en "tant" som alltid hängde ut genom köksfönstret och såg på alla som kom och gick.

Jag sa alltid till min man att hon kommer få köldskador eller öroninflammation för det verkade som det kvittade vilken tid man än röde sig ute så hängde hon där.

Jag tyckte nog mest synd om henne. Vinkade man så drog hon hastigt in huvudet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: